Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa olla nuori JA köyhä

Vierailija
03.07.2014 |

Maailman paskin tilanne ku tili huutaa nollaa ja kelasta ei saa rahaa ennen ku oon esittäny mun tutkintotodistuksen. Harmi vaan että koulu ei oo lähettäny sitä VIELÄKÄÄN vaikka valmistuin keväällä. Lupasivat että olis tullu kaks viikkoo sit nii ei mitää, mulle ei vastata edes enää puhelimeen sieltä. Mietin että mitä tehdä. Koulukin on 200km päässä ja sitä ei niin vaan matkustella rahattomana.

Sitku kesällä on kaikkii tapahtumia ja asioita mihin haluais mennä, mut tilin saldo on jotain 60cnt. Kaverit on töissä niin tottakai ne käy paljon ulkona, ite voisin mennä vaa seuran vuoksi, mutta ei oo varaa bussiin/pyörään/sisäänpääsymaksuihin. Jotkut kaverit ei ymmärrä sitä, etten yksinkertaisesti voi vaan lähtä ku oon niin peeaa. Tuntuu ihan syrjäytyneeltä ja masentuneelta ku ei oo mitää sisältöö elämässä :| oon yrittäny keksii itsekseni kivaa, esim lainannu kirjastosta leffoja ja käyny puistossa lukemassa kirjaa, mutta se ei ole sama asia kuin ihmisten kanssa sosiaalisoituminen.

Ja kyllä, hain töitä n. 50 paikkaan, enkä saanut. Kelpaisi mikä vaan duuni paitsi huoraaminen. Anteeksi avautuminen mutta kyllä kyrsii.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:24"]No mutta eihän sinun ole pakko siellä neljän seinän sisällä pysyä. Kaikkeen tässä elämässä ei tarvita rahaa. Onko taas uusavuttomuus kukassa? Mene vaikka lenkille. Vaikkei oliskaan niitä ihquja kamppeita.

[/quote]

Mitä mä sanoin tossa alotusviestissä? Että yritän tehdä kaikkee ilmaista kivaa. Haluan vaan seuraaki välillä, olen sosiaalinen eläin. Ja jotain luksusta joskus. Mulle luksus voi olla vaikka kahvilakäynti tai leffa, mikä monille on mahdollinen ja itsestäänselvyys.

Vierailija
42/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asut kotona ja sait opintotukea, ylijaamaa oli 70 euroa kuussa etka pystynyt saastamaan? Vai yhdistelinko nyt kahden eri vastaajan tilannetta. 70 euroa vapaaseen kayttoon on aika paljon opiskelijabudjetille, itse kayn toissa opiskelujen ohella enka ruoan ja vuokran yms. jalkeen todistetusti kayta noin paljoa kaikkeen homppaan kun saastotileille menee neljatta sataa kuussa :) vaikka siis olisi ihan varaakin...

No. Toita kannattaa menna kysymaan ihan paikan paalta kasvokkain. Olen saanut kaikki tahanastiset osa-aika/kesatyopaikkani ihan vain esittelemalla itseni ja kysymalla olisko toita. Monet ikatoverini valittelivat aikoinaan samaa, etta toita ei nyt vaan riita, mutta ihme kumma kasvokkain loytyy aina jotain hommaa halukkaalle ;) kay vaikka paikallisessa maahanmuuttajapitseriassa. Vietin yhden leppoisan kesan samanlaisessa paikassa lomatuuraajana, paikan omistaja oli vain mielissaan etta sai suomalaisen kassahenkilon aspaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:47"]Mun suku on superpieni joten sain valmistujaisrahaa 60 € yhteensä. Kävin ravintolassa syömässä ja leffassa, ehkä paras ilta tässä kesässä oli se ! Asun siis porukoiden luona vielä. Muutan kun saan töitä. Tämän takia en usko että sossusta mitään irtoaa. Lähinnä ongelmani on se että kuolen tylsyyteen ja syrjäydyn kun ei ole mitään mitä tehdä, varsinkaan kavereiden kanssa ja ilmaseksi. Olis niiiin kiva päästä joskus vaikka leffaan. Ja en voi pyytää porukoilta mitään, sillä he ovat huonotuloisia. Saan juuri katon ja ruuan, se riittää porukoiden osalta. Taidan olla koko kesän ilman rahaa ja mököttää kotona :D

[/quote] Asutko pääkaupunkiseudulla? Jos näin, suosittelen katsastamaan kesän ilmaistapahtumat. Niitä nääs riittää ihan kiitettävästi näin kesäaikan. Muutama viikko takaperinkin oli se radio aallon keikka.

Vierailija
44/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 00:01"]

Nro 22, kiitti tosi paljon! Mä harmikseni asun Oulussa, mutta tarjoukses lämmitti. Toivottavasti löytäisit ittelles kesäseuraa!

[/quote]

Hei,

Harmi että itse asun Joensuun seudulla eikä tule reissua Ouluun päin. Olen tarpeeksi usein kärvistellyt rahapulassa, jotta olisin tukenut elämääsi vaikka 15 eurolla, jos voisin antaa sen käteisenä. Uskoisin että tuolla asenteella kesästäsi tulee ihan mukava vaikkei ylimääräistä rahaa olekaan.

Täällä aina viisastellaan mikset tehnyt sitä tai tätä, mutta tosiasia on että rahalla pääsee helpommalla, mutta kun osaa nähdä olennaisen elämässä, niin ei se paksu lompakko loppupeleissä paljoa paina. Olen paljon onnellisempi suuren perheen isänä, kuin jos minulla olisi merkittävästi enemmän rahaa käytettävänä.

Vierailija
45/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sossusta kun oli sama tilanne ja perivät sitten takaisin kun sain takautuvat työttömyysrahat. Saisitkohan sä vaikka asut kotona?

Yksi työ mistä saisi sen satasen verran olisi mainostenjako, siihen pääsisit melko varmasti. Jakoa on 8 päivää kuukaudessa ja alueet aika pieniä ja lähellä asuintaloasi, onnistuu ihan kävellen :) ja voithan kysyä vanhemmiltasi jos pystyisivät antamaan/lainaamaan muutaman kympin että saat ladattua bussikortin ja pääset näkemään kavereita, tosin aika kurjia kavereita jos eivät jaksa tulla sinun luoksesi bussilla vaikka pitkä matka olisikin :(

Vierailija
46/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun ole mahdollista saada vanhemmilta vähän jotain avustusta? Ihan jotain muutamaa kymppiä. Sossusta saat kyllä 200 e, se on muistaakseni se mitä kotona asuvalle maksetaan toimeentulotukea. Nyt vaan tulostat tiliotteet ja marssit sinne. Itsekin niin jouduin kerran tekemään työpaikkojen välissä, sain kaksi kuukautta toimeentulotukea ja melkein itkin onnesta kun ei tarvinnut pyytää vanhemmilta enkä joutunut kuolemaan nälkään :D  (lukion jälkeen kun olin työttömänä n.4kkta vieraalla paikkakunnalla, Kela torppasi tukihakemukset, eikä kukaan kertonut mulle että sossustakin olisi voinut saada avustusta. Vanhemmat sitten maksoi vuokrat, ruuat, laskut jne tuon ajan..)

Pulloja keräämällä voi myös rikastua yllättävän paljon. Mietin tässä just, että pitäis alkaa kysellä tutuilta että voisko pullot käydä aina hakemassa ja palauttaa heidän puolestaan, samoin kerätä myös julkisilta paikoilta ihmisiltä jääneet.

Laskin, että jos joka viikko saisin parilla kympillä palautettua pulloja, niin olis ens kesäksi ihan kiva matkakassa tiedossa :D Ei siis nyt tähän tilanteeseen liittynyt suoraan, mutta vinkkinä tälläisistä ilmaisista säästökeinoista :D

Vierailija
47/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa: Pienemmillä paikkakunnilla sossun ''jonot'' ovat usein olemattomat, hyvin voit erittäinkin nopeasti saada rahaa tilille :)

Vierailija
48/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Oulua aloittaja asuu? Voisi olla korvausta vastaan pieni siivouskeikka jos kiinnostaa :)

Vierailija
49/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:17"]

Miksi et ollut koululla valmistumispäivänäsi hakemassa todistustasi niin kuin toiset opiskelijat?

Vaikea uskoa todeksi etteikö todistusta olisi lähetetty.

Valmistuitko oikeasti? Jäikö kenties jotain kesken?

amisope

[/quote]

tyypillinen, vähän tommonen alentuva asenne. :)

Vierailija
50/52 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois läjä Finnkinon ilmaislippuja. Onko oulussa Finnkino, ja jos on niin pääsetkö sinne kulkemaan? Ei mun tule itse noita käytettyä kuitenkaan, ja voisin ne ihan mielelläni laittaa sulle postissa tulemaan niin tiedän että joku ainakin ilahtuu

Vierailija
51/52 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisia! Sain mun todistuksen eilen postisaa ja tänään hoidin kaikki virastohommat. Jee :)

-ap--

Vierailija
52/52 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap :) Täällä toinen sosiaallista elämää kaipaava opiskelija, harmiksemme toiselta puolelta suomea :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän