Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan perustaa B&B:n!

Vierailija
03.07.2014 |

Vaikka olen akateemisesti koulutettu, todellinen unelmani on Beds breakfast majatalon perustaminen, ehkä Italiaan tai Englantiin. Muuta kokemusta alalta ei ole kuin ppienessä B&B:ssä työskentely vaihto-oppilasaikana.

Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon? Haluaisitko itse asua lomalla paikassa, jossa palvelua ja opastusta saisi suomeksi? Esim. Italiassa paikalliset puhuvat heikosti englantia, hotelleissa kai parempaa, mutta ei ole varmaa että sielläkään voisi englanniksi asioida. Mitä palveluita toivoisit, esim. mahdollisuus kyytiin lentokentälle/junalle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tulla! Vähän matkustaneelle ja kielitaidottomalle suomenkielisyys tuo turvaa.

Vierailija
2/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bed&Breakfast-majatalon perustaminen. Osaan kirjoittaa, paitsi puhelimella. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan unelmalta, mutta Englannissa ihan pienenkin puljun pyörittämiseen menee älyttömästi rahaa..

Italia tai joku muu etelä-Euroopan maa jonne suomalaiset matkustaa paljon olisi varmaan ainakin edullisempi vaihtoehto.

Vierailija
4/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan Fuengirola?

Vierailija
5/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen majatalo, kodikas, siisti, hyvä aamiainen, edullinen. Muita palveluita ei bb:ssa haluta yleensä maksaa, että hinta pysyisi kohtuullisena. Toki lisämaksusta voi näitäkin tarjota.

Jos Suomen hintoja ajattelet, niin unohda koko juttu. Muualla ei elätetä toimettomia niin paljon, kuin Suomessa ja tiedämme sen.

Vierailija
6/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno unelma. Sinuna ponnistelisin sen eteen. Klisee, mutta kerran täällä eletään, ja sinulla on tärkein asia jo hoidossa eli sisäinen palo! Tsemppiä ja tule kertomaan tähän ketjuun kun paikka on pystyssä, niin tulen puolison kanssa käymään. Italiaa kannatan, ja se mitä sieltä sitten toivoisin on se ruokapuoli eli hurmaava aamiainen tarjolle :)

Vierailija
7/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ihana! ♥

Vierailija
8/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kiva idea. Varmasti löytyy heitä, joita kiinnostaa saada kotikielellä paalvelut. Itse taas kuulun heihin, jotka haluavat mahdollisimman oikeaa ja alkuperäistä kulttuuria. Onnea unelman toteutumiseen.

Vierailija
9/16 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille :) Hauska kuulla, että tekin olette Italian kannalla. Mielessäni minulla on jo simppeli mutta viihtyisä paikka Como-järven tuntumassa. Ainakin tällä hetkellä Ryanair lentää edullisesti Milanoon, sieltä ei matkataan ole kohtuuton Comolle eikä Milanon keskustaan; uskoisin että jo Suomesta tulisi paljon potentiaalisia asiakkaita. Ja leipomot ovat täällä Italiassa aivan ihania ja ainakin Suomen hintoihin tottuneena edullisia, joten suosiolla ulkoistan aamiaisleivän teon jollekin lähileipomolle :)

Vierailija
10/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 9 oli siis AP. Minulla on italialainen puoliso ja "taakkana" (heh!) miehen koko suku, joten häivähdys Italiaa tulee paikasta löytymään jos sen pystyyn joskus saan :)

Vierailija
11/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta on paras mahdollinen paikka kysellä neuvoja majatalon perustamiseen! Mistä kuvittelet saavasi moiset summat rahaa B&Bn perustamista varten? tule pois pilvilinnoistasi, puhutko edes sujuvaa englantia/italiaa? olethan tutustunut näiden maihin lakeihin?

Vierailija
12/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun sujuvasti molempia kieliä. Olen vain pintaraapaisun verran tutustunut lakeihin, muistaakseni mainitsin kyseessä olevan vielä vain unelma. Samassa viestissä kerroin olevani koulutettu, anteeksi etten tajunnut mainita käyväni töissä; olet kuitenkin oikeassa nro 11, pesämunaa täytyy vielä jokunen vuosi kasvattaa (sinä aikana onkin hyvä perehtyä koko asiaan paremmin). Ja vauvapalstahan on ihan hyvä paikka kysyä: perinteisesti puolet vastaajista ampuu unelmat alas suoralta kädeltä, toinen puoli vastaa ihan asiallisesti siihen mitä kysytään, kannustaa tai tuo esiin sellaisia epäkohtia joita itse ei ole tullut ajatelleeksi. -ap

Vierailija
13/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta! :)

Vierailija
14/16 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopan maissa on yllättävän byrokraattista, ei mitään easy going menoa, kuten ehkä voisi kuvitella. Yrityksen perustaminen Italiaan, Espanjaan jne voi olla tosi hankalaa.

Vierailija
15/16 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tässä kävi? Toteuttiko ap unelmansa? ❤

Mulla sama unelma ollut vuosikausia ja aina joku yrittää ampua sen alas, niin olis kiva kuulla 😊

Vierailija
16/16 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa! Monta vuotta kuitenkin jo kulunut, kun nää keskustelut käyty. Itsellä myös unelmana perustaa majatalo Lappiin tai ulkomaille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi