Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetin ensi kertaa julkisella paikalla

Vierailija
03.07.2014 |

Olin vauvani kanssa pitkällä vaunulenkillä kun sattui tulemaan näinkin kaunis päivä. Vauva tykkää kovasti nukkua hytkyvissä vaunuissa (tuntuu auttavan vatsakipristelyihin) ja suunnittelin tekeväni noin 1,5h lenkin. Puolessa välissä lenkkiä vauva alkoi itkeä kunnon nälkäitkua ja kotiin oli sillä hetkellä arviolta 30-45min matkaa. Noh, ei siinä auttanut muu kuin etsiä rauhallinen paikka, johon istua ruokkimaan vauvaa. Löysin vähän syrjäisemmässä paikassa olevan puistonpenkin, johon parkkeerasin vaunujen kanssa ja valmistauduin imettämään vauvaani. Asetin harson rintojeni suojaksi ja ujutin vauvan sinne alle piiloon syömään (ei muuten ollut helppoa kun ei ollut imetystyynyä ja tänään kamalan tuulinen päivä, harso ei tahtonut pysyä paikoillaan). Vauva rauhoittui rinnalle heti.

Mutta... Mulle tuli jotenkin hirveä tunne siitä kun ohi kulkevat ihmiset selkeästi tuijottivat. Miehet varsinkin, moni ei siis pelkästään ohi mennen katsonut vaan käänsi kunnolla päätä jo ohitse mentyäänkin. Joku jopa pysähtyi vähän matkan päähän katsomaan! Mulle tuli mieleen kaikki mediamyllytys, mikä julki-imetyksen ympärillä on vellonut, sosiaalisen median ja blogien keskustelut yms ja kaikki ne negatiiviset kommentit, mitä julki-imetykseen on liitetty. Mietin, katsoivatko kaikki jotenkin arvostelevasti ja miettivät, miksen anna pulloa tai miksen tee sitä kotona jne.

Hirveetä, että joutuu painimaan tuollaisten tunteiden kanssa tän imetyshysterian takia kun motiivina on vain ruokkia nälkäänsä itkevä vauva :( Kuuluisiko minun hävetä kun imetin ulkona julkisesti vai miksi minä ja vauvani herätettiin huomiota? Miksi jäät tuijottamaan imettämää äitiä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teit aivan oikein. Jos pienel on nälkä ni on sitä ruokaa saatava, ei mitään syytä hävetä ja sulla kuitenki harso siinä suojana .

Ehkä ihmiset vaa kattoo ku joku tekee vähän eri tavalla. Eli imettää julkisesti. Ehkä se herättää vaan huomiota että miks täällä tai jotain.

Mut ei kannata aatella mitään huonoa. Se mitä muut ajattelee ei tarkota yhtään mitään.

Vierailija
2/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka eräs vanhempi mies tuijotti minua, kun imetin ensimmäisiä kertoja. Lopulta hän sanoi, ettei voi olla katsomatta, sillä tuo on kaunein näky maailmassa, kun äiti imettää vauvaansa. Selvisi, että mies on lapsityön pappi :) .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetin ensimmäistä kertaa tätä toista lastani julkisesti eilen ja hyvin meni eikä kukaan tuijottanut. Mulla on riesana rintakumi, joka hankaloittaa operaatiota, ja vauvakin on vielä aika pieni, eikä imeminen suju vielä rautaisella rutiinilla.

Puhuin just äidilleni tästä julki-imettämisestä, josta mulla on taas sellainen kokemus, että ketään ei oikeasti kiinnosta eikä kukaan tuijota. Muakin hermostutti ensimmäisen lapsen kohdalla se, mitä ihmiset ajattelevat, mutta imetettyäni jokusen kerran julkisella paikalla, totesin, että ketään ei kiinnosta.

Vierailija
4/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se meidän nykymaailmassa vain outoa, jos joku vetää tissin esiin. Tissittely on ehkä sinulle tällä hetkellä tosi tuttua ja olet tottunut katselemaan muidenkin naisten imetystä, mutta se kadunmies pertti 60v. ei ehkä ole nähnyt tissiä vuosikausiin ja mielikuvitus voi alkaa laukata tai sille tulee tosi vaivaantunut olo.

Toisaalta on tuo ruokkiminenkin luonnollista, mutta valitettavasti se on tilanteen todistajille tosi noloa kun ei ole tottunut.

Vierailija
5/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:19"]

Muistan, kuinka eräs vanhempi mies tuijotti minua, kun imetin ensimmäisiä kertoja. Lopulta hän sanoi, ettei voi olla katsomatta, sillä tuo on kaunein näky maailmassa, kun äiti imettää vauvaansa. Selvisi, että mies on lapsityön pappi :) .

[/quote]

Pyysikö vielä vilauttaa hameen alta kun on sivutoiminen gynekologikin?

Vierailija
6/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:21"]

On se meidän nykymaailmassa vain outoa, jos joku vetää tissin esiin. Tissittely on ehkä sinulle tällä hetkellä tosi tuttua ja olet tottunut katselemaan muidenkin naisten imetystä, mutta se kadunmies pertti 60v. ei ehkä ole nähnyt tissiä vuosikausiin ja mielikuvitus voi alkaa laukata tai sille tulee tosi vaivaantunut olo.

Toisaalta on tuo ruokkiminenkin luonnollista, mutta valitettavasti se on tilanteen todistajille tosi noloa kun ei ole tottunut.

[/quote]

Useimmat naiset osaavat hoitaa sen imetyksen ilman "tissin vetämistä esiin".

Vierailija
7/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Sinä! Ruoki vain vauvaasi julkisilla paikoilla, se on ihan oikein ja vauva tässä kaikista tärkein, ei ne tuijottavat ohikulkijat! Älä välitä tyhmiä kommentoivista ihmisistä, jotka eivät ymmärrä vauvan hoidosta (enää) mitään, vaan tee, kuten äidinvaistollasi hyväksi näet!

Olemme jo isovanhempia ja mieheni kanssa tällaisista keskusteltu ja mies (kuten minäkin) on sanonut, että tuntuu TOSI HYVÄLLE, kun näkee imettäviä äitejä vauvoineen, ja oikeasti useimmat katsovat varmasti hyväntahtoisesti myhäillen, että siinä ne! Kuinka suloinen näky! Pitää vielä jälkeensäkin jäädä katsomaan! Älä pahastu, he ihailevat teitä kahta siinä! Niin minäkin, vanha mummeli!

Ajatukset ovat hyvin positiivisia, vaikka Sinusta saattaa tuntua nololta istua siinä! Olet vauvasi kanssa itse asiassa monelle ollut se pieni päivänsäde heidän arjessaan!!! Ole vain rohkea! Et näytä olevan mikään exhibitionisti, joten pahennusta et herätä kenessäkään normaaleissa ihmisissä.

Vierailija
8/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:49"]

Ihana Sinä! Ruoki vain vauvaasi julkisilla paikoilla, se on ihan oikein ja vauva tässä kaikista tärkein, ei ne tuijottavat ohikulkijat! Älä välitä tyhmiä kommentoivista ihmisistä, jotka eivät ymmärrä vauvan hoidosta (enää) mitään, vaan tee, kuten äidinvaistollasi hyväksi näet!

Olemme jo isovanhempia ja mieheni kanssa tällaisista keskusteltu ja mies (kuten minäkin) on sanonut, että tuntuu TOSI HYVÄLLE, kun näkee imettäviä äitejä vauvoineen, ja oikeasti useimmat katsovat varmasti hyväntahtoisesti myhäillen, että siinä ne! Kuinka suloinen näky! Pitää vielä jälkeensäkin jäädä katsomaan! Älä pahastu, he ihailevat teitä kahta siinä! Niin minäkin, vanha mummeli!

Ajatukset ovat hyvin positiivisia, vaikka Sinusta saattaa tuntua nololta istua siinä! Olet vauvasi kanssa itse asiassa monelle ollut se pieni päivänsäde heidän arjessaan!!! Ole vain rohkea! Et näytä olevan mikään exhibitionisti, joten pahennusta et herätä kenessäkään normaaleissa ihmisissä.

[/quote]

Mulla on ollut tapana masturboida ja onanoida julkisilla paikoilla, koska se on erittäin kaunis asia ja mitä luonnollisin toimenpide. Ei ole mitään sen kauniimpaa.

Ei vittu teitä. Onko sen maidon laittaminen pulloon niin pirun vaikeaa?

Vierailija
9/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen miettinyt samoja asioita kuin ap sinä. Melkein joskus jopa nolottaa, hävettää ja tuntuu pahalta jos ja kun joutuu imettämään vauvaa julkisesti. Mutta niin on vain ollut joskus pakko tehdä, koska ei kotoa muuten voisi poistua mihinkään. Ei kauppaan, lenkille, asioille, ihan minnekkään.

Syöttöväli voi olla tiheä, puoli h tai tunti, ei sitä vaan voi ennakkoon syöttää, nälkä tulee kuitenkin taas. Enkä pullosta ole halunnut antaa, koska yksikin kerta voi pilata imetyksen, niinkuin hyvin tiedetään.

Minun vauvat ovat silloin ihan pieninä kiihtyneet nollasta sataan muutamassa minuutissa jos ei ruokaa ole saanut. Vauvan hätä on kamalaa kaikille, vauvalle itselleen, hänen äidilleen ja totisesti myös muille ihmisille. Jos et syötä vauvaasi esim. kaupassa, niin heti alkaa vihaiset katseet nousta ja jos taas syötät, niin jo olet pahatuhma kun "vedät tissit esille".

Vaikka todellisuudessa varmasti useimmat äidit imettävät rinnat piilossa. Ihmiset vain vierastavat sitä ajatusta, että tuolla on nyt ne rinnat pääasiassa, jotkut jopa jäävät kyttäämään jos jotain vilahtais.

Vauvaa on siis vain pakko ruokkia, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Eikä kenenkään äidin tarvitse jäädä sisätiloihin vain siksi, että julkisesti imetystä paheksuttaisiin. Joten imetetään vaan ja koitetaan tehdä se ihan hyvällä mielellä. Vika on siinä päässä, jonka mielestä se on epänormaalia tai paheksuttavaa.

Vierailija
10/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:57"]

[/quote]

Mulla on ollut tapana masturboida ja onanoida julkisilla paikoilla, koska se on erittäin kaunis asia ja mitä luonnollisin toimenpide. Ei ole mitään sen kauniimpaa.

[/quote]

Eihän se maito ensinnäkään pysy hyvänä näillä helteillä, ellei mukana ole kylmälaukkua, ja missä sen sitten lämmittäisi. Toinen vaihtoehto olisi pumpata maitoa julkisella paikalla pulloon ja syöttää vauvaa sen jälkeen pullosta.

Kätevintä ja vähiten huomiota herättävää on raottaa paidanhelmaa tai kaulusta, laittaa tissi vauvalle suuhun ja vähän huivia suojaksi.

Vierailija
11/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, sovitaan vaikka niin, että sinä menet huomenna klo 16 masturboimaan julkiselle paikalla, vaikkapa kahvilaan, minä taas menen imettämään. Katsotaan, kumman takia kutsutaan poliisit.

Mä en näe kyllä yhtään syytä ryhtyä mihinkään hankalaan pulloruljanssiin* vain sen takia, että sun mielestä imetys liittyy jotenkin masturboimiseen.

* Pumppaus (ei välttämättä tule, mulla ei heru pumpulle, kun maidontuotanto on tasaantunut), jäähdytys, kylmäkassiin säilöminen, pullon lämmittäminen vesihauteessa (mistä sen saa esim. puistonpenkillä?) kun vauva huutaa pää punaisena, siunatuksi lopuksi vauva kieltäytyy pullosta, koska ruokkija on väärä (=äiti, jolla on tissit, ja joka siksi ei kelpaa pulloruokkijaksi).

Vierailija
12/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Mun mies sanoo ihan samoin! Eikä satavarmasti ole mitään muita, esim seksistisiä, taka-ajatuksia. Asiasta on juteltu mieheni kanssa useinkin ja minä olen samaa mieltä: ihana näky, kun äiti imettää lastaan!

Me emme pahastu edes, vaikka rinta vilkkaisi välillä, koska olemme itse omat lapsemme kasvattaneet, imetin heidät kaikki ja jo silloin mies ihaili tuota idylliä!

Joku voi pahastua, jos ei suojaa julkipaikalla, joten sen voi tehdä, niin ei heillekään aiheuta närästystä! :) 

Se vaan on niin luonnollinen asia ja tunteita hellyttävä, että antakaa vaan äidit lapselle maitoa, kun se hetki on, missä vaan! Aina löytyy sopiva paikka jostain! Olen nähnyt kahviloissa nurkkapöydässä imettäviä äitejä, eikä ketään näyttänyt haittaavan!

Vierailija
13/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suoraan sanon niin ihmetytti kyllä eräs äiti joka terkkarin odotushuoneessa muina naisina rupesi imettämään, en oikein tiennyt mihin sitä olisi silmänsä pannut kun suoraan edessä parin metrin päässä näin tehdään.

Ja jotenkin musta näytti ettei tiennyt mieskään joka lapsensa kanssa istui siinä vieressä, vaan yritti haudata päänsä lehden taakse.

Mä olisin varmaankin edes kääntänyt tuolin sinne seinään/jopa ikkunaan päin, kun ei siellä takapihalla ketään kulkenut, kun ihan normaaleja irtotuoleja olivat.

Vierailija
14/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:13"]

No jos suoraan sanon niin ihmetytti kyllä eräs äiti joka terkkarin odotushuoneessa muina naisina rupesi imettämään, en oikein tiennyt mihin sitä olisi silmänsä pannut kun suoraan edessä parin metrin päässä näin tehdään.

Ja jotenkin musta näytti ettei tiennyt mieskään joka lapsensa kanssa istui siinä vieressä, vaan yritti haudata päänsä lehden taakse.

Mä olisin varmaankin edes kääntänyt tuolin sinne seinään/jopa ikkunaan päin, kun ei siellä takapihalla ketään kulkenut, kun ihan normaaleja irtotuoleja olivat.

[/quote]

Jos sitä imetystä ei häpeä, niin ei sitten varmaan tarvitse kääntyä seinään päin tmv.

Vierailija
15/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suomessa sujuvasti kuljetaan vastaantulijan ohi vilkaisematta edes sinne päin, että kyllä se varmaan onnistuu sinulta terkkarissakin keskittyä johonkin Apu-lehteen tms..

Vierailija
16/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 15:19"]Muistan, kuinka eräs vanhempi mies tuijotti minua, kun imetin ensimmäisiä kertoja. Lopulta hän sanoi, ettei voi olla katsomatta, sillä tuo on kaunein näky maailmassa, kun äiti imettää vauvaansa. Selvisi, että mies on lapsityön pappi :) .

[/quote] byäää mulla rv36 ja liikutuin tästä :') <3

Vierailija
17/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

ON! Imettävä äiti imettää, ei anna pullosta, koska vauva on tottunut imemään rintaa, eikä sitä voi alkaa syöttämään pullosta, ettei rintamaidon tulo ehdy!

Tyhmiä kyselet!
Jos on pulloruokinnalla oleva vauva, niin sitäkömsaa syöttää julkipaikoilla?

Häpeä, tyhjän innistelijä!

Vierailija
18/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:19"]

[/quote]

Suomessa sujuvasti kuljetaan vastaantulijan ohi vilkaisematta edes sinne päin, että kyllä se varmaan onnistuu sinulta terkkarissakin keskittyä johonkin Apu-lehteen tms..

[/quote]No kuulepa kun en lue. Aloittaja kysyi miksi minä tuijotan ja kerroin että kun se tissi nykäistiin siinä silmien alla esiin niin pitäisikö mun niska kenossa istua toiseen suuntaan etten vaan tuijottaisi. Ja jos nyt hemmetti on niin sujut sen imettämisensä kanssa niin pitäisi kyllä se tuijotus kestää. On se nyt kumma että pitäisi olla kuin ei muka näkisikään. Ensi kerralla varmaan sanon että hyvinkö on tissinpäät kestäneet...

Itsekin olen imettänyt kyllä esim. autossa ja olisihan siinä ohikulkija saattanut mennä ja nähdä, mutta silti en olisi noin reippaasti ihmisiä täynnä olevassa aulassa ruvennut puuhaan. Tai kuten sanottu, kääntänyt vain sen tuolin toiseen suuntaan koska se ei mitenkään ollut vaikea tehtävä, eikä varmaankaan kenenkään olisi tarvinnut vaivaantua tilanteessa.

Vierailija
19/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:05"]

[/quote]

No, sovitaan vaikka niin, että sinä menet huomenna klo 16 masturboimaan julkiselle paikalla, vaikkapa kahvilaan, minä taas menen imettämään. Katsotaan, kumman takia kutsutaan poliisit.

Mä en näe kyllä yhtään syytä ryhtyä mihinkään hankalaan pulloruljanssiin* vain sen takia, että sun mielestä imetys liittyy jotenkin masturboimiseen.

* Pumppaus (ei välttämättä tule, mulla ei heru pumpulle, kun maidontuotanto on tasaantunut), jäähdytys, kylmäkassiin säilöminen, pullon lämmittäminen vesihauteessa (mistä sen saa esim. puistonpenkillä?) kun vauva huutaa pää punaisena, siunatuksi lopuksi vauva kieltäytyy pullosta, koska ruokkija on väärä (=äiti, jolla on tissit, ja joka siksi ei kelpaa pulloruokkijaksi).

[/quote]

Sovitaan vaikka niin, että pidät julkisilla paikoilla ne riipputissis ihan vaan piilossa, vaikka tiedänkin, että saat jotain perverssiä tyydytystä niitä esitellessäsi.

Vierailija
20/34 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

Sovitaan vaikka niin, että pidät julkisilla paikoilla ne riipputissis ihan vaan piilossa, vaikka tiedänkin, että saat jotain perverssiä tyydytystä niitä esitellessäsi.

[/quote]

Ymmärrän, että paukut eivät riitä vasta-argumentointiin, siksipä pitää ottaa nimittely avuksi :) Valitettavasti mulla ei ole riipputissejä. En halua näytellä tissejäni imettäessä tai muuten, siksipä pidän ne piilossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi