Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuossa Enbusken taideteos/siivooja -casessä nyt oikin kiihdyttää sakkia?

Vierailija
02.07.2021 |

Sanottakoon heti kättelyssä, että en pidä Enbuskesta. Hän on mielestäni arrogantti kokoomukselainen eli täysin erilainen tyyppi kuin mitä minä, vasemmistofeministi arvostan.

Mutta silti hämmästyttää se, miten tämä Iltasanomien juttu on tulkittu leuhkimiseksi ja siivoojan julkiseksi nöyryyttämiseksi. Siivoojan nimeä tai firmaahan ei edes kerrota, ja Enbuske irvistelee tviitissään OMALLE hienopierulle taidemaulleen, kutsuen sitä "postmoderniksi tekotaiteeksi".

https://www.is.fi/viihde/art-2000008098972.html

Myöhemmin hän tviiteissä kehuu siivoojaansa: "Haluan nyt vielä sanoa, että mun siivooja on mahtava tyyppi. Ja kuka tahansa täyspäinen ihminen olis nähnyt ton roskana, toisin kuin me taidefriikit. 😁
Aion myös sanoa maanantaina kun hän tulee, etten oikeasti ollut pahastunut, jos hän on ton lukenut. ❤️

https://t.co/oKg6drzyHt"

Toimittajana voin kertoa, että IS on ihan itse huomannut Enbusken tviitin, se on tyypillistä iltapäivälehtien toimintaa seurata julkkiksien tviittejä ja kysyä lisäkommentteja. Eli ei, Enbuske ei ole soitellut IS:iin, IS:n toimittaja on soittanut Enbuskelle.

Mielenkiintoiseksi tämän päivän aloitukset aiheesta tekee MOTIIVI niiden taustalla. Miksi joku haluaa väenväkisin tulkita hupaisesta sattumuksesta kertovat tviitit siivoojan kyykytykseksi?

Onko kyse julkkisvihasta yleensä vai Enbuskn vihaamisesta erityisesti? Vai onko aihe herkullinen koska modernia taidetta on trendikästä vihata?

Kertokaapa motiivinne, te aiheesta tänään melskanneet!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi jätkä on tosi tosi ärsyrtävä. Myönnän, ei se nyt varmaan oikeesti pyrkinyt haukkumaan siivoojaa, mutta stoori vaan sopii nin hyvin mun vaikutelmaan Enbuskesta. Koppava tyyppi, liikaa rahaa ja köyhä siivooja.

Vierailija
2/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraviha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Jos kutsut tekstissäsi hienopieruksi niin varmaan osaat sanoa, mistä tuollaisen kirjoittamisen motiivi syntyy 

Lisäksi myös nostat asiaa esiin, ja tavallaant myös tuet siivoojan mollaamista sillä.

Vierailija
4/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskilta nuo näyttivät.

Vierailija
5/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta noi taideteokset on itse asiassa aika hienoja ja niissä on hyvä idis. Pilkataan ylikansallista yhtiötä, siitä, että globaalissa kaupassa mikä tahansa on myytävissä ja ostettavissa, veritimantit, tekoimmenkalvot ja huumeet.

Sori sivupolku, mutta minusta Enbusken on turha vähätellä noita.

Vierailija
6/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä tapaus.

Vierailija
7/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskilta nuo näyttivät.

Valtaosa nykytaiteesta on roskaa. Joskus ennen muinoin taiteen tekemiseen tarvittiin taitoa, tietoa ja lahjakkuutta. Nykyään kuka tahansa voi vaikka paskantaa seinälle ja kutsua sitä taiteeksi. Jos sulla on nimeä ja pääset oikeisiin piireihin ja nuolemaan oikeiden tyyppien pyllyjä, niin voit olla kuuluisa nykytaiteilija.

Vierailija
8/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Jos kutsut tekstissäsi hienopieruksi niin varmaan osaat sanoa, mistä tuollaisen kirjoittamisen motiivi syntyy 

Lisäksi myös nostat asiaa esiin, ja tavallaant myös tuet siivoojan mollaamista sillä.

Millä logiikalla mun kirjoitus mollaa siivoojaa, vaikka häntä ei tuossa moitita. Mutta tänään täällä monta kertaa toistetut MUUT aloitukset eivät mollaa?

Enbuske itse naureskelee taidemaulleen, minusta noi on itse asiassa aika fiksuja teoksia.

Toivoisin sinun vastaavan kysymyksiini sen sijaan, että väistelet.

Ap

Vierailija
9/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä siivoojien koulutustason, kun luulee noita roskiksi. Itse en tiedä taiteesta lähes mitään, mutta en silti erehtyisi luulemaan noita roskiksi, jos ovat hyllyllä aseteltuina.

Vierailija
10/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä piireissä on trendikästä vihata modernia taidetta ?!?!?

Vierailija
11/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta noi taideteokset on itse asiassa aika hienoja ja niissä on hyvä idis. Pilkataan ylikansallista yhtiötä, siitä, että globaalissa kaupassa mikä tahansa on myytävissä ja ostettavissa, veritimantit, tekoimmenkalvot ja huumeet.

Sori sivupolku, mutta minusta Enbusken on turha vähätellä noita.

Näinhän se on. Modernilla taiteella on ajatus ja sanoma, se ei ole teknistä suorittamista ja kopion tekemistä. Mutta ei kaikkien makuun.

Ap

Vierailija
12/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persupiireissä.

Vierailija
13/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas Enbusken omistamat Riiko Sakkisen taideteokset eivät ole modernia taidetta, vaan nykytaidetta.

Vierailija
14/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toi jätkä on tosi tosi ärsyrtävä. Myönnän, ei se nyt varmaan oikeesti pyrkinyt haukkumaan siivoojaa, mutta stoori vaan sopii nin hyvin mun vaikutelmaan Enbuskesta. Koppava tyyppi, liikaa rahaa ja köyhä siivooja.

Minustakin hän on todella ärsyttävä, mutta olen rehellinen, enkä rieku haukkumassa häntä silloin, kun syytä ei ole. Vie aika lailla uskottavuutta lukea tyypin kaikki kommentit kielteisellä tavalla, sisällöstä riippumatta.

Ap

Vierailija
15/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus/Asia. Ei case, me olemme yhä suomessa.

Vierailija
16/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjiin mäkkäri-paketteihin laitetaan tussilla

jotain ajankohtaista ja sitten ne maksaaki 500e

paketti..

sitten ku siivooja oli heittämässä niitä

meneen, meinas karpaasi nielasta kielensä.

Vierailija
17/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persupiireissä.

Onko sillä väliä mitä persupiireissä hengaavat tyypit melskaavat vauva-palstalla? Minun mielestäni ei.

Vierailija
18/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Enbusken omistamat Riiko Sakkisen taideteokset eivät ole modernia taidetta, vaan nykytaidetta.

Postmodernikin on modernia. Modernilla taiteella voidaan kutsua kaikkea uutta, 1800-luvun jälkeen tehtyä nykytaidetta TAI suppeammin 1850-1970-lukujen taidetta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Modernismi

Toiset tutkijat jakavat 1900-luvun moderniin ja postmoderniin aikakausiin, kun jotkut taas katsovat sen kuuluvan samaan suurempaan jaksoon.

....

Kuvataiteessa käsite moderni taide tarkoittaa joko nykyajan tai uutta taidetta tai ajanjaksoa noin 1850–1970."

Vierailija
19/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persupiireissä.

Onko sillä väliä mitä persupiireissä hengaavat tyypit melskaavat vauva-palstalla? Minun mielestäni ei.

Se on mielestäni silti mielenkiintoista ja aika kuvaavaa, etteivät he myönnä motiiviaan.

Ap

Vierailija
20/71 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava pelle koko enbuske. Naamakin aina ihan vituroilla, eilen sen just näin. Resting bitch face and soul.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi