Miksi fitness urheilijat ahmivat kisojen jälkeen?
Todella tiukkaa ruokavalioo nuo tuntuu noudattavan mutta nyt on tullut monta semmoista videoo katottua missä heti kisojen jälkeen ahmitaan ruokaa, karkkia yms. Ääripäästä mennään toiseen. Mikähän siihen on syynä?
Kommentit (19)
No jos syödään miinuskaloreita pari kuukautta ennen kisoja ja kisoja edeltävinä päivinä hädin tuskin syödään ja juodaan mitään, että on mahdollisimman kuiva lavalla niin ehkä sullakin ois aika kova nälkä ja iso sokerin ja rasvan tarve.
Eipä siihen muuta syytä tarvita, kuin että puolen vuoden dieetin jälkeen voi pulla maistua.
Ole itse viikkokausia riisikakkudieetillä. Aivan varmasti tekee sinunkin sen jälkeen mieli ahmia.
No ne on käytännössä paastonneet ennen kisoja ankarasti. Nälkähän niillä on. Mutta tuollainen ahmiminen. Se on niin terveellinen urheilulaji että. Ehkä maailman turhin heti moottoriurheilun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ole itse viikkokausia riisikakkudieetillä. Aivan varmasti tekee sinunkin sen jälkeen mieli ahmia.
Täällä taas juodaan vaan nesteitä/smoothieita ja popsitaan porkkanaa muttei vieläkään tee mieli ahmia. Kuitenkin painonpudotus mielessä ni hukkaanhan se menis jos alkais ahmimaan.
Kisojen jälkeen alkaa off season, bulkki, massakausi tai miksi sitä haluatkaan kutsua. Silloin tehdään lisää lihaa, eikä lihaa tehdä ilman kaloreja. Ja pitkän dietin jälkeen varmaan ihan normaalia että syödään vähän roskaruokaa mistä ollaan kieltäydytty viimeiset kuukaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas juodaan vaan nesteitä/smoothieita ja popsitaan porkkanaa muttei vieläkään tee mieli ahmia. Kuitenkin painonpudotus mielessä ni hukkaanhan se menis jos alkais ahmimaan.
Ok. Tuo ei kyllä liity mitenkään fitness-urheilijoihin, joten ohi aiheen meni ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet niin höppänä, että kuvittelet painon putoavan nälkäkuurilla. No, eipä yllätä. Ethän edes huomannut, että tässä ei puhuta painonpudotuksesta, vaan fitness-urheilusta. Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä tätä varsinaisena urheiluna koska tulos katsotaan ulkonäön perusteella . Toki arvostan minkä määrän työtä tekevät saavuttaakseen sellaisen vartalon mutta urheilun pitäisi perustua mitattuun tulokseen eli pituushyppy , aika jne .
Kokeile treenata samalla tavalla, ja tule sen jälkeen kertomaan, että onko vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tuo ei kyllä liity mitenkään fitness-urheilijoihin, joten ohi aiheen meni ja pahasti.
Ei se fitnessiin liity mutta vähillä kaloreilla kuitenkin mennään. Jos se nälkä ja ahmiminen kerran on seurausta kalorivajeeesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se fitnessiin liity mutta vähillä kaloreilla kuitenkin mennään. Jos se nälkä ja ahmiminen kerran on seurausta kalorivajeeesta..
Tietysti on. Sinä vaan et huomaa, kun olet totuttanut kehosi pysyvään kalorivajeeseen litkimällä mehuja. Ei afrikkalaislastenkaan tee mieli herkkuja, kun ovat tottuneet jatkuvaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
No ne on käytännössä paastonneet ennen kisoja ankarasti. Nälkähän niillä on. Mutta tuollainen ahmiminen. Se on niin terveellinen urheilulaji että. Ehkä maailman turhin heti moottoriurheilun jälkeen.
Minusta taas moottoriurheilu ei ole turhaa. Luulen, että moottoriurheilun avulla olemme saaneet teille turvallisempia autoja ja renkaita. Moni noista talleista hyöydyntää varmasti tietojaan omissa tehtaissaan. Kuten mersu, Honda, Fiat, Renault, Toyota jne.
Sen sijaan fitness on täysin turhaa kilpalajina. Korkeintaan itsensä trimmaaminen, jotta saa sponsorirahoja ja sillä voi elättää itsensä on hyödyllistä kyseiselle urheilijalle voi olla kannattavaa ja hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on. Sinä vaan et huomaa, kun olet totuttanut kehosi pysyvään kalorivajeeseen litkimällä mehuja. Ei afrikkalaislastenkaan tee mieli herkkuja, kun ovat tottuneet jatkuvaan nälkään.
Mitä sinäkin tiedät mitä afrikkalaiset haluavat ja syövät? Kyse on isosta maanosasta ja miljoonista ihmisistä. Suurin osa tottuu jossain kalorivajeessa nälkään, koska nälän tunne katoaa, eikä siinä ole kyse maanosasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet kuukausi tolkulla noin jaksanut dieetata. Se on varma, että nälkävelka ottaa jossain vaiheessa osansa.
Kisaajilla on muuten dieettien takia paljon myös kilpirauhasongelmia ja kärsivät hedelmättömyydestä.
Kannattaa oikeasti miettiä pidemmällä tähtäimellä, ei ulkonäköä vaan terveyttä.
Järjenköyhyyttä dietata ensin hullunlailla ja sitten ahmia hullunlailla
Bikinifitness on hieno laji! Luonnollista kauneutta; tekotissit, tekorusketus, tekoripset ja luontevat perseposeeraukset 👍
En pidä tätä varsinaisena urheiluna koska tulos katsotaan ulkonäön perusteella . Toki arvostan minkä määrän työtä tekevät saavuttaakseen sellaisen vartalon mutta urheilun pitäisi perustua mitattuun tulokseen eli pituushyppy , aika jne .