voisitteko opettaa lapsillenne mitä keltainen rusettu koiran taluttimessa tarkoittaa?
On se kumma että edelleen vaikka taluttimessa on näkyvä keltainen rusetti niin edelleenkään ei saa harjoitella rauhassa..
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 01:01"]
Kerron heti lapsille. Käymme sitten kurkkimassa varmuudeksi jokaisen vastaan tulevan koiran hihnaa.
[/quote]
odota nyt aamuun kuitenkin, turha herättää
Nää, turhaa pelleilyä tuollaiset rusetit. Kai sulla ap suu toimii yhä? Opettakaa mieluummin lapsia aina kysymään lupaa ennen kuin menevät silittämään koiraa - silloin koiran omistaja voi aina sanoa, että nyt ei sovi silittely.
Kaikista eniten vit*ttaa ne koiranomistajat ja -ulkoiluttajat, jotka eivät hallitse koiraansa. Mulla ei ole koskaan ollut koiraa, enkä sellaista varmaan hankikaan. Pidän koirista, jos ne on koulutettu hyvin ja osaavat myös käyttäytyä hyvin. Jostain syystä tuntuu olevan melkein aina mahd. iso koira juuri näillä, joilla homma näyttää totaalisesti karkaavan hanskasta. Kannatan ehdottomasti keltaista rusettia näille kusipäille ihmisille, jotka syyttävät omasta osaamattomuudestaan tai koiransa heikkouksista muita ulkoilijoita tai koiranomistajia. Pysy sinä kaukana muista, niin muiden ei tarvitse varoa sinua tai koiraasi.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:31"]Kiitos nro 16. Asia oli julkisuudessa jo muutamia vuosia sitten.. mikä ihmeen pakko on lähestyä tuntematonta koirakkoa.. koirani ei ole vihainen, mutta käytämme keltaista rusettia esimerkiksi harjoittelutilanteissa julkisella paikalla.
Ap
[/quote]
Olet kyllä aika itseriittonen perseenreikä. Vitustako normi-ihmiset tillasia tietää. Ja relaa vähän - ei se sun koita sekoa, jos joku kakara sitä joskus väärään aikaan lähestyy...
Ainoa tietämäni selitys keltaiselle rusetille on tuo Jenkeissä lanseerattu vapautuminen vankilasta tai panttivankeudesta. Niinpä ajattelisin, että koiran omistaja on lähiaikoina päästetty vapauteen. :)
Keltainen rusetti. Ei helvetti ihmiset kiertämässä alempiarvoista otusta omalla reviirillään.
En osaa valita mikä näistä tässä ketjussä ärsytti / huvitti eniten:
1) keltainen rusettu
2) oletus siitä, että kaikille tämä merkki on tuttu
3) ap:n hieman ylimielinen asenne
4) koirakko
:D
Sinä & Koirasi = Koirakko
Entäs minä ja kissani? Kissakko? Minä ja hamsterini = hamsterikko?
Entä ajattelevatko ohikulkijat, että kappas, sieltäpä tulee mukavan oloinen emakko vastaan, kun kuljen kaupungilla äitini kanssa. Minä ja Putin = venakko?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:22"]
Valistapa nyt sitten minuakin, viisikymppistä ihmistä, mitä se tarkoittaa. On se kumma, että edelleen jotkut kuvittelee, ettäkun joku pieni alakulttuuriporukka keksii itselleen hämäriä koodeja niin ne muka jonkun omituisen ajatustenlukuprosessin kautta muka tulee saman tien kaikkien tietoon...
[/quote]Alakulttuuriporukka???? Kuulostaa aika ikavalta korvaan. Mita se sitten niinkun sinusta tarkoittaa? Oletko itse ylakulttuuri porukoita? Hmmm....
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 04:50"]
Ainoa tietämäni selitys keltaiselle rusetille on tuo Jenkeissä lanseerattu vapautuminen vankilasta tai panttivankeudesta. Niinpä ajattelisin, että koiran omistaja on lähiaikoina päästetty vapauteen. :)
[/quote]keltainen rusetti amerikassa tarkoitta sita etta laheinen on jossakin , esim afganistanissa armeijan palveluksessa......
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 05:55"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:22"]
Valistapa nyt sitten minuakin, viisikymppistä ihmistä, mitä se tarkoittaa. On se kumma, että edelleen jotkut kuvittelee, ettäkun joku pieni alakulttuuriporukka keksii itselleen hämäriä koodeja niin ne muka jonkun omituisen ajatustenlukuprosessin kautta muka tulee saman tien kaikkien tietoon...
[/quote]Alakulttuuriporukka???? Kuulostaa aika ikavalta korvaan. Mita se sitten niinkun sinusta tarkoittaa? Oletko itse ylakulttuuri porukoita? Hmmm....
[/quote]
KVG ennen kuin oletat sanojen merkityksiä
Mä kans käytän juoksuaikoina keltaista rusettia vinkiksi koiranomistajille että jättävät rauhaan. Muut saa kyllä tulla silittelemään ja ihmettelemään, koirakot pysyköön silloin pois. Ei sitä kukaan kyllä tajua, mutta mieluusti olen asiaa levittämässä koska ihan näppärä idea.
Ratsukko, koirakko. Mitä siinä on ihmeellistä? Vaikka kissakko jos joku kissansa kanssa kulkee.
Miksei voi sanoa ihan vaan: koiranulkoiluttaja? Tai koiran kanssa lenkkeilevä, koira ja omistaja, koiran kanssa liikkuva, tms? "Koirakko" kuulostaa aika hölmöltä, sorry :-)
Lapsille voi myös opettaa että pitää kysyä omistajalta tai ulkoiluttajalta jne. Et saako koskea koiraa. Ap taisit tietää ettei kukaan tiedä mikä rusetti kyseessä. Itselle tuli mieleen et tää on joku käsikakka-juttu , mut se taisikin olla ruskee väri..
Opettakaa niille koirillenne että jos roikkuu punainen rusetti tamponin narusta niin ei lähestytä! Kyllä nyt jokaisen koiran tää täytyy oppia! WT ulkoiluttajat kun ei koiriaan kouluta.
"aggressiivinen koira tarvitsee tilaa ja huomaavaisuutta"
En ymmärrä, miksi meidän muiden liikkujien pitäisi huomaavaisesti antaa tilaa jollekin aggressiiviselle hurtalle. Omistaja kouluttakoon koiraansa muualla kuin jalkakäytävillä! Turha vedota mihinkään rusetteihin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:24"]
Tanskasta alkunsa saanut Keltainen nauha -kampanja viestittää ohikulkijoille, milloin on syytä pysyä loitolla. Jos näet koiran, jolla on keltainen nauha tai rusetti hihnassaan, anna sille tilaa. Älä lähesty koiraa tai sen taluttajaa. Keltainen rusetti viestii, että liian lähelle ei ole asiaa.
Koiran elämässä on monesti tilanteita, jolloin vastaantulijoiden on hyvä ymmärtää väistää. Vastaan voi tulla pentu, joka vasta opettelee kohtaamisia, tai arka koira, joka totuttelee turvalliseen liikkumiseen toisten koirien läheisyydessä. Myös koulutettava, sairas tai aggressiivinen koira tarvitsee tilaa ja huomaavaisuutta.
Koirapiireihin rantautunut keltainen nauha on oivallinen tapa luoda ongelmallisista kohtaamistilanteista rauhallisia ja turvallisia molemmille osapuolille. Käytä tarvittaessa, kunnioita kohtaamistilanteissa!
En ole Ap, mutta tämän löysin Googlaamalla.
[/quote]
Kyllä se koitanomistaja saa kunnioitttaa mua ja pitää hullun rusettikoiransa syvällä metsän siimeksessä, pois mun ja lasteni reiteiltä!
Tosi hienoa, että tuollainen koodi on keksitty. Alankin bongailla, näkyykö niitä lähiympäristössä. Itse tosin tiedän, että vieraita koiria ei pidä lähestyä muutenkaan, sillä olen tästä asiasta jokusen koiraihmisen kanssa keskustellut. Toisaalta en mene tuntemattomia ihmisiäkään liian lähelle, koska se on epäkohteliasta. Jokainen ansaitsee oman tilansa. On kuitenkin ongelmallista, jos omistaja luottaa, että tuollainen koodi toimii, mutta ihmiset eivät yksinkertaisesti tunne sitä. Koiraihmisille se varmaan on tuttu, mikä on jo tärkeää sinänsä, koska jollekin koirille voi lajitoverin nenä pehvassa olla kriittinen häiriötekijä vaikkapa koulutuksen aikana tai muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 01:23"]
Toisaalta, jos roikkuu se verinen irtokäsi koiran narussa, niin kohtaava koira voi innostua siitä kovastikin. Tulee vielä riitaa lihakimpaleesta. Kenen se käsi muuten on?
[/quote]
Kai ap:n täytyy nyt vain ottaa saha esille... Kun ei tuota rusetin tarkoitusta kukaan tiedä.