Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni kaikki tuet pitäisi poistaa opintotukea lukuunottamatta

Vierailija
03.07.2014 |

Mielestäni kaikki tuet pitäisi poistaa lukuunottamatta opintotukea, jota myönnettäisiin koulun normaalin keston ajaksi. Esim. AMK opiskelijoille se 3,5 vuotta tukea, sitä ylittävästä ei enää penniäkään. Ja tämä vain ensimmäiseen ammattiin. Opintotuella turvattaisiin ammatti nuorille, jonka avulla pääsee sitten normaaliin elämään kiinni.

Työttömyystuet pois, ihmisten olisi pakko tehdä töitä vaikka ei aina niin kivaa oliskaan. Jos ei löydä töitä, niin kyllä siinä luovuus alkaisi kukkimaan ja jotain löytyy kyllä.

Puhumattakaan sitten toimeentulotuesta...

Näin veroja voisi hieman laskea ja käyttää ne rahat tärkeisiin asioihin, kuten julkiseen terveydenhuoltoon ja kouluille.

T: 26v, 1200 kuussa bruttona tienaava vuokralla asuva yhden lapsen äiti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sua vaan vituttaa toi sun palkkas ja siks haluat muutkin yhtä huonoon jamaan. Hanki ittelles parempi palkkainen duuni ja lopeta vinkuminen.

Vierailija
2/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini asuu halvaantuneena palvelutalossa, kaverin veli on kehitysvammainen ja asuu asuntolassa. Pitäisikö heiltäkin ottaa tuet pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-opiskelu kestää 4 vuotta insseillä.

Vierailija
4/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samalla linjalla.

1. Opintotuki on tärkeä!

2. Äitiyden tuet. Ovat muös tärkeitä, on yksinhuoltajia, sekä opiskelija perheitä joilla ei riitä varallisuus ilman tukia lapsen saapuessa.

3. Työttömyys. Valtion pitäö pystyä tarjoamaan töitä. Jos ihminen jää työttömäksi , voisi olla vaikka 4kk, joilta saa tukea, ja sitten valtion tulisi myös tarjota työpaikkoja tai lisäkoulutusta niin että ei kävisi työttömyys liian pitkäksi. Jos ei 4kk jälkeen hyväksy tarjottua työtä, niin tuet veks.

4. Työkyvyttömyys. Tottakai näissä tilanteissa valtion tulee auttaa. Mutta masennus ja mielenterveyspotilaat sitten vapaaehtoistyöhön.

5. Jos sattuu olemaan todella tiukka kuukausi, niin pitää saada avustusta. Sitten tiliotteet sossulle.

Vierailija
5/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs se kun valmistuin opettajaksi ja olin 7 kk työttömänä ja sain sinä aikana vain muutaman hassun lyhyen sijaisuuden? Millä olisin maksanut vuokrani? Luottokorttia ei ollut vielä silloin enkä tiedä olisiko työttömälle edes annettu. Tuon ajan jälkeen olen ollut koko ajan työssä.

Vierailija
6/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Hyötyhyörimään vain kaduille kaikki työttömät ja vähäosaiset. Roskia keräämään ja muuta hyödyllistä. Jos pari ikkunaa ohessa hajoaa tai mummoja kaatuu niin ei haittaa. Tärkeintä on lähteä pirtistä pihalle yhteuskunnan tueksi työvoimareserviläistenkin.

Vierailija
7/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:07"]

No entäs se kun valmistuin opettajaksi ja olin 7 kk työttömänä ja sain sinä aikana vain muutaman hassun lyhyen sijaisuuden? Millä olisin maksanut vuokrani? Luottokorttia ei ollut vielä silloin enkä tiedä olisiko työttömälle edes annettu. Tuon ajan jälkeen olen ollut koko ajan työssä.

[/quote]

Olisit mennyt töihin. Kyllä sitä jotain mäkkärin kassaa tai siivojan duunia on. Vai eikö kelpaa, oletko muka liian hyvä sellaiseen?

Vierailija
8/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:07"]No entäs se kun valmistuin opettajaksi ja olin 7 kk työttömänä ja sain sinä aikana vain muutaman hassun lyhyen sijaisuuden? Millä olisin maksanut vuokrani? Luottokorttia ei ollut vielä silloin enkä tiedä olisiko työttömälle edes annettu. Tuon ajan jälkeen olen ollut koko ajan työssä.

[/quote]

Niin ja jatkan vielä sen verran että esim. siivoojaksi ei olisi ollut järkeä mennä, koska milloin vain olisi saattanut avautua päivän varoitusajalla pitkä sairasloman sijaisuus, ja sijaisuudet muutenkin saavat jalkaa oven väliin paikkoihin ja helpottavat työllistymistä tulevaisuudessa

Vierailija
9/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:04"]

Tätini asuu halvaantuneena palvelutalossa, kaverin veli on kehitysvammainen ja asuu asuntolassa. Pitäisikö heiltäkin ottaa tuet pois?

[/quote]

Juu, ap:n mukaan luovuus alkaa kukkimaan ja töitäkin löytyy. Saavat olla todella luovia sun sukulaiset.

Vierailija
10/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömyysturvalla on tarkoituksensa. Jos ei työtä ole, niin sitä ei sitten ole. Itse laittaisin diktaattorina lapsilisät tulosidonnaisiksi, eläkkeet samaksi kaikille ja opintotuen yhtä tutkintoa koskevaksi. Siinä minun säästöehdotukseni.

Vierailija
11/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:07"]No entäs se kun valmistuin opettajaksi ja olin 7 kk työttömänä ja sain sinä aikana vain muutaman hassun lyhyen sijaisuuden? Millä olisin maksanut vuokrani? Luottokorttia ei ollut vielä silloin enkä tiedä olisiko työttömälle edes annettu. Tuon ajan jälkeen olen ollut koko ajan työssä.

[/quote]

Niin ja jatkan vielä sen verran että esim. siivoojaksi ei olisi ollut järkeä mennä, koska milloin vain olisi saattanut avautua päivän varoitusajalla pitkä sairasloman sijaisuus, ja sijaisuudet muutenkin saavat jalkaa oven väliin paikkoihin ja helpottavat työllistymistä tulevaisuudessa

[/quote]

Tälläisten varalle pitäisi kunnilla olla roskienkerääjiä tai vaikka risusavottaa, josta voi irtautua, jos muuta löytyy. Ei joudu koulutettu ihminen kotona maatumaan.

Vierailija
12/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:07"]

[/quote]

Olisit mennyt töihin. Kyllä sitä jotain mäkkärin kassaa tai siivojan duunia on. Vai eikö kelpaa, oletko muka liian hyvä sellaiseen?

[/quote]

olet harvinaisen tyhmä tai muuten vaan idiootti.

Ellet ole tietoinen nykytilanteesta vaan elät kusipäänä jossain 50-luvulla niin tässä sinulle uutistiedote:

Nykyään ei pääse siivoojaksikaan ilman koulutusta, kaupankassoille ja mäkkäriin vähän sama homma tai ainakin hommaan hakee sen 50-200 muuta työtöntä jne.

Työttömiä on niin paljon että työnantajat voivat valita parhaat päältä ja laittaa yli-inhimilliset vaatimukset hommaan johon apinakin pystyisi.

Toisinsanoen töitä ei saa, edes niitä "huonompia" enää tuosta vaan, toivottavasti vaikka loukkaat koipesi etkä saa pitkiin aikoihin töitä niin saisit opetuksen vittuilustasi.

Vierailija
13/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Opiskelijat ansaitsevat kaiken tuen. Valtiolla ei ole mitään velvollisuutta tarjota töitä. Valtio tarjoaa koulutuksen, jotta kansalaiset kehittäisivät osaamistaan, keksisivät uusia bisnesideoita ja perustaisivat yksityisiä yrityksiä. Harva meistä on oikeasti täysin työkyvytön - moni meistä on väärällä alalla.

Vierailija
14/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:57"]

Mielestäni kaikki tuet pitäisi poistaa lukuunottamatta opintotukea, jota myönnettäisiin koulun normaalin keston ajaksi. Esim. AMK opiskelijoille se 3,5 vuotta tukea, sitä ylittävästä ei enää penniäkään. Ja tämä vain ensimmäiseen ammattiin. Opintotuella turvattaisiin ammatti nuorille, jonka avulla pääsee sitten normaaliin elämään kiinni.

[/quote]

Mutta mitenkäs tuo takaisi nuorille töitä valmistumisen jälkeen? 3,5 vuodessa voit suorittaa vaan jonkin peruspakkopullatutkinnon, joten sitten on 200 samanlaista taistelemassa yhdestä työpaikasta.

Lisäksi, eihän tukien leikkaaminen auta vastavalmistunutta työllistymään. Monelle se eka paikka tulee pidemmän työttömyyden jälkeen juuri niilä palkkatukirahoilla.

Ja jos ei saa opiskella enemmän, ei saa mitään lisäosaamista, joka auttaisi työllistymään.

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:57"]

Työttömyystuet pois, ihmisten olisi pakko tehdä töitä vaikka ei aina niin kivaa oliskaan. Jos ei löydä töitä, niin kyllä siinä luovuus alkaisi kukkimaan ja jotain löytyy kyllä.

/quote]

No jos työpaikkoja on 30 000 ja työttömiä työnhakijoita 300 000, miten siinä voi työllistyä? Varsinkaan kun ei saa hankkia lisäosaamista eikä tukia ole edes yrittäjäksi alkamiseen?

Miten tukien leikkaaminen lisäisi työpaikkoja? Työpaikkahan on työntantajan luoma.

Miten ne työttömät sitten säilyisivät hengissä siihen asti kunnes saisivat töitä?

Sun ajatusmaailmasta loistaa - sori vaan - se ettet ole kovinkaan paljon saanut koulutusta saati että olisit ymmärtänyt työttömyyden perimmäisen syyn: työpaikkoja ei ole tarpeeksi.

Vierailija
15/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:04"]

[/quote]

Juu, ap:n mukaan luovuus alkaa kukkimaan ja töitäkin löytyy. Saavat olla todella luovia sun sukulaiset.

[/quote]

Heillä on varmaan hyvät reseptit, joista liikenee myyntiinkin...

Vierailija
16/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies tienaa rutosti eikä kyllä lapsilisiä yms kommentoi mitenkään. Mutta ap:llakin varmasti luovuus kukkisi kun äitiystuet loppuis ja sais tehdä töitä samalla kun synnyttää.

Vaikka tää kyllä on aika surkea provo.

Vierailija
17/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on mielenterveyspotilas, laitostasoa. Ei puolisoa eikä lapsia, sairas teini-iästä asti. Olemme ikionnellisia, että hän on päässyt asumaan mielenterveyskuntoutujien asuntoon, hänellä on pieni oma asunto mutta yhteinen keittiö kahden muun kanssa. Saa pientä sairaaeläkettä lisäksi. Sillan allako hänen pitäisi asua? Et ikinä tiedä ap jos itse tai joku läheisesi sairastuu yhtä pahasti.

Vierailija
18/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukeahan se on se ilmainen, tai lähes ilmainen julkinen terveydenhuoltokin. samoin tukea ovat äitiysneuvolat, lastenneuvolat, päivähoito, esikoulu, koulu, kouluterveydenhoito, tukiopetukset

nuorisotalot, leirit,kerhot, leikkipuistot, leikkipuistotoiminta

lenkkiradat, julkinen liikenne, palolaitos, poliisi, oikeuslaitos, tulli, maanpuolsutus jne.

kaikkea edellämäinutta ja monta asiaa vielä lisää, saadaan tosi halvalla, kuin jos pitäisi itse kustantaa itselleen tuo kaikki.

Juu, että lakkautetaan vain.

Vierailija
19/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:00"]Taitaa sua vaan vituttaa toi sun palkkas ja siks haluat muutkin yhtä huonoon jamaan. Hanki ittelles parempi palkkainen duuni ja lopeta vinkuminen.

[/quote]Tottakai mua vituttaa mun pieni palkka. Uutta duunia etsin, mutta sen aikaa teen tätä. En pienestä palkasta huolimatta ole heittäynyt yhteiskunnan elätisi, vaikka tulla elämisestä saisin aika lailla saman verran. Pelkillä tuilla eläminen passivoi ihmisen älyttömän nopeasti. Ei se anna lapsellekaan oikeaa kuvaa aikuisuudesta, kun äiti on vain kotona kaikki päivät, mutta silti on varaa elää. Tätä se ei ehkä tulevaisuudessa olekaan, kun valtiolta loppuu rahat.

ap

Vierailija
20/22 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs joutaako ap lapsilisäkin pois?