Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä elämä, mulla ei. Itkettää. Tänään lähtee synttäreille ja minä mätänen kotona lasten kanssa.

Vierailija
03.07.2021 |

"uusi" paikkakunta, asuttu 3v. Miehellä työ ja kavereita, minä työtön eikä ystäviä.

Pihisen kiukusta kun mies pääsee tänään terassille juomaan ja syömään.

Elämä on p a skaa

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö asioita yhdessä? Onko lastenhoitovastuu kokonaan sinulla? Oletko kertonut miehelle, että olet yksinäinen? Keskustelkaa asiasta. Miksette ota lastenvahtia ja lähde yhdessä synttäreille? Oletko yrittänyt löytää ystäviä?

Vierailija
2/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähde mukaan ja lapsille lastenhoitaja siksi aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö asioita yhdessä? Onko lastenhoitovastuu kokonaan sinulla? Oletko kertonut miehelle, että olet yksinäinen? Keskustelkaa asiasta. Miksette ota lastenvahtia ja lähde yhdessä synttäreille? Oletko yrittänyt löytää ystäviä?

Perheen kesken uimassa jne.

Minua ei kutsuttu synttäreille.

Vierailija
4/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen kesken uimassa jne.

Minua ei kutsuttu synttäreille.

Siellä siis pelkkiä synttärisankarin ystäviä. Ap

Vierailija
5/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet parisuhteessa, jos kumppani herättää tuollaisia tunteita?

Muuta jonnekin, josta saat töitä! Ota lapset mukaan, he voivat viettää lomat isällään. Saat vapaa-aikaa, harrasta, matkustele, kehitä itseäsi. Jos et halua erota, hanki sisältöä elämään.

On hankala alkaa parisuhteeseen, jos oma elämä ei ole kunnossa. Ihmisen pitää osata olla onnellinen ja iloinen ihan itsekseen, eikä hakea toisesta ihmisestä pelastajaa.

Ymmärrän että ärsyttää, jos kumppani menee omia menojaan, etkä tunne kuuluvasi hänen elämäänsä.

Exäni reissasi ympäriinsä ulkomaita myöten, eikä koskaan edes kertonut mitään reissuista. Tienasi, kulki ja harrasti ja meni menojaan. En edes viitsinyt kysyä mitään, kun toinen vastaili 1-2 sanalla. Minä hoidin lapsen ja kodin, täysin yksin. Ex löysi toisen naisen ja perusti uuden perheen, aloitti koko pas*an alusta.

Minun lapsi on nyt iso, joten keskityn työn tekoon! Raha on vapaus.💲💴💰 Et tarvitse miestä, vaan rahaa!

Vierailija
6/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa, jos kumppani herättää tuollaisia tunteita?

Muuta jonnekin, josta saat töitä! Ota lapset mukaan, he voivat viettää lomat isällään. Saat vapaa-aikaa, harrasta, matkustele, kehitä itseäsi. Jos et halua erota, hanki sisältöä elämään.

On hankala alkaa parisuhteeseen, jos oma elämä ei ole kunnossa. Ihmisen pitää osata olla onnellinen ja iloinen ihan itsekseen, eikä hakea toisesta ihmisestä pelastajaa.

Ymmärrän että ärsyttää, jos kumppani menee omia menojaan, etkä tunne kuuluvasi hänen elämäänsä.

Exäni reissasi ympäriinsä ulkomaita myöten, eikä koskaan edes kertonut mitään reissuista. Tienasi, kulki ja harrasti ja meni menojaan. En edes viitsinyt kysyä mitään, kun toinen vastaili 1-2 sanalla. Minä hoidin lapsen ja kodin, täysin yksin. Ex löysi toisen naisen ja perusti uuden perheen, aloitti koko pas*an alusta.

Minun lapsi on nyt iso, joten keskityn työn tekoon! Raha on vapaus.💲💴💰 Et tarvitse miestä, vaan rahaa!

Niin, 6v hakenut töitä, en saa. Haluaisin kuo lla

Ap

Vierailija
7/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ottaa lapset mukaan syömään, sullakin on menoa.

Vierailija
8/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertonut miehellä? Ei kait nyt helv***i ole miehen tehtävä hankkia aikuiselle naiselle ystäviä!?

Vierailija
9/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, mikäli se yhtään lohduttaa. Sama tilanne täällä.

Vierailija
10/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi itselleni ihan paras tilanne. Mihinkään pippaloihin en halua.

Vierailija
11/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset lähde mukaan ja lapsille lastenhoitaja siksi aikaa?

Mitä omaa elämää tuo on että lähtee vain miehen aveciksi johonkin pippaloon jossa ei ilmeisesti edes tunne juuri ketään ja joka ei muutenkaan kiinnosta?

APn pitää vain järjestää sitä omaa elämää, varmasti uudellakin paikkakunnalla voi esim harrastaa jotain ja sitä kautta saada uusia ystäviä. Se että joku ilta AP lähtee jonnekin ja lapset jäävät miehen hoitoon on tilanne jonka APn pitää ymmärtää ilmoitusasiaksi.

Vierailija
12/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö miehen lopettaa eläminen kun nainen on kateellinen?

Vierailija
13/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että ottaa lapset mukaan syömään, sullakin on menoa.

Mua ainakin ärsytisi, että kutsun kaverin synttäreille niin tuokin kirkuvan lapsensa. Miksi APn piisi pilata miehensä synttärit valehtelemalla, että on menoa. Eikö voi päästää ja mennä seuraavana päivänä, jos kerran haluaa mennä jonnekin? Mulle kuulostaa erittäin epäterveeltä valehdella, että on menoa, ettei toinen pääsisi.. narsismia tai jotain muuta pahasti vialla olevaa pelaamista.

Vierailija
14/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redetg butfcj nuff🤣

Vierailija
15/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köysi auttaa jos niin paha olla.

Suunnitelmissa ihan vaan veitsi. Ap

Vierailija
16/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa vuodessa et ole kyennyt luomaan uudella paikkakunnalla ainuttakaan ystäväsuhdetta, et edes toisten äitien kanssa?

Vierailija
17/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuntuu kurjalta, mutta et voi antaa miehellesi vastuuta omasta onnellisuudestasi. Minkä ikäiset lapset? Tarvitset nyt omia innostusta lisääviä juttuja. Jos et työllisty, aloita opiskelut työllistävällä alalla. Voit myös aloittaa harrastuksen, ottaa osaa järjestö- tai vapaaehtoistoimintaan. Ihmisiin voi tutustua myös lasten ja heidän harrastusten kautta. Tarvitaan paljon omaa aktiivisuutta, että kotiutuu paikkakunnalle, jossa ei tunne ketään.

Vierailija
18/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sun ongelma siis se, että sulla ei ole omia kavereita ja tekemistä, vai onko sun ongelma se, että miehellä on ystäviä ja tekemistä? Eli olisiko ratkaisu ongelmaasi se, että miehesi ei menisi synttäreille, vai olisiko ratkaisu ongelmaasi se, että löytäisit omia ystäviä ja harrastuksia?

Jos jälkimmäinen, niin aloita syksyllä kaksi sellaista harrastusta, joissa voi tutustua ihmisiin.  Ja jos lapsesi ovat pieniä, ala käydä heidän kanssaan jossain vauvakahvilassa ja koita siellä tutustua muihin. Tai mene leikkipuistossa reippaasti juttelemaan muiden äitien kanssa.

Vierailija
19/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap kulta

Tilanne on varmasti raskas. Ja tarkoitan siis kokonaisvaltaista tilannettasi, en vain käsillä olevaa hetkeä.

Ehdotam seuraavaa. Soita mielenterveyspalveluihin, kerro että sinulla on itsetuhoisia ajatuksia. Saat käuntiajan pian.

Miltä kuulostaisi joku harrastus, jaksaisitko aloittaa? Mielellään jokin sellainen, jossa samalla tulee vaihdetta muutama sana muiden opiskelijoiden kanssa. Kiinnostaako sua esim kielet tai käsillä tekeminen?

Voimia. Uudella paikkakunnalla ilman aikuisia verkostoja on raskasta.

Vierailija
20/195 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täsmälleen niin vaikeaa kuin sen antaa olla ja millaiseksi sen päästää.

Miten sinä selität meille sen, että sinä et voi koskaan lähteä ovesta ulos omiin harrastuksiin, kun mies on kotona?

Ei sinulle tule ystäviä kotiin, kun et edes tapaa ketään. Hanki siis harrastus. Jos laulaminen kiinnostaa, lähde vaikka karaokeen tai kirkkokuoroon. Jos mikään ei kiinnosta, niin mene vaikka pihalle istumaan ja katsomaan ympärillesi, mutta tarpeeksi kauas kotoa sillä aikaa, kun lapset ovat isänsä hoidossa. Opiskele jotain. Se on oiva tapa tutustua muihin ihmisiin. Se on sitten sinun asiasi, ilmoittaudutko kesäyliopiston filosofian kurssille vai menetkö taidekurssin alastonmalliksi tai maalamaan sinne itse.

Ei miehen tarvitse lopettaa elämistä, mutta elämää se on kotona lasten hoitaminenkin.