En oikeasti enää jaksaisi tätä päivästä toiseen jatkuvaa kuumuutta :(
Vai pitäisikö sanoa viikosta toiseen.
Ihan helvetin paha olla 😢🤯🥵
Kommentit (517)
Kun on terve, talossa ilmalämpöpumppu ja vähän jo tottunutkin kuumuuteen, niin alkaa tuntua mukavaltakin. Sellainen pysähtynyt jatkuva lauantai iltapäivän tuntu. Mutta kyllä toinen empatiaa joilla ei ole karkuunpääsyä kuumuudelta. Hirveäähän tämä silloin on., ei hetken helpotusta. Enpä tuota itse kärsisi vaikka olisi sen 10 astetta viilempääkin.
+25 voisi ihan hyvin olla vuoden ympäri. Vihaan talvea ja pimeyttä, ankeampaa säätä ei olekaan kuin se mitä Suomessa on loka-helmikuun ajan. Nautin todella paljon tästä valoisuudesta ja ihanasta kesästä! Tämä on elämää.
Ihan normaalit kesäsäät. Ymmärrän valituksen Kanadan +49 asteista.
Viimeisillään raskaana tämä on todella inhottavaa. Olen hoikka (vielä tässäkin tilassa mahani lukuun ottamatta), mutta pienestä koostani huolimatta en ole koskaan pitänyt kuumasta. Toppatakkia en ole omistanut vuosiin, pärjään eteläisen Suomen talvet ohuehkolla takilla.
Minun tuntemat helteen rakastajat ovat itse asiassa niitä lihavia, eikä ihan vähääkään.
Mies hommasi tuulettimen, mutta kunnon ilmastointiin ei ole valitettavaati nyt rahaa, kun sain töistä potkut jo alkuraskaudesta (tai siis määräaikaisuutta ei jatkettu, kun raskaus tuli ilmi) ja säästöt ovat palaneet vauvan hankintoihin ja tätä edeltäneisiin hedelmöityshoitoihin. Ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan parasta! Huhhuh ihan mahtava kesä, olen todella onnellinen näistä säistä. Näin hyvää ei moni osannut odottaakaan. En tiedä todellisessa elämässä yhtäkään joka valittaisi näistä säistä, päin vastoin! Ihmiset nauttii ja hymyilee ulkona iloisina.
Ne jotka eivät tästä nauti, eivät kulje ulkona iloisina, joten siksi et heitä näe.
Itse en tunne yhtään joka pitäisi näin kuumasta. Monella loppuu into kun nousee yli 26.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te näistä lämpotiloista valittavat niitä samoja, jotka sitten vahingoniloisena nälvii talvella kaikkia, jotka palelee?
Itse olen talvella se, joka ei tee kuin pakollisen ja vietän aikani sisätiloissa, koska muuten palelen ja kärsin.
Nyt meillä on sisällä 27 astetta. Elimistö on jo tottunut, joten ei tunnu missään yhdelläkään perheenjäsenellä. Olen käynyt joka päivä pyörälenkillä, kun on niin minulle sopivat säät. Syksyllä tosin varmaan palelen entistä enemmän, kun on ollut näin hyvä kesä.
27 on vielä siedettävä lämpötila. Meillä on 34 ollut tuossa viikko sitten ja voin sanoa että oli aivan hirveää. Toivottavasti ei taas nouse noihin lukemiin 🙄
Mä olen syvästi kiitollinen jokaisesta päivästä kun on aurinkoista, tyyntä ja yli 25 astetta.
Mulla on pari kipusairautta (mm TOS ja 3-hermosärky) sekä pari loukkaantumista joista aiheutuu helvetilliset kivut. Ja sitä kipua riittää 24/7 ainakin 10-11 kuukautta vuodessa. Ihanaa että nyt on ollut 19 päivää niin lämmin että olen ollut kivuton (ts lähes kivuton). Olen jopa nukkunut yli 4h yössä mikä on mulle mahtava saavutus, välillä jopa tuon lisäksi toisen n 2h pätkän. Hetken saan huoahtaa helpotuksesta ja kerätä voimia paskakelejä ja kipuja varten.
Ja juu, muuttaisimme kyllä lämpimään mutta valitettavasti miehen työ on täällä samoin kuin lastenlapset ja heidän perheensä. Mutta kunhan maailma taas avautuu vietän mahdollisimman paljon aikaa muualla lämpimässä.
Illalalla on ihan mukavaa, kun aurinko ei paista niin korkealta, mutta on ärsyttävää, että siihen aikaan pitäisi mennä nukkumaan, että jaksaa taas seuraavana päivänä olla tässä uuvuttavassa kirkkaudessa. Olisi mukavaa vaihtelua, jos olisi välillä pilvistä ja sateista.
Minä nautin! Ihanaa kun on lämmin. Suihkussa joutuu käymään useammin, mutta se on aika pieni paha kun ajattelee, kuinka mahtavat kelit nyt on.
Kuumuus ei haittaa, mutta en halua säteilyä ja rummoutua.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihan hirveää kun 11 kk ollaan kylmässä ja YHDEN kuukauden verran on lämmintä. Kyllä on elämä julmaa...
Älä viitsi valehdella. Suurimman osan vuodesta on kuitenkin lämmintä, kunnolla viileämpää ehkä jopa neljä kuukautta. Ja nyt en tarkoita Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan parasta! Huhhuh ihan mahtava kesä, olen todella onnellinen näistä säistä. Näin hyvää ei moni osannut odottaakaan. En tiedä todellisessa elämässä yhtäkään joka valittaisi näistä säistä, päin vastoin! Ihmiset nauttii ja hymyilee ulkona iloisina.
Mä en tunne yhtäkään, joka ylistäisi tätä kuumuutta. Enkä näe edes hymyileviä ihmisiäkään, kun kaikki ovat sisällä paahtavaa aurinkoa paossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tunne yhtäkään, joka ylistäisi tätä kuumuutta. Enkä näe edes hymyileviä ihmisiäkään, kun kaikki ovat sisällä paahtavaa aurinkoa paossa.
Tervetuloa Helsinkiin! Täällä ihmiset nauttivat ulkona kauniista säästä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungeissa on tukalampaa kuin maalla. Kaikki on päällystetty asfaltilla, joka kerää auringossa lämpöä itseensä. Kaupunkisuunnittelussakin pitäisi jatkossa huomioida paremmin kuumenevat kesät, ja jättää riittävästi lauhduttavia viheralueita. Myös asuntosuunnittelussa pitäisi ottaa kuumat kesät huomioon, ei vain talvia, jotka varsinkin etelässä ovat mitä ovat. Pitäisi panostaa viilennykseen, ei lämmitykseen.
Naulan kantaan! Nykyään ainakin pääkaupunkiseudulla kaadetaan täysin terveitä puita suuria määriä pois puistoista ja ulkoilualueilta, vaikka ne kehittävät helteellä ympärilleen viileämmän mikroilmaston. Eikä penkkejä ole enää niin paljon kuin aiemmin, vaikka moni jaksaisi paremmin kun voisi pitää taukoja puiden varjossa.
Epäilen puunkaatovimman johtuvan jopa siitä, kun uusavuttomat käyvät ulkoilemassa puistoissa myös myrskyjen aikana ja puiden pelätään kaatuvan sellaisten päälle. Ainakin kaatovimma alkoi sellaisen tapauksen jälkeen alle 10 vuotta sitten. Vaikka olisi järkevämpää vain tiedottaa, että myrskyillä pysyttäisiin poissa puiden läheltä.
Isoja lehmuksia ja vaahteroita (tutkitusti terveitä, ei lahoja ym) on tosiaan kaadettu oikein urakalla viime vuosina.
Muutaman paikan tiedän missä puut sai lähteä sähköautojen latauspisteen tieltä..
Ja nykyään on niin tiukat määräykset/suositukset, mihin puita saa istuttaa. Ennen kapeallekin kadulle mahtui katupuurivistö, nykyään muka ei. Samoin kerrostalojen sisäpihat ovat kivierämaita. Uusilta pientaloalueilta raivataan kaikki vanhat puut. Lehtipuut ovat ihanteellisia varjostajia, koska talvella ne taas päästävät lämpösäteet ja valon läpi, kun lehdet ovat pudonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle on varmaan kivaa niille, joilla on oma talo ja jäähdytyslaitteet ym. pelit.
Jos asuu betonikuutiossa lähiössä, ja ainoa viilennyskeino suihkun lisäksi on tuuletin, ei kamalasti naurata.
Ps. Näkee että helle ottaa voimille monella, ihmisiä ei ole näkynyt viime päivinä juurikaan ulkona, ihan sama mihin vuorokaudenaikaan itse ulkoilee.
Ei ole omaa taloa eikä edes omaa asuntoa. Oikein hyvin kuitenkin pärjää täällä vuokra-asunnossa, kun pitää päivällä verhot kiinni ja illalla läpivedolla tuulettaa asunnon. Ei ole vaikeaa. Lisäksi auttaa ajatus siitä, että tällaisia säitä on todella lyhyen aikaa (kyllä kuukausikin on lyhyt aika).
Kuukausi on aika pitkä aika parin tunnin yöunilla…
Sitä alkaa olla aika kireänä kun monta viikkoa nukut muutaman tunnin pikku pätkissä hiestä nihkeänä, nukkumista ei myöskään helpota yöllä paistava aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin NAUTIN!!! Koko talven on tätä odotettu!
Valitettavasti ensi tiistaille luvataan ukkossadetta ja sen jälkeen vain jotain 25 astetta korkeintaan. Toivotaan, että lämpö siitä taas lisääntyy!
Kerro meille mikä tekee tästä nautinnon? Vuorokautesi ohjelma ja millaisessa asunnossa asut. Tuuletatko ym.
Jos vaikka jotain vinkkiä irtoaisi että mikä tässä on niin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syvästi kiitollinen jokaisesta päivästä kun on aurinkoista, tyyntä ja yli 25 astetta.
Mulla on pari kipusairautta (mm TOS ja 3-hermosärky) sekä pari loukkaantumista joista aiheutuu helvetilliset kivut. Ja sitä kipua riittää 24/7 ainakin 10-11 kuukautta vuodessa. Ihanaa että nyt on ollut 19 päivää niin lämmin että olen ollut kivuton (ts lähes kivuton). Olen jopa nukkunut yli 4h yössä mikä on mulle mahtava saavutus, välillä jopa tuon lisäksi toisen n 2h pätkän. Hetken saan huoahtaa helpotuksesta ja kerätä voimia paskakelejä ja kipuja varten.
Ja juu, muuttaisimme kyllä lämpimään mutta valitettavasti miehen työ on täällä samoin kuin lastenlapset ja heidän perheensä. Mutta kunhan maailma taas avautuu vietän mahdollisimman paljon aikaa muualla lämpimässä.
Miksi et pidä asuntosi sisälämpöltilaa +30 jos se autaa? Voithan hikoilla vaikka saunassa vuodet läppeensä
Vierailija kirjoitti:
Helle on varmaan kivaa niille, joilla on oma talo ja jäähdytyslaitteet ym. pelit.
Jos asuu betonikuutiossa lähiössä, ja ainoa viilennyskeino suihkun lisäksi on tuuletin, ei kamalasti naurata.
Ps. Näkee että helle ottaa voimille monella, ihmisiä ei ole näkynyt viime päivinä juurikaan ulkona, ihan sama mihin vuorokaudenaikaan itse ulkoilee.
No miksi pitää asua jossain neukkukuutiossa?
Meillä on omakotitalossa pari ilppiä, pysyy sisälämpötila mukavana.
Helle on ihanaa, on mahtavaa käydä lasten kanssa rannalla näillä keleillä!
Mielestäni aloittaja on turhan valittaja.
Tämä on ihanaa!