Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 18 ja abortti edessä

Vierailija
03.07.2014 |

Muut huomaa jo paisuneen masun ja tulee ihmettelemään miten kävi. En oikein jaksa uskoa että ne olettaa keskenmenoa. Miten muut on pärjänneet tilanteen kanssa? Mitä "voi" vastata jos tulee kysymyksiä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei tajua, kyllä see sosiaalisista syistä abortin viikolle 18. Pitää vaan hakea lupa valviralta

Vierailija
22/57 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 19:19"]

No sanot että meni kesken jos et halua kertoa abortista. Karua, veljeni syntyi rv 22 ja on ihan perusterve nuori mies nykyisin...

[/quote]

Paskanlieskat. Suomessa ei ole yhtään noin aikaisilla viikoilla syntynyttä elossa selvinneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teet oikean ja rohkean ratkaisun kun teet abortin :) 17-vuotias on tosi nuori ottamaan vastuun toisesta ihmisesta, on fiksua laittaa opiskelut kaiken edelle. Olen itsekin nuori mutta en ole ollut ikina raskaana, tata vastoin paras ystavani pyoraytti lapsen heti lukion jalkeen. Arvaa vain kumpi meista istuu makkarin kassalla osa-aikaisena ja kumpi tekee maisterintutkintoa?

Ala tunne pahaa omatuntoa abortista. 10 000 muuta naista tekee saman vuosittain Suomessa, se on laaketieteellinen toimenpide. Abortin jalkeen voit jatkaa normaalia nuoren elamaa, vahinkoja sattuu.

Tama viesti tulee saamaan paljon alapeukutuksia ja kritiikkia. Mielipiteeni on kuitenkin vain yksi muiden joukossa :) tiedat itse parhaiten mita tehda.

Vierailija
24/57 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi olet vielä itsekin, mutta toivottavasti voit elää sen tiedon kanssa että olet julmasti tappanut oman lapsesi. Abortin olisit voinut tehdä jo viikkokaupalla sitten! Kuvottavaa! Muista ensi kerralla käyttää ehkäisyä!

Vierailija
25/57 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäikäisiä 26 ja 27 on?

Vierailija
26/57 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:30"]minkäikäisiä 26 ja 27 on?[/quote]

Olen 22, eli itsekin aika nuori kuten jo mainitsin. En osaisi kuvitella itseani vanhemmaksi viela ainakaan viiteen, kymmeneen vuoteen, vaikka elan jo vakaassa avoliitossa kolmatta vuotta! 17-kesaisena aloittelin juuri abivuotta, yritin miettia ap:n tilannetta omalle kohdalleni menneisyydessa :)

Terveisin nro 26.

Vierailija
27/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:16"]Ap, teet oikean ja rohkean ratkaisun kun teet abortin :) 17-vuotias on tosi nuori ottamaan vastuun toisesta ihmisesta, on fiksua laittaa opiskelut kaiken edelle. Olen itsekin nuori mutta en ole ollut ikina raskaana, tata vastoin paras ystavani pyoraytti lapsen heti lukion jalkeen. Arvaa vain kumpi meista istuu makkarin kassalla osa-aikaisena ja kumpi tekee maisterintutkintoa?

[/quote]

Tässä kiteytyy suomalaisen käsitys "oikeasta tavasta elää". Maisterintutkinto ja lapsettomuus, mikäs sen mahtavampaa! Lapsihan sulkee kaikki opiskelumahdollisuudet, eikös?

Itse sain esikoiseni 20-vuotiaana. Olin töissä hotellin respassa, lukio oli loppunut 1,5v sitten. Nyt 27-vuotiaana olen ehtinyt suorittaa kauppatieteiden maisterin tutkinnon ulkomailla. Lapsi asuu nyt jo kolmannessa maassa, käy kansainvälistä koulua. Vauvakuume on taas kova, suunnitelmissa olisi vielä yksi tehdä, jos tärppää. :)

En olisi valmis luopumaan lapsestani jonkun tutkinnon vuoksi, mutta lapseni puolesta olisin valmis luopumaan opiskeluista. Minulle perhe on sijalla yksi. Perhe tekee minut onnelliseksi, ei tutkinto. Voisin istua mäkkärin kassalla, kunhan olisin onnellinen. Se on tärkeintä, ei se, mitä teet.

[/quote]

Mutta katsos kun joillekkin se tutkinto on tärkeämpää kuin lapsi! En todellakaan haluaisi pilata elämääni 17 vuotiaana saamalla lapsen.

[/quote]

Oi, tutkinto!! <3 

(huomatkaa sarkasmi)

Vierailija
28/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on koskaan todennut faktaksi että lapsi pilaa elämän oli ikää 17 tai 36? Eiköhän se ole ihan odottavan asenteesta kiinni. Opiskella kerkeät aina mihinkään kouluun ei ole yläikärajaa. Lopettakaa jo apn ahdisteleminen "aborttionpahasta" puheillanne. Abortti on sallittu suomessa, eli ei voi olla väärin. Itse en tekisi mutta en rupea tekopyhästi moralisoimaan muita. Hävetkää!

ap, jos jollain on tosiaan pokkaa tulla kysymään niin sanot miltä tuntuu, siinä tilanteessa tiedät haluatko sanoa olleen keskenmeno vaiko abortti. Osa ei varmaan ole edes huomannut tai osannut yhdistää pyöristyvää vatsaa raskauteen. Tsemppiä! :)

Vierailija
29/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia ei saa kun viikolle12 ja muussa tapauksessa jos lapsi on vammainen tai sairas viikolle 24.

Vierailija
30/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku selittää mikä ero moraalisesti on tehdä abortti viikolla 10, kuin viikolla 18? Se että sikiö näyttää jo enemmän vauvalta? Aika heikko argumentti, molemmat yhtä elinkelvottomia kohdun ulkopuolella.

Ainoa ongelma on se, että abortti myöhäisillä viikoilla on rankempi kokemus äidille.

Vierailija
31/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, itku. Ettekö ihmiset ymmärrä miten suuren rikoksen teette abortoimalla! Täysin verrattavissa oulun vauvasurmaajaan. Oma pikkuiseni syntyi rv 24. Hänen hengestään taisteltiin kenenkään voimia säästämättä ja hänestä ei tullut edes vammaista. Samoille viikoille saakka voidaan terve minivauva abortoida. Itken julmuuttanne.

Vierailija
32/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvooseen terveisiä!

Vierailija
33/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei anteeksi! Meinasin että veljeni on rv 32 syntynyt! Ei rv 22!

Vierailija
34/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran abortti on muka niin "jees" ja "vain lääketieteellinen toimenpide", miksi ei sitä voi sitten kertoa avoimesti???

Vierailija
35/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että Suomessa edelleena ajatellaan että nainen voi saada vain korkean koulutuksen ja uran TAI perheen. Kaiken voi saada, eikä tee edes tiukkaa. Eli älä abortoi vaan pidä lapsi ja neuvottele koulun kanssa miten saat opinnot suoritettua.

Vierailija
36/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:16"]Ap, teet oikean ja rohkean ratkaisun kun teet abortin :) 17-vuotias on tosi nuori ottamaan vastuun toisesta ihmisesta, on fiksua laittaa opiskelut kaiken edelle. Olen itsekin nuori mutta en ole ollut ikina raskaana, tata vastoin paras ystavani pyoraytti lapsen heti lukion jalkeen. Arvaa vain kumpi meista istuu makkarin kassalla osa-aikaisena ja kumpi tekee maisterintutkintoa?

[/quote]

Tässä kiteytyy suomalaisen käsitys "oikeasta tavasta elää". Maisterintutkinto ja lapsettomuus, mikäs sen mahtavampaa! Lapsihan sulkee kaikki opiskelumahdollisuudet, eikös?

Itse sain esikoiseni 20-vuotiaana. Olin töissä hotellin respassa, lukio oli loppunut 1,5v sitten. Nyt 27-vuotiaana olen ehtinyt suorittaa kauppatieteiden maisterin tutkinnon ulkomailla. Lapsi asuu nyt jo kolmannessa maassa, käy kansainvälistä koulua. Vauvakuume on taas kova, suunnitelmissa olisi vielä yksi tehdä, jos tärppää. :)

En olisi valmis luopumaan lapsestani jonkun tutkinnon vuoksi, mutta lapseni puolesta olisin valmis luopumaan opiskeluista. Minulle perhe on sijalla yksi. Perhe tekee minut onnelliseksi, ei tutkinto. Voisin istua mäkkärin kassalla, kunhan olisin onnellinen. Se on tärkeintä, ei se, mitä teet.

[/quote]

Mutta katsos kun joillekkin se tutkinto on tärkeämpää kuin lapsi! En todellakaan haluaisi pilata elämääni 17 vuotiaana saamalla lapsen.

[/quote]

Olette kyllä ihan hulluja jos luulette, että lapsi estää tutkinnon tai että ne olisivat toisensa pois sulkevia asioita. Ehkä tää on joku nuorten ihmisten päähänpinttymä. Itse olen opiskellut maisterintutkinnon viidessä vuodessa ja sain sen aikana kaksi lasta. Ja tukiverkkoja ei ole niin paljon, että lapset olisivat olleet hoidossa useammin kuin pari kertaa kuussa. Mies toki on, joka hoitanut lapsia kun töiltään ja omilta opinnoiltaan kerkiää.

Vierailija
37/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän, älä tee aborttia. Hankit neuvolan kautta ja lähipiiristäsi kaiken mahdollisen avun ja niiden voimin jaksat hyvin vanhemmuuden tuoman suuren muutoksen. Opiskella voit jo melko pian vauvan tulon jälkeen. Lapsi on suuri ilo elämään eikä pilaa elämääsi. Sen oppii vanhemmuuden myötä. Netistä ja vaikka neuvolan kautta hankit lisäksi vertaistukea muista nuorista äideistä. Ole rohkea!

Olisiko vaihtoehtosi ehkä lapsen pitkäaikaissijoitus? Kevyempi versio adoptiosta, ja saisit pitää yhteyden lapseen! Googlaa termi ja hanki lisäksi käsiisi "Lapsen maailma" 6-7/2014. On Lastensuojelun keskusliiton kausijulkaisu, jossa on juttu 15-vuotiaasta Jenniestä, joka päätyi valitsemaan pitkäaikaissijoituksen lapselleen adoption tai abortin sijaan. Tutustuthan tähän vaihtoehtoon.

T. Pienen pojan äiti

Vierailija
38/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:33"]Voi, itku. Ettekö ihmiset ymmärrä miten suuren rikoksen teette abortoimalla! Täysin verrattavissa oulun vauvasurmaajaan. Oma pikkuiseni syntyi rv 24. Hänen hengestään taisteltiin kenenkään voimia säästämättä ja hänestä ei tullut edes vammaista. Samoille viikoille saakka voidaan terve minivauva abortoida. Itken julmuuttanne.

[/quote]

Noh, kätilötuttavani sanoi että viikolla 24 ei abortoida enää kuin siinä tapauksessa, että lapsi on hyvin vaikeasti vammainen (ja antoi esimerkiksi että aivot puuttuvat kokonaan). Eli ei ihan terve minivauva.

Vierailija
39/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa (ei Porvoosta)... Syntyessä painoa oli 650g, pituutta 29 cm. Päänympärys oli 18,5 cm. Pää oli samankokoinen siis kuin pikkuinen kotimainen omena. Tehohoitoa tarvitsi 4kk. Kuinka mielelläni olisin hänet pitänyt kohdussa kasvamassa, vaikka hän oli vahinko, lapsiluku oli jo täynnä... Elmäntilanne oli mahdoton, mutta ihmeesti siitä selvittiin. En ymmärrä teitä jotka helpoin syin päädytte aborttiin. Dementoituneena vanhuksena viimeistään sitä itkette.

Vierailija
40/57 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:32"]Sinulla on elämäsi ja syysi, mutta miksi abortti - miksei synnytys ja lapsi adoptioon? Onko vakavia sairauksia yms.?

[/quote]

En ole ap, mutta en itse voisi ikinä kuvitella kasvattavani lasta sisälläni vain antaakseni pois. Tunne side ehtisi kehittyä aivan liian vahvaksi.

[/quote]

Sen sijaan kokisit helpommaksi tappaa lapsen??

[/quote]

Kuka nyt mistään lapsen tappamisesta on puhunut?