Pelastan parisuhteemme vaikka se olisi viimeinen tekoni
Koska olen vähän nörtti ja niin myös tuo toinen puolisko, ajattelen asiaa projektina ja osaprojekteina.
Yksi pieni osa kerrallaan, kunnes kaikki vauriot on korjattu.
Vaurioita kyllä riittää, mutta olen päättäväinen ja sinnikäs ja uskon, että onnistun.
Meidän liittomme on vähän niin kuin sellainen huono projekti, jossa kaikki menee pieleen kommunikaation puutteiden ja väärien määrittelyiden vuoksi.
Mutta korjattavissa, uskon nyt.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Joskus on vain painettava Ctrl Alt Delete.
Ai bootata?
Vierailija kirjoitti:
Yksin ei voi parisuhdetta pelastaa. Minä yritin. Ex ei tullut missään asiassa vastaan. Ei suostunut puhumaankaan.
Kuulostaa siltä, että olet ilmeisesti rakastunut edelleen. Onko miehesi? Itse kysyin suoraan mieheltä. Ei pystynyt sanomaan rakastavansa. Siinä sitten oli. Vuosia olin yrittänyt, ja mies vain loittoni. Meillä oli puhumattomuutta ja pilkkaa. Fyysistä torjumista. Noiden vuoksi olisi pitänyt luovuttaa jo vuosia aikaisemmin.
En enää tiedä, olen asiaa kyllä miettinyt paljon. Että onko tämä pelkästään läheisriippuvaisuutta kummankin puoleltan Se pitää nyt selvittää. Viimeiset muutama vuosi ovat olleet kaikella tapaa kaoottisia lähipiiriin liittyen, parisuhteen ongelmat ovat olleet tavallaan toissijaisia. ap
Ihailen sinnikkyttääsi :) Onnea koitokseen!
Takaraja on hyvä!! Olet arvokas
Kysy lähteekö ukko parisuhdeterapiaan
Ja selvitä ettet itse vain ole läheisriippuvainen
mauksis kirjoitti:
Ihailen sinnikkyttääsi :) Onnea koitokseen!
Takaraja on hyvä!! Olet arvokas
Kysy lähteekö ukko parisuhdeterapiaan
Ja selvitä ettet itse vain ole läheisriippuvainen
Kiitos. Ei lähde terapiaan, oon yrittänyt niin monesti jo. Miehellä ennakkoasenne, että siellä syyllistettäisiin vain häntä, koska pettänyt. Oon koittanut perustella, että kyllähän syy on aina molemmissa, jos ongelmia yhteiselämässä.
Ensimmäinen edellytys olisi, että mies on nyt lopettanut pettämisensä.
Onko hänellä nyt joku suhde? Oletko varma, että on loppunut? Miten voit luottaa ettei enää petä? Mitä mies on sanonut pettämisestään?
Miten mies suhtautuu ylipäätään, onko ylimalkainen tai välttelevä kun puhut tästä projektistasi?
Molempien pitää olla motivoitunut korjaamaan ja pelastamaan suhteen.
Olette nyt siis jälleen ystäviä. Tuleeko mieleen että jos yrität muuttaa suhdetta väkisin takaisin parisuhteeksi, menetät lopulta sekä parisuhteen että ystävyyden?
Olisiko aika jatkaa eteenpäin molemmat omalle taholle, niin ainakin sinulla on yksi hyvä ystävä lopun elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Olette nyt siis jälleen ystäviä. Tuleeko mieleen että jos yrität muuttaa suhdetta väkisin takaisin parisuhteeksi, menetät lopulta sekä parisuhteen että ystävyyden?
Olisiko aika jatkaa eteenpäin molemmat omalle taholle, niin ainakin sinulla on yksi hyvä ystävä lopun elämääsi?
Mietin tätä sitten keväällä, en vielä.
Nyt on kevät tänä vuonna. Epävarmoin ajatuksin, tietynlaisen muutoksen edessä. En ole vielä luovuttanut, vaikka mieli tekisi ja vaikka... no siitä ei sen enempää. Olen uskollinen
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kevät tänä vuonna. Epävarmoin ajatuksin, tietynlaisen muutoksen edessä. En ole vielä luovuttanut, vaikka mieli tekisi ja vaikka... no siitä ei sen enempää. Olen uskollinen
ap siis täällä, kaivoi aloituksen kirjanmerkeistään
Olen vähän sekaisin kyllä nyt ja kaipaan inhorealistista näkökulmaa. Löydän sen ja selviän
Ei jokaista suhdetta ole tarkoitettu kestämään koko elämää. Ei kavereistakaan pidetä kynsin hampain kiinni, kyllä homman pitää toimia itsestään eikä väkisin.
Ethän luovuta? Ei parisuhteen pelastamiseen välttämättä tarvita kahta.
Lue parisuhdekirjoja, mene yksin perheneuvontaan.
Nyt on toukokuu, takarajasi yrittämiselle. Onko tilanne muuttunut ja mihin suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on toukokuu, takarajasi yrittämiselle. Onko tilanne muuttunut ja mihin suuntaan?
Ei ole muuttunut muuten kuin että riidellään nykyään monta kertaa päivässä.
Olen aika lannistunut jo, mutta en vielä luovuttanut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuttunut muuten kuin että riidellään nykyään monta kertaa päivässä.
Olen aika lannistunut jo, mutta en vielä luovuttanut.
ap
Mahtavaa, te porskutatte siellä vielä. Taitaa olla intohimoa suhteessa, kun viitsitte riidellä :)
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että korjailua ihan yksin ei jaksa kovinkaan kauaa. Alkaa miettimään miten hlv tyhmä onkaan kun toinen ei arvosta, päinvastoin odottaa hyysäämistä ja aina parempaa sitä sun tätä. Jätkä on idiootti, tajuat sen kyllä kun riittävän pitkään yrität korjailla asioita. Näytä nämä viestit hänelle, mitä mahtaa tuumia sitten?
Sinällään hyvin opettavaista joten toteuta suunnitelmasi.