Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä joilla ei ole sairauskuluvakuutusta?

Vierailija
04.07.2014 |

Mikä on syynä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:17"]

Minäkään en kokenut sitä tarpeelliseksi, kun olin terve. Sitten sairastuin, ensin tuli yksi krooninen sairaus, joka paheni vuosien myötä, lisäksi siihen tuli liitännäissairaus. Sairaala- ja polimaksuihin menee vuodessa paljon rahaa, samoin lääkkeisiin. Onneksi Kelalla on lääkemenoihin maksukatto, mutta sekin on yli 600 euroa vuodessa. Minulla meni tuo raja tänä vuonna jo rikki eli saan loppuvuoden lääkkeet melkein ilmaiseksi.

[/quote]

Niinpä. Eipä sitä vakuutusta enää saa kun on jo sairastunut. 

Moni terve ei osaa kuvitellakaan millaista on elämä sairaana.

Vierailija
22/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se maksaisi vuodessa viisikymppiselle perusterveelle tupakoimattomalle naiselle? Veikkaan, että paljon enemmän kuin Kela:n maksukatto. Vai olenko ihan väärässä? Lapsille on aikoinaan otettu niin edulliset, että vakuutusyhtiö haluaisi meidän muuttavan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla olisi. Meille se olisi tarpeen, kun ollaan yrittäjiä, mutta eipä saada sitä (nykyisten ja entisten sairauksien vuoksi).

Vierailija
24/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me. Julkinen terveydenhuolto riittää.

Vierailija
25/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En tee sillä mitään. Matkavakuutukseen se kyllä kuuluu, mutta Suomessa se olisi minun kannaltani täysin turhaa rahan haaskausta.

Vierailija
26/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni sekä mieheni. Tai oikeastaan tunnen varmaan enemmän ihmisiä joilla sitä ei ole kuin niitä joilla on.

Vierailija
27/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole. Työtervetys + julkinen riittää.

Vierailija
28/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Oli ennen, mutta se yhtiö meni konkkaan ja kroonisen sairauden takia en saa uutta. Sen takia en saanut lapsillekaan vakuutusta raskauden ja vauva-ajan aikana.

Vierailija
29/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo kysymys. Suurimmalla osalla ei ole vakuutusta, ei meilläkään.

Vierailija
30/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla sellainen olisi.

Vierailija
31/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole, toistaiseksi julkinen terveydenhuolto riittää. Nyt olen vakavasti harkinnut sellaisen ottamista. SOTE-uudistuksen takia meidänkin SOTE-alueelta häviää rahoitusta 6 milj euroa ja se on valtava summa yrittää ottaa jo nyt äärirajoilla paukkuvista terveydenhuollon rahoista. Saattaa oikeasti käydä niin, että lokakuussa syöpään sairastuessasi todetaan, että sori, rahat on menny, joudut odottamaan tammikuuta.