Lääkärit -ohjelman gyne: emätin löystyy aina synnytyksestä!
Jenkkien Lääkärit ohjelman gynekologi kertoi viime viikon ohjelmassa katsojakysymykseen vastauksen: Emätin löystyy synnytyksessä, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. riippuu ihan geeneistä, vauvan koosta ym.
Eri asia on tietenkin miten siihen suhtautuu?
Kommentit (54)
Mitä vitun väliä sillä on? Jos tuntuu vehkeelle liian löysältä, vetäköön päähänsä. Sitä paitsi monikaan nainen ei saa orgasmia yhdynnässä, että tiedoksi vaan miehille.
Ainakin takaapäin tehdessä sinne menee ilmaa enemmän kuin ennen. Voi nolo kun suoristuu seisomaan... :( Onkohan tää korjattavissa jumpalla?
Turhaan kehutte sektion saaneet;
JO RASKAUSAIKA LÖYSTYTTÄÄ ALAPÄÄN LIHAKSISTOA. (hormonit mm) KOSKA SE VALMISTAA TULEVAAN SYNNYTYKSEEN. SEKTIOLAISET LUULEE KAIKEN OLEVAN AUTOMAATTISESTI KUNNOSSA, UNOHTAVAT JUMPAT SUN MUUT JA TULOS ON MUITA LÖYSEMMÄT PAIKAT. sori!
Välilihan leikkaus/repeämät (ja niiden ompelu) usein tosiaan aiheuttaa sen että se emättimen aukko ei enää jousta niin kuin ennen, arpikudos on kireää/joustamatonta.
Mulla on tuo kireys todettu ihan gynen tutkimuksessa. En mä nyt tiedä onko se hyvä vai huono asia. Miehelle tuntuu puristusta enemmän mutta mulla on hankaluuksia mm. kuukupin kanssa ja papa-kokeen ottokin oli kivuliaampaa kuin ennen.
Emättimen aukko on se mikä itselläni ainakin isoni synnytyksen myötä, sen tuntee ja myös peilillä näkee. Lihaksia on treenattu ja ne on ihan ok, mut aukkoa ne ei pienennä. Olettaisin myös, että aukon kokoon ei raskaus vaikuta, näin ollen se jää myös sektiolla synnyttäneillä kireämmäksi.
Toki löystyi, mutta palautui yllättävän nopeasti ja hyvin! Seksi tuntuu samalta kuin ennen synnytystä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:14"]Joopa joo ja huomenna lissää...Synnyttäneen (alatietä, ehkä useitakin lapsia) naisen HARJOITETUT lantionpohjalihakset tekevät yhdynnästä sekä miehelle että naiselle nautinnollisempaa kuin synnyttämättömän, mutta laiskan naisen lihakset, joita tämä ei tod.näk. edes tiedä olevan olemassa.
Eikö tuossa hömppäohjelmassa sitten painotettu sitä, että treenaamalla saa kyllä lantionpohjalihakset hyvään kuntoon? Oli sitten synnyttänyt tai ei. Puhutaanhan Jenkeissä kaikesta muustakin treenaamisesta ja hössötetään super foodista yms.
[/quote]
Voi katkeruus. Paistaa niin läpi
[/quote]
Mikä katkeruus tässä paistaa läpi? Väitinkö, ettei kukaan synnyttämättömistä naisista tiedä lantionpohjalihasten olemassaolosta tai että kaikki synnyttäneet naiset osaavat (ja viitsivät) treenata ne kuntoon?
Minusta on hyvä, että Suomessa puhutaan lantionpohjalihasten kunnon tärkeydestä avoimesti. Ei pelkästään nautinnollisen seksin takia vaan vielä enemmän siksi, että niiden kunto vaikuttaa virtsanpidätyskykyyn. Fysioterapeuteilta ja gynekologeilta saa kyllä ohjeet omatoimiseen harjoitteluun, jos joku ei itse esim. tunnista harjoittavansa oikeita lihaksia. Nämä juurikin tuohon virtsankarkailuongelmaan liittyen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:00"]
Ensin ämpäripillujen täytyy tunnustaa tuo tosiasia itselleen, ennen kuin voivat suhtautua siihen mitenkään. Eikä sitten ruveta vänkäämään, kuinka mieskin on sanonut, että pillu on entistäkin tiukempi synnytyksen jäljiltä, sun muuta patzkaa!
[/quote
Siis mä en voi mitään sille, että mulla on tiukempi synnytyksen jäljiltä. Olen tosi pahoillani jo ssulle tulee tästä tosiasista paha mieli. Mulle on ihan sama mitä gynet sanoo, mä oon ainoa maailmassa joks tietää miltä mun paikat tuntu ennen ja jälkeen. Tiukempi on. Sori ihan sikana teille kaikille joilla ei ole näin.
[/quote]
Oot lihonu, silloin on tiukemman tuntuinen. Sori sikana sulle.
Painolla ei ole mitään tekemistä emättimen tiukkuuden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:15"]
[/quote]
mutta mitä vanhemmaksi akaksi tulet, sitä löysempi olet
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:15"]
[/quote]
mutta mitä vanhemmaksi akaksi tulet, sitä löysempi olet
[/quote]
Sama juttu muuten miehillä. Tulet vielä huomaamaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:40"]
Mulla oli oikeesti liiankin tiukka alatiesynnytyksen jälkeen. Tehtiin välilihan leikkaus ja tuli myös repeytymiä. Kätiö kursi liian ahtaaksi, eka kerta synnytyksen jälkeen tuntui kuin ois ollut neitsyt taas. Varmaan myös jotain arpikudosta siellä on joka tekee aiempaa tiukemmaksi.
[/quote]
Riippuu varmaan välilihan rakenteesta? Jos se on sellainen jossa "paljon nahkaa" niin ehkä sellainen ommellaan helposti liian tiukaksi. Itselläni on sellainen napakka, kuin lihas se väliliha. Eipä se sitten kunnolla joustanutkaan synnytyksessä, ja piti tehdä eppari vaikka lapsi oli vain 2,6 kg. Olis varmaan muuten revennyt ihan kunnolla?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:14"]Joopa joo ja huomenna lissää...Synnyttäneen (alatietä, ehkä useitakin lapsia) naisen HARJOITETUT lantionpohjalihakset tekevät yhdynnästä sekä miehelle että naiselle nautinnollisempaa kuin synnyttämättömän, mutta laiskan naisen lihakset, joita tämä ei tod.näk. edes tiedä olevan olemassa.
Eikö tuossa hömppäohjelmassa sitten painotettu sitä, että treenaamalla saa kyllä lantionpohjalihakset hyvään kuntoon? Oli sitten synnyttänyt tai ei. Puhutaanhan Jenkeissä kaikesta muustakin treenaamisesta ja hössötetään super foodista yms.
[/quote]
Voi katkeruus. Paistaa niin läpi
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:14"]
Joopa joo ja huomenna lissää...Synnyttäneen (alatietä, ehkä useitakin lapsia) naisen HARJOITETUT lantionpohjalihakset tekevät yhdynnästä sekä miehelle että naiselle nautinnollisempaa kuin synnyttämättömän, mutta laiskan naisen lihakset, joita tämä ei tod.näk. edes tiedä olevan olemassa.
[/quote]
Ei se naislääkäri puhunut treenaamisesta sanallakaan. Kertoi vaan että voidaan tehdä pieni leikkaus jolla asia korjaantuu.
Ap
[/quote]
Miksi minulle, joka katsoi myös saman jakson, jäi sellainen muistikuva että siinä olisi puhuttu että emättimen aukko löystyy ja jää suuremmaksi, mutta sisältä on mahdollista treenetä takaisin tiukaksi? Saatan muistaa väärin ja kuvitella, mutta tällainen muistikuva minulle jäi jostakin syystä.
Juu, mutta saa kyllä jumppaamalla kuntoon :).
Siis oliko tuo jollekin ihan uusi juttu?!
Niin? Kummasti niitä lapsia monelle kuitenkin syntyy enemmän kuin yksi eli mies edelleen saa orgasmin naisen väljentyneessä värkissä. Tuskin kovin moni saa alkuaan keinohedelmöityksellä tai nainen valitsee sektion väljyyden pelossa.
Lassukan kesämietteitä taas kerran. Hirveä huoli, että JOS olis itsellä nainen, jolla olis lapsia, se saattais olla löysä sieltä.
up