Päätin olla heinäkuun ilman alkoholia, mutta nyt jo tekisi mieli.
Onko mitään vinkkejä. Pakastekylmää jekkua ja olutta tekisi mieli.
Kommentit (21)
Jos jo näin pian tekee vaikeaa niin aika huolestuttava tilanne. Jos ilman oleminen on haaste kyseessä on jonkintasoinen ongelma. Kannattaa pohtia syvällisesti miksi juot ja kirjotitella niitä ylös. Miksi tekee niin paljon mieli, mitä siitä saat? Miksi on niin hankalaa olla ilman. Mitä tapahtuu jos juot? Mitä tapahtuu jos et juo? Onko juominen aiheuttanut koskaa ongelmia sinulle tai läheisille? Onko kukaan huomauttanut juomisestasi, miten ja missä tilanteessa?
Kuinka usein ja paljon joit?
Mieliteko menee ohi parissa viikossa kyllä jos sulla ei ole ihan fysikaalista riippuvuutta.
Sun pitää vaan keksiä jotain muuta mieluisaa puuhaa johon keskittää ajatukset. Ja venytä sitä niin pitkälle että et enää pääse ostamaan kaljaa.
Itse en ole juonut alkoa Uuden Vuoden jälkeen. Jäin tammikuun tipattomalle ja se jatkuu edelleen. Olo on sen verran hyvä ja unirytmi on parantunut, joten en aio sabotoida tätä fiilistä. Suosittelen.
Anna mennä vaan, kerran tässä vaan eletään. Mielesi tekee kuitenkin, mitä sitä itseään rääkkäämään. Kun oot ekan avannut niin helpottaa. Klunks klunks klunks .... aaaah, hik!
Vierailija kirjoitti:
Jos jo näin pian tekee vaikeaa niin aika huolestuttava tilanne. Jos ilman oleminen on haaste kyseessä on jonkintasoinen ongelma. Kannattaa pohtia syvällisesti miksi juot ja kirjotitella niitä ylös. Miksi tekee niin paljon mieli, mitä siitä saat? Miksi on niin hankalaa olla ilman. Mitä tapahtuu jos juot? Mitä tapahtuu jos et juo? Onko juominen aiheuttanut koskaa ongelmia sinulle tai läheisille? Onko kukaan huomauttanut juomisestasi, miten ja missä tilanteessa?
Ehkä juuri sen ongelman tiedostaminen on syynä miksi ap. on päättänyt olla ilman.
Musta tuntuu, että ennen noiden syiden miettimistä kannattaaa nyt vaan koittaa löytää tosiaan jotain muuta tilalle. itselläni on kolme päihteiden käytön lopettanutta tuttavaa. Kaksi heistä on nykyään ( ehkä jopa vähän liikaakin )todella kovia kuntoilemaan.
Kolmas kehitti riippuvuuden sokeriin.
Mutta totta tuokin mitä viestissäsi sanot , on nuokin asiat tärkeitä läpi käydä, jos riippuvuus jo on.
Mulla lähti samantyyppinen kokeilu. Olin jo tuossa kesäkuun lomalla ryypiskellyt ja muutenkin varsinkin kevään koronaseisauksien takia elämä oli mennyt siihen, että vapaapäivinä aina oon ottanut alkoholia. Ja oikein odottanut, että pääsen ottamaan.
Jossain vaiheessa ajattelin, että kevennän niin, että ostan vain ykkösolutta kaappiin. Mutta juuri nyt siellä on alkoholitonta olutta ja pari muuta juomaa, joita ihana juoda helteellä. Pakastimessa on mehujäätä, jota on myös ihanaa syödä helteellä.
Jos olisin ap niin miettisin, mitä olisi nuo alkoholittomat vaihtoehdot, joita olisi ihana nauttia helteellä. Eihän alkoholi ole sitäpaitsi edes paras, vaan kannattaa muuta nestettä nauttia.
Tämä on minulle kokeilu ja jos nyt sitten päädynkin käyttämään alkoholia, en aio olla vihainen itselleni siitä. Ennemmin tässä on tarkoituksena tunnustella, mitkä mielentilat minulla ajavat siihen, että koen, että pitää alkoholia käyttää. Ja ehkä otan opiksi.
Silloin kun tekee mieli alkoa, kannattaa miettiä asiaa pitemmälle, eli hakea mielikuviin ne jälkitilat. Saattaa tulla mieliteon tilalle yökötyksen tunne jo ennen ensimmäistäkään annosta.
Ap juo 2-3 kertaa viikossa, joku 12-15 kerta. Juon tylsyyteen ja alkoholi nostaa dopamiinin ylös ja on tekemistä. Joo 2-3 viikkoa niin pitäis helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tekee mieli alkoa, kannattaa miettiä asiaa pitemmälle, eli hakea mielikuviin ne jälkitilat. Saattaa tulla mieliteon tilalle yökötyksen tunne jo ennen ensimmäistäkään annosta.
Ei tuo ainakaan minulla auta. Juon ryypiskellessä 4-6 alkoholiannosta mietoja alkoholijuomia, niistä ei tule mitään vuosisadan krapulaa, vaan seuraavana päivänä väsyttää vaan paljon.
7
Ei tee mieli. Vähästäkin määrästä tulee sellaset tilat että ajatuskin yrjöttää.
Vierailija kirjoitti:
Ap juo 2-3 kertaa viikossa, joku 12-15 kerta. Juon tylsyyteen ja alkoholi nostaa dopamiinin ylös ja on tekemistä. Joo 2-3 viikkoa niin pitäis helpottaa.
Huh, huh. No on se tietysti totta, että mistään ei saa sellaista tunnetta, joka korvaa tuon päihtymystilan. Että pitääkin syventyä siihen, miksi on tarve olla kännissä.
Hanki haimatulehdus! Itsellä ei ainakaan tehnyt ihan heti viinaa mieli kun se oli ollut
Älä anna periksi! Huomaat että voit paremmin ilman alkoholia. Keksi jotain muuta tilalle.....aloita vaikka kuntoilua pikkuhiljaa.