Miten ruskeat pavut (säilyke) pitäisi käyttää?
Ajattelin kokeilla niitä lisänä kastikkeen joukkoon. Olen ehkä uusavuton, eikä purkin sivusta löytynyt käyttöohjeita.
Enempää aikaa kommentointiin, eikä googletteluunkaan löydy, kun lapset juoksentelevat kärsimättömänä ja odottavat jo ruokaa.
Ystävällisiä ja pikaisia vastauksia siis, eikä mitään näsäviisastelua perhana! ;)
Kommentit (8)
Purkkipavut taitavat useinmiten olla käyttövalmiita, eli voit lisätä ne valmiin kastikkeen joukkoon ja vain lämmittää ne (tai syödä sitten kylmänä). Säilykepapujen liemi on vähän ällöä, joten pavut kannattaa huuhdella esim. sihdin avulla juoksevan veden alla.
Entä miten keitätte kuivatut pavut?
Itse tykkaan ruskeista pavuista siten etta laitan vedella huuhdellut ruskeat pavut ja possun suikalihan hautumaan reilussa kermassa ja vedessa kannen alle mutta ei niin paljon nestetta etta menee silti keittomaiseksi vaan pysyy kastikkeena.. suurustan jauhoilla
Siita hauduttelen semmoiset 30-50min kun liha on ihanan mureeta. Siina vaiheessa pavut sulavat suuhun. Tosi hyvia on
Kasvisvokkiin hyviä antamaan proteiinia mukaan.
Suolaliemessä? - Minä huuhtelen pavut ja heitän kastikkeen joukkoon, annan muhia niin kauan kunnes hieman "maustuvat" ja pehmenevät. En tiedä onko oma tapanikaan täysin oikea.