Tältä näyttää Akin ja Ritan 200 000 euron arvoinen luksusterassi - ILTALEHTI
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b9e689b6-7894-449f-a31c-feaaaf…
Aiemmin instan perusteella ymmärsin, että remontti olisi toteuttettu yhteistyökumppaneiden kanssa? Mutta ilmeisesti vain suunnittelu on ollut yhteistyö? Viime päivinä oli päivityksiä, että uima-allas oli valunut alaspäin ja Aki joutui sitä korjailemaan. Kukahan sen asentamisesta oli vastuussa.
Kallis on ollut remontti, mutta toisaalta talokin on arvokas. Mitä mieltä olette lopputuloksesta?
Kommentit (68)
Tuonne ei ole tatuoiduilla feminesteillä mitään asiaan ja sehän mammoja niin kiukuttaa
Öööh. jos siis olisi teettänyt kokonaan ulkopuolisilla, niin olisi maksanut 200 000...ja kun ei olisi. Terveisin terasseja työkseentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostavat kauhunaapureilta, kun äänenentoistojärjestelmät laitettu terassille juhlia varten vaikka naapurit ovat noin vieressä. Varmaan sieltä saunastakin kuuluu musiikki naapureille noilla etäisyyksillä.
Aina naureskelen näille samanlaisille avautumisille. Itse kuitenkin asutte jossain kaupungin vuokrakämpässä tai rivarikämpässä. Eihän sillä ole mitään eroavaisuutta, että olette mökillä tai jossain kaipungissa. Samalla lailla siellä voi joku nähdä. Ja sitten tuosta metakasta-mökillä mies ja sen kaverit sai kuulla musiikin soitosta kilsan päästä. Järvi kuljettaa sopivasti ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveen lähellä naapureiden talot. Itseäni naapurina pelottaisi miten oman talon arvon kävi, kun lähes jokaisesta ikkunasta näkee näiden uima-altaalle, terassijuhliin ja bikinijumppiin. Kaukana on luonto niistä ikkunoista katsellessa. Toivottavasti tämä on naapureille ok, vaikka itselleni ei olisi.
Mikäli terassi on rakennusalueen sisäpuolella, naapureilla ei ole minkäänlaista sananvaltaa siihen, mitä Rita ja Akin pihalle tehdään. Ja yhtälailla naapuritalon rakentajat on tienneet, että vieri vieren asutaan. Ei ne naapuritalot lähelle putkahda yhdessä yössä ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta :D
En sitä tarkoittanutkaan, vaan etten itse ostaisi enää tuosta naapurista taloa nimenomaan tuon terassin, juhlien, musiikin pauhaamisen jne takia. Eli saattaa karkottaa hyviä ostajaehdokkaita. No onneksi itselläni ei tuollaisia rahoja edes ole, joten mikä minä olen sanomaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Siis miten uima-allas, terassi ja sauna voi maksaa noin paljon? Jossain kyllä nyt mättää.
Ton kokoinen allas maksaa asennuksineen 30.000€ (siis kun ammattilainen asentaa), terassi sellaisen 25.000-30.000€, toi palju on asennuksineen 15.000€. Eli sauna on maksanut sellaisen 125.000€. Mutta olihan se jotain Siperian ikihonkaa..
Tekivät aivan saman virheen kuin siellä Porissa, se on ihan sama mitkä herkut siellä tontilla on, jos se ei ole muuttovoittoalueella, et ikinä saa siitä omiasi pois.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten uima-allas, terassi ja sauna voi maksaa noin paljon? Jossain kyllä nyt mättää.
Laadukkaat ja kestävät materiaalit niin voi se kyllä maksaakin.
Minusta on ihanaa, kun ihmiset laittavat kotia tai itseään tms. ja jakavat niistä kuvia. Tulee sellainen olo, että jos tuo on mahdollista tuolle niin kyllä sitten minullekin. Inspiroivaa.
Millä rahalla nuo ovat tuon talon ostaneet, kun tulot on pienemmät kuin meillä, mutta talo maksaa yli tuplasti (650k€). Onko tuon firman omistuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveen lähellä naapureiden talot. Itseäni naapurina pelottaisi miten oman talon arvon kävi, kun lähes jokaisesta ikkunasta näkee näiden uima-altaalle, terassijuhliin ja bikinijumppiin. Kaukana on luonto niistä ikkunoista katsellessa. Toivottavasti tämä on naapureille ok, vaikka itselleni ei olisi.
Mikäli terassi on rakennusalueen sisäpuolella, naapureilla ei ole minkäänlaista sananvaltaa siihen, mitä Rita ja Akin pihalle tehdään. Ja yhtälailla naapuritalon rakentajat on tienneet, että vieri vieren asutaan. Ei ne naapuritalot lähelle putkahda yhdessä yössä ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta :D
En sitä tarkoittanutkaan, vaan etten itse ostaisi enää tuosta naapurista taloa nimenomaan tuon terassin, juhlien, musiikin pauhaamisen jne takia. Eli saattaa karkottaa hyviä ostajaehdokkaita. No onneksi itselläni ei tuollaisia rahoja edes ole, joten mikä minä olen sanomaan. :)
Itse asun tuollaisessa samantyylisessä ratkaisussa ja tiukka, mutta ystävällinen maininta saa järkevän ihmisen lopettamaan juhlien pidon klo 23 jälkeen. Varakkaammilla ihmisillä kun on myös maine puolustettavanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton kokoinen allas maksaa asennuksineen 30.000€ (siis kun ammattilainen asentaa), terassi sellaisen 25.000-30.000€, toi palju on asennuksineen 15.000€. Eli sauna on maksanut sellaisen 125.000€. Mutta olihan se jotain Siperian ikihonkaa..
Tekivät aivan saman virheen kuin siellä Porissa, se on ihan sama mitkä herkut siellä tontilla on, jos se ei ole muuttovoittoalueella, et ikinä saa siitä omiasi pois.
Ainoastaan arvioisi uima-altaas asennuksineen ja mahdollisine lämmitysjärjestelmineen meni oikein. Muuten olet kyllä aika yläkanttiin laskenut koko homman.
terv. tänä kesänä taloa rakentava
Kivan näköinen terassi ja sauna, mutta naapurin ikkunat kiusallisen lähellä.
Miten ihmeessä ne sai tuolle saunalle rakenusluvan? Sääli naapureita, kun heidänkin talot ja pihat kuvataan nettiin. Eihän naapurit voi koskaan olla omalla pihalla rauhassa, kun yksi naapuri julkaisee ihan kaiken instassa.
Ei ihan mun mieleen, koska värimaailma ei nappaa, mutta varmaan ajaa asiansa. En kyllä ymmärrä mikä tuossa maksaisi 200 000€. Työmiesten palkat?
Hinnnan keksi Aki itse. Siksi noin kallis.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ne sai tuolle saunalle rakenusluvan? Sääli naapureita, kun heidänkin talot ja pihat kuvataan nettiin. Eihän naapurit voi koskaan olla omalla pihalla rauhassa, kun yksi naapuri julkaisee ihan kaiken instassa.
Tarvittiinko siihen rakennuslupa?
Eikö rahat riittäny altaan portaisiin ? Niin ja tuo 200 000 ei tietenkään pidä paikkaansa, sauna olisi silloin maksanut noin 150 000€ ? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostavat kauhunaapureilta, kun äänenentoistojärjestelmät laitettu terassille juhlia varten vaikka naapurit ovat noin vieressä. Varmaan sieltä saunastakin kuuluu musiikki naapureille noilla etäisyyksillä.
Aina naureskelen näille samanlaisille avautumisille. Itse kuitenkin asutte jossain kaupungin vuokrakämpässä tai rivarikämpässä. Eihän sillä ole mitään eroavaisuutta, että olette mökillä tai jossain kaipungissa. Samalla lailla siellä voi joku nähdä. Ja sitten tuosta metakasta-mökillä mies ja sen kaverit sai kuulla musiikin soitosta kilsan päästä. Järvi kuljettaa sopivasti ääntä.
Olen kyllä niin onnellinen, että asun rauhallisella asuinalueella, jossa otetaan naapuritkin huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekivät aivan saman virheen kuin siellä Porissa, se on ihan sama mitkä herkut siellä tontilla on, jos se ei ole muuttovoittoalueella, et ikinä saa siitä omiasi pois.Ainoastaan arvioisi uima-altaas asennuksineen ja mahdollisine lämmitysjärjestelmineen meni oikein. Muuten olet kyllä aika yläkanttiin laskenut koko homman.
Joo, no oletukseni on, että toi tubi on vähän parempi kuin se halvin K-raudan rimpula ja tuossa on ensin raivattu metsäinen rinne pois (jutun mukaan). Se maksaa työnä aina jonkin verran. Uusrakentamisessa ei noita vanhan purkukuluja tarvitse miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekivät aivan saman virheen kuin siellä Porissa, se on ihan sama mitkä herkut siellä tontilla on, jos se ei ole muuttovoittoalueella, et ikinä saa siitä omiasi pois.Ainoastaan arvioisi uima-altaas asennuksineen ja mahdollisine lämmitysjärjestelmineen meni oikein. Muuten olet kyllä aika yläkanttiin laskenut koko homman.
Joo, no oletukseni on, että toi tubi on vähän parempi kuin se halvin K-raudan rimpula ja tuossa on ensin raivattu metsäinen rinne pois (jutun mukaan). Se maksaa työnä aina jonkin verran. Uusrakentamisessa ei noita vanhan purkukuluja tarvitse miettiä.
Ei ole voinut kovin metsäinen olla, kun on noin lähellä taloa. Vähän maatöitä, ja muutama kuorma maan poisvientiä ei nosta hintaa 200k€ millään.
Ja koronatukia piti saada kun ei ollut rahaa, missä todisteet että palauttivat ne tuet.