Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hän pettää sinun kanssasi niin pettää vielä sinuakin

Vierailija
02.07.2021 |

Ei mulla muuta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä. Kenelle halusit tämän kertoa?

Vierailija
2/39 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on.

Toisaalta on hassu luulo, että toiset naiset haluaisivat vakituisen parisuhteen. Suurin osa luultavasti ei halua, pelkkää seksiä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on.

Toisaalta on hassu luulo, että toiset naiset haluaisivat vakituisen parisuhteen. Suurin osa luultavasti ei halua, pelkkää seksiä vain.

Ei ihan niinkään, mä ja mun salarakas ollaan molemmat tahoillamme pitkissä parisuhteissa, ja on meillä muutakin kuin seksiä. Puhutaan maratonpuheluja ja saadaan henkistä tukea toisiltamme, kun kotona ei sitä saada. Mutta ei ole suunnitelmissa erota ja mennä yhteen, vaikka ollaan leikitelty ajatuksella. Mitä sitä toimivaa juttua sotkemaan.

Mutta joo, kavereilla on ollut suhteita jotka ovat alkaneet pettämisestä, ja pettämiseen ne ovat myös päättyneet.

Vierailija
4/39 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta. Siihen voi mennä vaikka vuosia, mutta jossain vaiheessa se tapahtuu kuitenkin. Petturi on petturi eikä muuksi muutu, ja jos ihminen on luonteeltaan sellainen että pystyy siihen kerran niin pystyy toistekin. Piste.

Vierailija
5/39 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäjän otat, pettäjän saat.

Onneksi seuransa saa itse valita.

Vierailija
6/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee.

Vierailija
7/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan todennäköistä. Ei haittaa.

Vierailija
8/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa voi olla totta joidenkin kohdalla, mutta asiat ei aina ole niin yksinkertaisia. Olen pettänyt joskus kauan aikaa sitten enkä toki voi puolustella tekoani millään, väärinhän se oli. Mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän etten tee sitä enää koskaan. Ei kävisi mielessäkään.

Vierailija
9/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan noin mustavalkoista sentään onneksi tämä elämä. Joissakin ihmisissä tapahtuu myös henkistä kasvua elämänkokemusten myötä. Toiset toki jankkaavat samoja lauseita loppuun saakka.

Vierailija
10/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä aina paikkaansa

Vierailija
11/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen suhteeni alkoi, kun olimme molemmat tahoillamme edellisissä parisuhteessa. Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
12/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kun 14-vuotiaana petti silloista poikkista, niin nelikymppisenä pettää sitten aviomiestä? Kylläkyllä, näinhän se menee :D Tuo on tuollaista itsensä tyynnyttelyä tuo ajattelu. Että kun mieheni petti minua, niin kyllä se pettää seuraavaakin, ja tästä ajatuskulusta tulee itselle parempi mieli. Sitten olisi kiva jos muilta saisi komppaukset, niin tuntuisi vielä enemmän että on itse nyt tässä ajatusleikissään oikeassa.

Pettämiseen on niin monta polkua, että pettäneitä henkilöitä ei voi mitenkään niputtaa samaan nippuun. Sori vain, mutta näin se on. On ihan hyvin mahdollista että se exäsi on loppuelämänsä onnellinen sen nyksänsä kanssa ilman pettämisiä ;)

Vierailija
13/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa voi olla totta joidenkin kohdalla, mutta asiat ei aina ole niin yksinkertaisia. Olen pettänyt joskus kauan aikaa sitten enkä toki voi puolustella tekoani millään, väärinhän se oli. Mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän etten tee sitä enää koskaan. Ei kävisi mielessäkään.

Mä en edes koe että minun tarvisi puolustella kenellekään omia tekojani. Nähdäkseni minullekaan ei ole puolusteltu omia vääriä tekoja, tai sanottu että väärinhän se oli, miksi siis edes ajattelisin moisia toisista.

Vierailija
14/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin on löyhä moraali, joten helposti voi käydä noin. 

Vierailija
15/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miluummin sellaisen kanssa parisuhteessa joka on oikeasti miettinyt asioita, tehnyt virheitä, oppinut niistä, ja pyrkii omassa itsessään oppimaan ja kehittymään alati, kuin mystisen moraaliintukeutujan.

Moralisteilla falskaa väistämättä jossain kohdassa, tai sitten he ovat jotenkin autisteja, ja kyvyttömiä muutokseen.

Vierailija
16/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Olen pettänyt 17-vuotiaana lapsellisuuttani, typeryyttäni ja itsekkyyttäni. Käsittelin asiat, ymmärsin syyt ja tajusin miten typerää se oli. Sen jälkeen en ole 23-vuotisen aikuiselämäni aika pettänyt ketään enkä tule pettämään. Minusta kuolevassa suhteessa pettäminen ja lennosta vaihtaminen on rinnastettavissa mihin tahansa muuhunkin huonoon tapaan erota. Kai sitä ihminen voi tajuta, että tuo tapa erota oli ainakin tosi mäntti eikä niin kannata tehdä.

Ja koskeeko tämä "kerran pettäjä aina pettäjä" jankkaus kaikkia muitakin parisuhdevirheitä? Kukaan ei voi koskaan oppia vanhoista mokista ja kaikki on kirottuja toistamaan samat virheet suhteesta toiseen?

Vierailija
17/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miluummin sellaisen kanssa parisuhteessa joka on oikeasti miettinyt asioita, tehnyt virheitä, oppinut niistä, ja pyrkii omassa itsessään oppimaan ja kehittymään alati, kuin mystisen moraaliintukeutujan.

Moralisteilla falskaa väistämättä jossain kohdassa, tai sitten he ovat jotenkin autisteja, ja kyvyttömiä muutokseen.

Tästä olen samaa mieltä. Minä en petä, koska en koskaan enää tule tuhlaamaan aikaani parisuhteessa ihmisen kanssa jota en rakasta riittävästi pysyäkseni uskollisena. Ei kiinnosta joku kaksoiselämä ja kumppanin kusettaminen ja löysässä hirressä roikkuminen. Minä pidän tätä paljon kestävämpänä syynä uskollisuuteen kuin joku epämääräinen moraali.

Vierailija
18/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voi erota ennen pettämistä? Ihan selvästi ei ole ollut tyytyväinen suhteeseen enää. 

Juu ei kiitos pettureille. 

Vierailija
19/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia. Nyt ei puhuta siitä "kerran pettäjä, aina pettäjä" -mantrasta. Nyt puhutaan siitä, että olet salarakas suhteessa olevan kanssa ja lopulta päädytte parisuhteeseen, ja siinä etsii uuden salarakkaan sinun rinnallesi.

Vierailija
20/39 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen on kerran tehnyt, niin siitä on voinut oppia ja tajuta että ei näin. Mutta joillakin se on tapa, jota toistetaan koko elämän ajan. On tarve koko ajan ihastua uudelleen ja tuntea se hurma. Sellaisilla ihmisillä on huono itsetunto ja tätä tehdään sen pönkittämiseksi. Eikä aikomustakaan muuttua.

Ja joillakin on aina uusi katsottuna ennen suhteen lopettamista, eivät osaa olla yksin.