Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 29v miettii; onko kreikka vaikeaa?

Vierailija
04.07.2014 |

Onko joku täällä opiskellut kreikkaa pitempään? 

Haluaisin aloittaa kreikan, mutta nollasta lähteviä ryhmiä ei ole tarjolla. Ilmeisesti helpoin ryhmä käyttää kuitenkin vielä alkeiskirjaa ja kovalla pänttäämisellä voisi ehkä saada kiinni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkoisen vaikea kieli, motivaation pitää olla kova ja muista kieli opinnoista ei ole apua. Mikä on se alkeiskirja, jota käytetään?

Vierailija
2/9 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö se mitään vaikeata ole. Kun oppii ekaksi aakkoset, niin samanlaista kielenopiskelua se sen jälkeen on. Sitäpaitsi kreikan kielessä on paljon lainasanoja ranskasta, jonkin verran myös englannista.

Itse opiskelin kreikkaa pari vuotta joskus kauan kauan sitten. Olin sitten pari vuotta Kyproksella töissä, jossa kieltä tulikin käytettyä aktiivisesti. Palasin suomeen enkä tietty käyttänyt pitkään aikaan. Ylläri oli suuri, kun viime vuonna käytiin Kyproksella ja huomasin kolmantena lomapäivänä puhuvani kaupassa kreikkaa kassan kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvä kielissä, opiskellut mm. venäjää. Näiden lisäksi, ruotsia, englantia, espanjaa, saksaa ja ranskaa. Kreikka on vaikein opiskelemidtani kielistä ja aakkoset ovat mielestäni helppoja. Minä olen kieltä opiskellut 4 tai 5 vuotta.

Toki kieltä maassa asumalla saa paremmakdi kuin opiskelemalla. Mun opinnoista taitaa olla yli 10 vuotta aikaa, eikä mua kreikassa myydä tietämättäni, mutta noihin mainitsemiini kieliin, jopa venäjään verrattuna on vaikea.

kakkonen

Vierailija
4/9 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjana muistaakseni Oriste!

Kiitos vastauksista.

-Mies 29v-

Vierailija
5/9 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kreikan kielen opiskelu on verrattain helppoa. Minulta siihen meni kolmisen viikkoa, kun olin itse opiskellut kreikan kielen alkeista alkaen. Kirjaimet sinänsä ovat helppoja ja loogisia ja jäävät helposti mieleen.

Vierailija
6/9 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nai söötti kreikatar, niin opit pakosta.

Vierailija
7/9 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista kreikkaa vaiko nykykreikkaa meinasit alkaa opiskelemaan? Ne ovat kaksi eri kieltä, tiedoksi. Ensimmäinen on hyödyksi, jos haluat filosofisia tai teologisia, jälkimmäinen on hyvä silloin, jos matkailet  Kreikassa tai muutat sinne.

Vierailija
8/9 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melkoisen vaikea kieli, motivaation pitää olla kova ja muista kieli opinnoista ei ole apua. Mikä on se alkeiskirja, jota käytetään?

Miten niin muista kieliopinnoista ei apua? Sehän on kuitenkin ihan vaan indoeurooppalainen kieli, ja jos osaa jotain sellaista vaikka ihan englantia, on apua. Ja toki kieltenopiskelun rutiineista. Luulen, että kreikka on saanut kyrillisten kirjainten takia vähän aiheettomasti vaikean maineen. En kokenut itse erityisen vaikeaksi, kun opiskelin seurustellessani kreikkalaisen kanssa. Ja suomalaisten on suhteellisen helppo oppia ääntämään kreikkaa hyvin.

Vierailija
9/9 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvä kielissä, opiskellut mm. venäjää. Näiden lisäksi, ruotsia, englantia, espanjaa, saksaa ja ranskaa. Kreikka on vaikein opiskelemidtani kielistä ja aakkoset ovat mielestäni helppoja. Minä olen kieltä opiskellut 4 tai 5 vuotta.

Toki kieltä maassa asumalla saa paremmakdi kuin opiskelemalla. Mun opinnoista taitaa olla yli 10 vuotta aikaa, eikä mua kreikassa myydä tietämättäni, mutta noihin mainitsemiini kieliin, jopa venäjään verrattuna on vaikea.

kakkonen

Suomen kieli ei kyllä näytä olevan parhaita puoliasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän