Tunnetko ihmisiä joilla ei ole sairauskuluvakuutusta?
Kommentit (31)
Suurimmalla osalli ihmisistä ei ole vakuutuksia, vaikka se olisikin järkevää. Jos perheessä on vain yksi tulonsaaja (vaikka mies) ja toinen on kotona (vaikka hoitovapaalla oleva vaimo). Ainoa tulonsaaja joutuu onnettomuuteen, sairastuu vakavasti tai muuten menettää työkykynsä vaikka vain väliaikaisesti, miten käy velkaisen talon kanssa?
Vakuutusyhtiöt ovat nihkeitä korvaamaan tavallisista vakuutuksista, mutta erityisesti sairauskulu-, tapaturma- ja kuolemantapauksiin otetuissa vakuutuksissa on erilaiset ehdot ja korvaukset saa ilman vuosien taistelua.
Minulla ei ole. Minulla on todella hyvin toimiva työterveyshuolto, joten en ole tarvinnut. Toisaalta jos jotain vakavampaa tapaturmaa tms. sattuisi, niin sen verran on sairaushistoriaa, että ei ne kuitenkaan menisi tapaturmana läpi. Ei täysin turha lisämaksu.
Minä. Mulla on jo yths, työterveys ja työterveys yrittäjänäkin eri firmassa. Mitä ihmettä tekisin vakuutuksella kun julkinenkin on vielä jos työt poistuisi. Ja voin hyvin käydä yksityisellä jos jostain syystä tahtoisin.
Lapsella on mutta se oli sikiöaikana otettu lähinnä sen varalle jos syntyisi vammaisena tai tulisi ensi vuosina jotain vakavaa ja paljon hoitoa tarvitsevaa niin voisi jäädä töistä pois joksikin aikaa. Silti käytämme julkista pikkuvaivoihin.
Vakavissa sairastumisissa ja niiden vakuutuksissa rajataan niin paljon ulos että ne on aika turhia.
En tunne, kun kaikilla suomalaisilla on olemassa tavanomainen sairausvakuutus.
Itse asiassa en tiedä, kenellä tutuistani on jotain ylimääräisiä vakuutuksia. Me emme keskustele yleensä sellaisista asioista, harvemmin se muuten ilmenee.
Tapaturmavakuutus on, mutta eipä ole niin suuria velkoja, että niistä ei perilliset selviäisi vaikka jättämällä kuolinpesän konkurssiin.
No mä tunnen vain yhden jolla on kyseinen vakuutus. Hän on aika sitä osastoa että pitää olla omistusasunto, kaikki maailman vakuutukset jne.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:02"]
Me. Julkinen terveydenhuolto riittää.
[/quote]
Kyllähän vakuutuksesta saa nuokin maksut. Jos joutuu esimerkiksi olemaan sairaalassa pitempään.
[/quote]
Kyllä ne vakuutusmaksut on sen verran suuria, että aika pitkään siellä sairaalassa saisi lojua jotta olisi jotain taloudellista hyötyä.
Ja esim. lapsista ei muutenkaan tarvitse maksaa kuin 7 vrk, loput on ilmaisia.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:26"]Suurimmalla osalli ihmisistä ei ole vakuutuksia, vaikka se olisikin järkevää. Jos perheessä on vain yksi tulonsaaja (vaikka mies) ja toinen on kotona (vaikka hoitovapaalla oleva vaimo). Ainoa tulonsaaja joutuu onnettomuuteen, sairastuu vakavasti tai muuten menettää työkykynsä vaikka vain väliaikaisesti, miten käy velkaisen talon kanssa?
[/quote]
Pankin kanssa voi neuvotella lyhennysvapaata, toinen osapuoli voi mennä töihin, käyttää säästöjä, voi asua velattomassa talossa. Siinä tällei ihan nopeasti keksityt ratkaisut.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:28"]
Minulla ei ole. Minulla on todella hyvin toimiva työterveyshuolto, joten en ole tarvinnut. Toisaalta jos jotain vakavampaa tapaturmaa tms. sattuisi, niin sen verran on sairaushistoriaa, että ei ne kuitenkaan menisi tapaturmana läpi. Ei täysin turha lisämaksu.
[/quote]
No nyt olikin kyse sairauskulu- eikä tapaturmavakuutuksista, ne korvaavat nimensä mukaisesti myös sairauksia. Sinulle ei sairauskuluvakuutusta varmaankaan myönnettäisi jos ennestään jo on useita sairauksia, mutta vähän tarkkuutta nyt näihin termeihin!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:49"]
[/quote]
No nyt olikin kyse sairauskulu- eikä tapaturmavakuutuksista, ne korvaavat nimensä mukaisesti myös sairauksia. Sinulle ei sairauskuluvakuutusta varmaankaan myönnettäisi jos ennestään jo on useita sairauksia, mutta vähän tarkkuutta nyt näihin termeihin!
[/quote]
Eli aivan turhaan laittaisin molemmissa vakuutuksissa rahani.
Kaikki me ollaan vakuutettu valtion puolesta. Useimmissa tapauksissa on sulaa hulluutta mennä hankkimaan kalliita lisävakuutuksia.
Itse olen sairastanut mm. syövän eikä siinäkään olisi mitään etua ollut ylimääräisistä vakuutuksista. Yksityisellä puolelta ei niitä hoitoja ole Suomessa edes tarjolla. Hoitoon tarvitut 3 osastopäivää sairaalassa +polikäynnit ei loppujen lopuksi kovin paljon maksa.
En tunne ketään jolla sellainen olisi, henkivakuutus ja tapaturmavakuutus meilläkin on. Vaikka toisaalta, en ole kaikkien ihmisten vakuutuksista selvillä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:49"]
[/quote]
[/quote]
Eli aivan turhaan laittaisin molemmissa vakuutuksissa rahani.
[/quote]
Ööö, miten voisit laittaa rahasi vakuutukseen jos sinulle ei sitä myönnetä?
Meillä ei ole. En koe sitä tarpeelliseksi, kun julkinen toimii niin hyvin. Hirveä rahanhukka vain olisi. Tapaturmavakuutus on lapsilla, ihan niiden vakavien turmien varalta. Jos vaikka sormi irtoaa tms, niin on edes jotain rahallista korvausta pysyvästä haitasta.
Minulla ei ole enkä sitä saisikaan kroonisten sairauksien vuoksi. Mulla on kattava työterveyshuolto yksityisellä, joten viimeisen 10 vuotta olen asioinut lähinnä vain siellä. Yhden kerran olen joutunut asioimaan julkisella ja se oli sellainen tilanne, ettei sitä olisi voinut yksityisellä hoitaakaan.
Minäkään en kokenut sitä tarpeelliseksi, kun olin terve. Sitten sairastuin, ensin tuli yksi krooninen sairaus, joka paheni vuosien myötä, lisäksi siihen tuli liitännäissairaus. Sairaala- ja polimaksuihin menee vuodessa paljon rahaa, samoin lääkkeisiin. Onneksi Kelalla on lääkemenoihin maksukatto, mutta sekin on yli 600 euroa vuodessa. Minulla meni tuo raja tänä vuonna jo rikki eli saan loppuvuoden lääkkeet melkein ilmaiseksi.
Minulla ei ole, ei miehelläni, ei lapsellani. Siksi että Suomessa pääsee jokainen julkisen terveydenhuollon puolelle. Myös lääkärit ovat usein samat sekä tk:ssa että yksityisellä. Olen perusterve ihminen, enkä halua murehtia mahdollisia tulevia sairauksia etukäteen. Uskon, että vakuutuksiin menisi enemmän rahaa, kuin koskaan pystyn terveydenhuoltopalveluihin käyttämään.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:30"]Minulla ei ole, ei miehelläni, ei lapsellani. Siksi että Suomessa pääsee jokainen julkisen terveydenhuollon puolelle. Myös lääkärit ovat usein samat sekä tk:ssa että yksityisellä. Olen perusterve ihminen, enkä halua murehtia mahdollisia tulevia sairauksia etukäteen. Uskon, että vakuutuksiin menisi enemmän rahaa, kuin koskaan pystyn terveydenhuoltopalveluihin käyttämään.
[/quote]
Minä käyn yksityisellä eikä minulla kuitenkaan ole vakuutusta. En kestä enää julkisen puolen käsittämättömiä odotusaikoja.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:02"]
Me. Julkinen terveydenhuolto riittää.
[/quote]
Kyllähän vakuutuksesta saa nuokin maksut. Jos joutuu esimerkiksi olemaan sairaalassa pitempään.
Minä. Julkinen toimii hyvin, ja meillä on tarvittaessa varaa käydä yksityisellä, jos on halua. Aika paljon saa sairastaa, että esim kuusihenkisen perheen vakuutusmaksut saisi takaisin.
Meillä ei ole kellään. Enkä tunne ketään kenellä olisi. Meillä on myös sairas vauva, jonka kanssa lekurissa ravataan ja on lääkkeitä (osa tarvinnut antaa suoneen sairaalassa). Lasten hoito toimii upeasti julkisella! Ja maksukatto niin ei se tule kalliiksikaan.