Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisitteko opettaa lapsillenne mitä keltainen rusettu koiran taluttimessa tarkoittaa?

Vierailija
04.07.2014 |

On se kumma että edelleen vaikka taluttimessa on näkyvä keltainen rusetti niin edelleenkään ei saa harjoitella rauhassa..

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos avaatte ne sanaiset arkkunne, niille penskoille? "POIIIISSSS, MEE HELEVETTIIN!!!! TÄMÄ KOIRA TAPPAAAAAAA!!!" Ei varmaan lähesty enää mitään elukkaa.

Vierailija
142/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:27"]Tyhmää joku rusetti. Eikö joku verinen irtokäsi sopis paremmin.

[/quote]

Ei...tämä ihan paras!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 07:15"]

Ratsukko, koirakko. Mitä siinä on ihmeellistä? Vaikka kissakko jos joku kissansa kanssa kulkee.

[/quote]

Minustakin tuo oli hauska.

t. kissakkona kulkeva

Vierailija
144/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten opittua kaksikin uutta asiaa, keltaisen rusetin merkitys koiran hihnassa ja uusi sana "koirakko". Keltaista sanotaan hullujen väriksi, että sikäli oikein valittu väri. Jos koirakon kummallakin jäsenellä on keltainen rusetti, niin vaihda kadun toiselle puolelle.

P.S. Apua, en lakkaa hihittämästä tuolle "koirakolle". Kamalaa, koiran ulkoiluttajia kulkee koko ajan ikkunani ohi, nyt sitten aina ajattelen, että kappas vaan, koirakko siinä taas. Sanana se on ällötys.

Vierailija
145/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs, jos taluttaa lammasta. Onko se lammikko?

Vierailija
146/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun koiranomistaja huutaa minulle että se on ihan vaaraton koira, ei se tee sulle mitään, se vaan haluaa haistella....  Mä kun en ole vaaraton! Kuljen paljon luonnossa ja aina, siis joka kerta, tulee vapaana juokseva koira luokseni. Ihan sama onko lintujen pesimäaika, ihan sama onko koirien ulkoiluttaminen kielletty.

Nämä koiranomistajat kun tietävät mitä heidän koiransa tulee saada tehdä jotta niiden luontaiset taipumukset saavat oikeutusta ja treeniä. Mä inhoan lemmikeitä koska heidän omistajansa eivät pääsääntöisesti kunniota Suomen lakia. Lemmikkieläinvero 200/v! 

Vierailija
147/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa taas uutta tietoa, koskaan en ole ruseteista tai koirakoista kuullut. Eikä kyllä kiinnostakaan.

Koiraihmiset tosiaan ottavat päähän "meidän musti on niin ihana, anna sen vaan haistella". Niin monta kertaa olen pelonsekaisena sitten antanut käteni haisteltavaksi ja sitten koira alkanut murisemaan, haukkumaan tai hyökkäämään kohti. "Mikä sille tuli, ei se koskaan näin..." Kyllä koirat aistivat pelon eikä siihen tosiaankaan sanota, että rohkeasti vaan. Hei haloo, ne ovat eläimiä! En halua olla koirasi kanssa missään tekemisissä, kierrä minut kaukaa! Pitäisi varmaan itsekin käyttää sitä keltaista rusettia! :D

Vierailija
148/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:34"]

Ikinä kuullut keltaisesta rusetista koiralla, mutta voisitteko viitsiä opetella, mitä tarkoittaa, jos ihmisellä on piiiitkä, monivärinen kaulaliina?

[/quote]

Henkilö fanittaa alkuperäistä Doctor Who -sarjaa (1963-1989) ja suhtautuu vihamielisesti uudemmista tuotantokausista pitäviin ns. nuWhoviaaneihin.

Vierailija
149/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä keltainen rusetti tarkoittaa "Varokaa, koira ei ole taluttajansa hallinnassa!". Sinänsä ihan hyvä idea ja voisitte muistaa laittaa sen keltaisen rusetin silloinkin, kun päästätte pikkutyttöjä ulkoiluttamaan fifejänne. Monta kertaa nimittäin nähnyt vaaratilanteita, kun flexin toisessa päässä on koira ja toisessa päässä koirista mitään ymmärtämätön lapsi. Ja siis vaaratilanteita ihmisille ja niille fifeille.

Mulla oli 15 vuoden ajan koira, joka ei oikein tullut toimeen muiden koirien kanssa eikä pitänyt myöskään vieraista ihmisistä. erityisen paljon se inhosi humalassa olevia miehiä ja satuimme asumaan karaokebaarin lähistöllä. Mulle ei kuitenkaan ikinä tullut mieleen, että muiden olisi pitänyt varoa "koirakkoamme" (vieläpä jollain keltaisella rusetilla) vaan totta hitossa se oli minun tehtäväni pitää huolta, ettei mitään vaaratilannetta päässyt syntymään.

Kävelin yks päivä kaupasta kotiin kermapurkin kanssa....olinko silloin kermakko? Siis minä ja kermani :D

Vierailija
150/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keltainen rusetti on merkki vihaisesta koirasta, eikö olisi aiheellista tuon rusetin koristavan koiran hautapaikkaa?

Vierailija
151/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 01:39"]

Nää, turhaa pelleilyä tuollaiset rusetit. Kai sulla ap suu toimii yhä? Opettakaa mieluummin lapsia aina kysymään lupaa ennen kuin menevät silittämään koiraa - silloin koiran omistaja voi aina sanoa, että nyt ei sovi silittely.

[/quote]

komppi. 

Ai niin, mutta kun ap on näitä nykyajan autistiaikuisia, jotka ei halua joutua puhumaan, niin pitäisi olla joku sanaton koodi, josta muut älyää väistää. Mitä tahansa, kunhan ei joudu puhumaan vieraille ja myöntämään, että omassa koirassa on jotain vikaa!

Vierailija
152/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsille tulisi opettaa (ja vanhempien ymmärtää), ettei vierasta koiraa saa mennä silittämään ilman lupaa. Tänäkin aamuna yksi tyttö juoksi takaapäin koiraani silittämään. Koirani on kyllä kiltti ja lapsiystävällinen, mutta eipä sitä voi vieras ihminen tietää. Sitten kun lapsen äidille asiasta sanoin niin sain raivot niskaan, kun olen niin paska ihminen, kun en anna lapsen silittää koiraani ja siitä tulee vielä epäsosiaalinen ja aggressiviinen kun vieraat ei saa sitä silittää... Huoh. Toinen mikä ärsyttää on koiran omistajat, jotka antavat koiriensa tulla pitkillä hihnoilla kohti ja huutavat vaan "me tullaan tervehtimään, tää on kiltti". Oon monesti miettinyt, että mitä näissä tilanteissa kävis jos minun koira ei ole kiltti. Juoksujen aikaan oon huutanut takas, ettei passaa. Yleensä saan kuulla sen jälkeen, että miksi liikun kaupungissa aggressiivisen koiran kanssa tai omistajat eivät ole välittänyt minun kielloista... Itse en ole keltaista rusettia esim juoksujen aikaan käyttänyt, koska sitä ei yleensä kukaan tiedä. Paremmin toimii yleensä tiukka ei tai suunnan muutos, jos tilanne ei näytä omilla kielloilla paranevan. Toki tällöin saa usein pahoja katseita, kun ei päästä toisen ihanaa koiraa tutustumaan omaansa, mutta mieluummin se kuin tilanne joka ei ole enää omassa hallinnassa. 

Vierailija
153/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 05:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:22"]

Valistapa nyt sitten minuakin, viisikymppistä ihmistä, mitä se tarkoittaa. On se kumma, että edelleen jotkut kuvittelee, ettäkun joku pieni alakulttuuriporukka keksii itselleen hämäriä koodeja niin ne muka jonkun omituisen ajatustenlukuprosessin kautta muka tulee saman tien kaikkien tietoon...

[/quote]Alakulttuuriporukka???? Kuulostaa aika ikavalta korvaan. Mita se sitten niinkun sinusta tarkoittaa? Oletko itse ylakulttuuri porukoita? Hmmm....

[/quote]

Alakulttuuri tarkoittaa pienen sisäpiirin kulttuuria, versus enemmistön kulttuuriset koodit ja käytännöt. Näitä ovat mm. skeittarien alakulttuuri omine sanoineen ja pukeutumistyyleineen, roolipelien harrastajat jne.

Jos sivistystasosi ei riitä jonkun termin ymmärtämiseen, ota siitä termistä selvää, äläkä paljasta tietämättömyyttäsi melttoamalla tuolla tavalla. Tämä ikään kuin pienenä neuvona.

Vierailija
154/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 05:49"]

Sinä & Koirasi = Koirakko

Entäs minä ja kissani? Kissakko? Minä ja hamsterini = hamsterikko?

Entä ajattelevatko ohikulkijat, että kappas, sieltäpä tulee mukavan oloinen emakko vastaan, kun kuljen kaupungilla äitini kanssa. Minä ja Putin = venakko?

[/quote]Aiheellisia pointteja. Minulla on rusakko. Olemmeko me sitten rusakokko?

Vierailija
155/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen oluella pubissa on kolpakko.

Vierailija
156/177 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 10:38"]

Ihminen oluella pubissa on kolpakko.

[/quote]Hahhahah. Niin on!

Vierailija
157/177 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:09"]

mitäs, jos taluttaa lammasta. Onko se lammikko?

[/quote]

tai jos sammakkoa. sammakkokko?

Vierailija
158/177 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:24"]

Tanskasta alkunsa saanut Keltainen nauha -kampanja viestittää ohikulkijoille, milloin on syytä pysyä loitolla. Jos näet koiran, jolla on keltainen nauha tai rusetti hihnassaan, anna sille tilaa. Älä lähesty koiraa tai sen taluttajaa. Keltainen rusetti viestii, että liian lähelle ei ole asiaa.

Koiran elämässä on monesti tilanteita, jolloin vastaantulijoiden on hyvä ymmärtää väistää. Vastaan voi tulla pentu, joka vasta opettelee kohtaamisia, tai arka koira, joka totuttelee turvalliseen liikkumiseen toisten koirien läheisyydessä. Myös koulutettava, sairas tai aggressiivinen koira tarvitsee tilaa ja huomaavaisuutta.

Koirapiireihin rantautunut keltainen nauha on oivallinen tapa luoda ongelmallisista kohtaamistilanteista rauhallisia ja turvallisia molemmille osapuolille. Käytä tarvittaessa, kunnioita kohtaamistilanteissa!

En ole Ap, mutta tämän löysin Googlaamalla. 

[/quote]

Ok, kiitos sinulle. Ap:lle: Voin opettaa. Sinänsä sillä ei ole vaikutusta, koska lapseni pysyttelevät koirista kaukana joka tapauksessa. He ovat valitettavasti oppineet pelkäämään koiria, koska eräät eivät osaa pitää koiriaan kiinni eivätkä edes yritä estää niiden hyppimistä lapsia vasten tai lelujen viemistä kädetä ym. 

Vierailija
159/177 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen rusetti tarkoittaa, että koira haluaa tukea rintasyöpää sairastavia.

Vierailija
160/177 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:14"]

Ja minkähän värinen rusetti tai kravati pitäisi laittaa itselle ja lapsille jos ei vaan halua että vieraat koirat ryntäävät kohti, hyppivät jalkoja vasten, kaatavat lapsen maahan, kuolaavat vaatteet jne. Ja omistaja seisoo vieressä ja hokee että eisemitääntee seonihankiltti sehaluuvaanleikkiä. En omista koiraa, en vihaa koiria mutta en erityisesti halua niihin kontaktiakaan, samoin olen opetanut lapseni. Koirasta vaan mentäisiin ohi-jos päästäisiin.

[/quote]

No niin, juuri näin! Ajattelinkin juuri lisätä, että pitäisiköhän laittaa rusetti lapsille, että koiranomistajat tajuavat pitää koiransa kaukana. Minulla ei ole mitään itse koiria vastaan, ja olen yrittänyt opettaa, että useimmat koirat ovat ihan kivoja eikä niitä tarvitse pelätä, mutta eiväthän lapset enää usko, kun kokemukset kertovat muuta. 

T.Tuo edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä