Näkyykö sairaanhoitajaopiskelijat Julkiterhikissä?
Eräs tuttava kertoi saaneensa työpaikan sairaanhoitajana, häntä ei löydy Julkiterhikistä.
Voisiko olla ettei ole vielä valmistunut..
Kommentit (35)
Ainakin lähihoitajaksi valmistuttuani samallakun hain koulultavalmistujaistodistuksen niin minut ilmoitettiin Valviralle ja sosiaalirekisteriin.Laskut tulivat molemmista kotiin ja nimi näkyi n.2kk sen jälkeen rekisterissä.
Ainakaan terveydenhoitajaopiskelijat eivät näy siellä. Kävin terveydenhoitajalla muutamia kertoja tänä keväänä, eikä hän ollut vielä valmistunut joten ei ollut myöskään Terhikissä.
Nyt hän löytyy sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä olen huolissani vaan hänen potilaistaan..
Miksi? Huolestuttaako sua kaikkien harjoitteluissa tai kesken opintojen töissä olevien hoitajien potilaat?
Epävrirallisessa arkipuheessa voidaan kaikkia hoitotyössä olevia kutsua joskus sairaanhoitajiksi. Tai vain hoitajiksi.Se t ietietysti sekottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan terveydenhoitajaopiskelijat eivät näy siellä. Kävin terveydenhoitajalla muutamia kertoja tänä keväänä, eikä hän ollut vielä valmistunut joten ei ollut myöskään Terhikissä.
Nyt hän löytyy sieltä.
Ei sieltä kukaan opiskelija löydykään. Pitää olla valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Huolestuttaako sua kaikkien harjoitteluissa tai kesken opintojen töissä olevien hoitajien potilaat?
Lähinnä kun jutellaan asioista, niin hänen tietotaito ei ole kovin vankalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kun jutellaan asioista, niin hänen tietotaito ei ole kovin vankalla pohjalla.
Tietotaito kasvaa työssä ja siihen perehdytetään aina. Huolehdit aivan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat eivät työskentele samalla tavalla itsenäisesti kuin tutkinnon suorittaneet, vaan esim. lääkehoito toteutetaan valvotusti.
Miten ihmeessä Terhikistä löytyminen tekisi sen parempaa sairaanhoitajaa kuin jos ei löydy sieltä? Eiköhän ne puutteet ole sitten muualla kuin rekisteröinnin vaiheessa.
AP kuulostaa siltä ettei ole huolissaan potilaista , vaan siitä että joku on saanut työpaikan ja nyt hän haluaisi jotenkin käräyttää. Nykyään myös ammattikoulusta valmistunut voi kieltää nimensä julkistamisen valmistuneiden luettelossa. Heitä on 1----4 kurssia kohden. On se juuri hyvä ehkä AP varten, ettei kylän juoruakat kaikkea näe.
Valviraan ilmoittaudutaan vasta valmistuttua. Vaativat todistuksen liitteeksi.
Pojalla meni puolivuotta, että näkyi rekisterissä. Itselläni meni kaksi viikkoa.
Opiskelijat voi tehdä työtä myös
Ei tarvi olla valmis
Minulla meni valmistumisesta ja todistuksen saannista 4 viikkoa, että Valviran todistus tuli ja tietoni olivat JulkiTerhikissä. Töissä olin jo vähän ennen todistuksen saamista ja virallista valmistumista. Vasta Valviran luvan jälkeen sain täyttä palkkaa, siihen asti 95 % alkupalkasta. Ja vasta sen jälkeen pääsin suorittamaan työnantajan vaatimia lupia esim. suonensisäisen lääkityksen antopn. Mutta heti tein töissä kaikkea samaa kuin muutkin näitä luvanvaraisia lukuunottamatta