Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF-hoidot läpikäyneet, kaipaisin rohkaisua!

Vierailija
04.07.2014 |

Meillä on alkamassa syksyllä IVF-hoidot, mikä jännittää minua aivan valtavasti. Päivä päivältä enemmän, mitä lähemmäksi päästään. Moneen kertaan on käynyt jo mielessä perua koko hoidot, en vaan haluaisi kohdata lopputulosta. Niin paljon pelkään, ettei hoidot tuo meille lasta.

Ennen hoitojen aloitusta, uskoitteko te hoitojen onnistuvan? Onnistuivatko ne? Minä en ole oikein missään vaiheessa uskonut, että ne meidän kohdalla onnistuvat. Pidin aina itsestäänselvyytenä, että tulen joskus äidiksi, kunnes sain tietää, etten niin vain tulekaan.

Olen alkanut jo suunnitella elämää ilman lapsia ja alkanut nähdä sen oikeastaan aika valoisana vaihtoehtona. Opiskelua ja matkustelua, sellaisten haaveiden toteuttamista, mikä olisi haastavampaa lapsiperheenä. Silti haluan käydä hoidot läpi ja katsoa, mitä tapahtuu. Aika näyttäköön, millaista tulevaisuutta minä tulen viettämään. Silti jännittää.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei usko hoitoihin, niin miten ihmeessä kuvittelet tulevasi raskaaksi? Jätä hoidot väliin ja elä lapsettomana tietoisena siitä, että olisit voinut onnistua, mutta et oikeasti edes halunnut.

Vierailija
5/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:47"]

Jos ei usko hoitoihin, niin miten ihmeessä kuvittelet tulevasi raskaaksi? Jätä hoidot väliin ja elä lapsettomana tietoisena siitä, että olisit voinut onnistua, mutta et oikeasti edes halunnut.

[/quote]

Uskon, että monet ihmiset voivat tulla ja tulevatkin IVF-hoidoilla raskaaksi. Jostain syystä minulla vain on vahva usko, että omalla kohdallani hoidot eivät tule onnistumaan. En osaa sanoa, mihin usko perustuu. Tottakai toivon, että tulisin raskaaksi. Kai yritän vain varautua pahimpaan.

Ap

Vierailija
6/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taistelet luontoa vastaan?

Vierailija
7/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti väärensi mun nimen lappuun jossa suostuin alkionlaittoon toisen lapsen kohdalla. Eka lapsi oli jo täysin mun eli isän hoitama. Joten toiseen en ois ikinä suostunut. Mut loppu hyvin kaikki hyvin. Äiti jätti vauvan mulle ja häipyi toisen miehen mukaan. Tästä on jo vuosia ja meno ei silti oo muuttunu. Tänään äiti just selitteli miks ei voi tavata lapsiaan koko kesän aikana. Ihania uhrautuvia ääitejä. .heheh. mut raskaus koeputkihedelmöityksellä onnistuuvat kyllä...

Vierailija
8/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:33"]

Äiti väärensi mun nimen lappuun jossa suostuin alkionlaittoon toisen lapsen kohdalla. Eka lapsi oli jo täysin mun eli isän hoitama. Joten toiseen en ois ikinä suostunut. Mut loppu hyvin kaikki hyvin. Äiti jätti vauvan mulle ja häipyi toisen miehen mukaan. Tästä on jo vuosia ja meno ei silti oo muuttunu. Tänään äiti just selitteli miks ei voi tavata lapsiaan koko kesän aikana. Ihania uhrautuvia ääitejä. .heheh. mut raskaus koeputkihedelmöityksellä onnistuuvat kyllä...

[/quote]

Kurja tarina ja narsistinen äiti mutta eikö loppujen lopuksi ole kivaa, että sinulla on 2 lasta, joita saat rakastaa ja jotka rakastavat sinua, ja lapsilla on toisensa?

Vierailija
9/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus on pahinta. Silti kannattaa yrittää. Vetäkää kuitenkin jokin raja siihen, miten pitkään yritätte, esim. viisi vuotta tai mikä teistä hyvältä tuntuu. Näin pystytte jatkamaan elämää ellei lasta tulekaan etetkä jää asiaan loppuelämäksenne.

Meidän ivf-lapsi on nyt 5v, 6v häntä odotimme :) . Joka piikin arvoinen.

Vierailija
10/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että meillä hoidot eivät aiheuttaneet minulle mitään sivuoireita ja olivat muutenkin siedettäviä fyysisesti. Tekisin saman uudelleen.

Vierailija
11/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uskosta ole kiinni. Eikä siitä, että ajattelisi muuta ja samantien pamahtaisi raskaaksi. Minä kävin läpi muuttoja 3kpl, siskoni kuoleman, työpaikanvaihdoksen ymym enkä silti tullut raskaaksi.

[/quote]

Vierailija
12/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain itsesuojelua, tiedostamatonta.Se ei vaikuta raskaaksitulemiseen puoleen eikä toiseen. Ei ajattelemalla tule raskaaksi eikä pysty aiheuttamaan sitä, etteikö tulisi.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:50"]

[/quote]

Uskon, että monet ihmiset voivat tulla ja tulevatkin IVF-hoidoilla raskaaksi. Jostain syystä minulla vain on vahva usko, että omalla kohdallani hoidot eivät tule onnistumaan. En osaa sanoa, mihin usko perustuu. Tottakai toivon, että tulisin raskaaksi. Kai yritän vain varautua pahimpaan.

Ap

[/quote]

Vierailija
13/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä itseltäsi samaa, kun sairastut syöpään ja hakeudut hoitoihin.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:21"]

Miksi taistelet luontoa vastaan?

[/quote]

Vierailija
14/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan VL ei edes tee alkionsiirtoa ellei isäkin käy klinikalla sitä ennen.

[/quote]

Vierailija
15/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, että menimme. Toisesta alkionsiirrosta onnistui ja meillä on nyt terve 2-vuotias. Meillä oli etukäteen itse asetettu raja, että 3 punktiota max tehdään ja niistä siirretään alkiot, sitten lopetetaan hoidot. Tuollainen raja voi auttaa kestämään ne hoidot henkisesti. Fyysisesti en saanut mitään oireita hormoneista eikä punktio sattunut. Kävimme väestöliitossa Helsingissä.

Vierailija
16/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys.

TIedän, että tulevaisuutta ei voi ennustaa eikä tuntea edeltä. Joten en edes yrittänyt "fiilistellä" ja arvailla, lähinnä henkisesti valmistautua kaikkeen mitä voi joutua kohtaamaan. Myös raskaus voi tuoda vaikeita asioita eteen, vaikeampia kuin lapsettomuus.

Ehkä itselleni vahvin ajatus oli, että jos en käy läpi hoitoja, kadun myöhemmin. Jos hoidoilla en lasta saa, ei tarvitse surra mitään tekemätöntä, vaan sitten elän elämäni ilman lapsia.

Kotona kaksi ihanaa, kohta teini-ikäistä lasta.

Vierailija
17/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ivf: n pakastealkio on pian 2 vuotias tyttö. Joka ikinen kyynel ja käytetty euro oli sen väärti. Joka päivä kiitän että olen saanut tuon pienen ihmeen enkä siltikään meinaa uskoa kuinka tämä on tottakaan.. Usko itseesi, muuten et voi saavuttaa mitään.

Vierailija
18/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö IVF-hoitojen onnistuminen riipu täysin siitä, miksi niihin lähdettiin? Miksi siis on lapseton.

Vierailija
19/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla elää!

Suunnittele se hoitosarjan elämänvaihe muuten niin, että saat kaiken tuen, hemmottelun ja stressinlievityksen minkä vain voit. Hormonit ja toivon ja pettymyksen vuoristorata ovat sellainen asia, johon ei kannata lisätä työstressiä eikä suuria muutoksia.

Itse olin aina stimulaatiovaiheessa melkein maniassa kun tunsin olevani hedelmällinen ja terve, nainen niinkuin muutkin. Asunnon ja työpaikan vaihtoa jne. Ja masennus aina hoitojen jälkeen sitä kamalampi.

Kuitenkin, joka päivä nyt jo 8 vuotta olen ollut syvästi kiitollinen tuosta tyttärestäni--- paljon äidiksi tuleminen vaati mutta enemmän olen saanut!

Tiedetään, että 5 vuotta hoitojen jäljeen elämänlaadussa ei ole eroa, tulipa hoidoilla raskaus tai ei, eli murheistakin toipuu, käypä sinulle niin tai näin.

Onnea matkaan!

Vierailija
20/27 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:22"]

No ainakaan VL ei edes tee alkionsiirtoa ellei isäkin käy klinikalla sitä ennen.

[/quote]

[/quote]

Kyllä mäkin muistelen, että se paperi pitää ihan henkilökohtaisesti käydä siellä allekirjoittamassa.