Olen sairaanhoitaja ja huomasin että en tule yhtään toimeen kaupallisen alan ihmisten kanssa
Puhun siis näistä myyntipäälliköistä ja vastaavista. Ei kiinnosta yhtään se maailma. Joka ikinen kerta kun olen ollut näiden kanssa tekemisissä, joko treffeillä tai töiden puolesta, olen huomannut että maailmankuva on liian erilainen ja arvomaailma myös. Aina töksähtää. Poliisien ja palomiesten kanssa tuleekin sitten paremmin juttuun, vaikka se onkin hirveä klisee. Jossakin määrin myös insinöörien, toki riippuu vähän.
Kommentit (59)
Ymmärrän. Ja se mitä työssään päivittäin kohtaa, muokkaa kyllä käsitystä maailmasta.
-sosiaaliala-
Joo, päin persettä tehty ja suunniteltu provo.
Surkeaa yrttämistä, jotenkin säälittää nuo tyhmät trollailijat, heidän tietämöttömyytensä, tyhmyytensä ja vahva usko siihen, että juuri minä olen se, joka pystyy kusettamaan palstan tyhmät mammat.
Vierailija kirjoitti:
Joo, päin persettä tehty ja suunniteltu provo.
Surkeaa yrttämistä, jotenkin säälittää nuo tyhmät trollailijat, heidän tietämöttömyytensä, tyhmyytensä ja vahva usko siihen, että juuri minä olen se, joka pystyy kusettamaan palstan tyhmät mammat.
Terveisin Lidlin myyntipäällikkö
Samaa mieltä. Lähihoitajamiehenä olen monesti käynyt näiden KTM ja OTM naisten kanssa treffeillä ja ovat jotenkin kylmiä ja kalseita tapauksia vaikka en tykkää yhtään tehdä johtopäätöksiä ammatista.
60-80 -vuotiaiden ryhmästä löytyy lukemattomia esimerkkejä sairaanhoitajien ja diplomi-inssien enemmän tai vähemmän onnellisista avioliitoista. Johtuu ihan yksinkertaisesti eräästä 'historiallisesta' faktasta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Lähihoitajamiehenä olen monesti käynyt näiden KTM ja OTM naisten kanssa treffeillä ja ovat jotenkin kylmiä ja kalseita tapauksia vaikka en tykkää yhtään tehdä johtopäätöksiä ammatista.
Mutta teet silti.
Olen kaupallisella alalla myyntiraakkina ja tunne on molemminpuolinen. En ole koskaan ymmärtänyt hoiva-alaa, enkä minäkään tule heidän kanssaan arvoissa toimeen. Pätee myös sairaanhoitaja-siskooni. Pahin on sosiaalialan ihmiset. Arvostan kyllä hoiva-alan työtään ja tärkeää hommaa tekevät, mutta vapaa-ajalla se heidän maailma on niin vieras.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Ja se mitä työssään päivittäin kohtaa, muokkaa kyllä käsitystä maailmasta.
-sosiaaliala-
Epäilemättä. Luitko eilen sen jutun missä lähihoitajat jättivät kaatuneen vanhuksen vain tuskissaan makaamaan? Hän kuoli myöhemmin sairaalassa.
Niin. Kertoo kyllä omasta maailmankuvasta se, että lyttää jonkin alan ihmiset täysin, kuvittelee, että heillä kaikilla on samanlainen maailmankuva tai että erilainen maailmankuva kuin itsellä on väärä maailmankuva. Ja että jos on tavannut elämässään pari myyntipäällikkönä, he ovat kaikki samanlaisia. Ja juuri yritykset maksavat aika ison kasan veroja ja veroista taas maksetaan sinunkin palkkasi.
Oon todennut saman. Tulen juttuun kyllä, mutta syvempää keskusteluyhteyttä ei synny.
Maailmamme eivät kohtaa.
Ihan samantekevää, mut en välitä tulla tuomituksi yksinkertaiseksi ja lyhytnäköiseksi sen vuoksi, kun en ole kiinnostunut mammonan haalimisesta.
Alunpitäenkin varmasti sellaisten , jotka valikoituvat opiskelemaan sairaanhoitajiksi tai dippainsinööreiksi, eroaa aika paljon toisistaan eikä ole ihme, että ne eivät oikein kohtaa senkään jälkeen, kun ollaan työelämässä. Työelämässäkin nämä ihmiset kohtaavat erilaisia ihmisiä, joilla puolestaan ei ole mitään kosketuspintaa toisiinsa. Sinun, sairaanhoitajan ja dippainsinöörin maailmat eivät vain oikeasti kohtaa.
Se on vaan niin, että jollei näitä kaupallisenkin alan työntekijöitä ja osaajisa olisi töissä erilaisissa teollisuusfirmoissa ja vientifirmoissa ja muualla.
Niin ei Suomessakaan olisi sitä tahoa, joka maksaisi sairaanhoitajien ja koko sen systeemin palkkoja.
Vai mistä ap luulee, että hänen palkkarahansa tulevat, ja mistä tulee koko julkisen sektorin palkat ja julkisten palvelujen ylläpito.
Se tulee yrityksiltä, tuottavasta työstä, yritysten myynnistä ja ennenkaikkea viennistä.
Vai tuleeko se Sari Sairaanhoitajankin palkka vain, noin vaan jostain seinästä, tunnusluku näppäilemällä.
Jos ap olis amk-tason sairaanhoitaja hän tietäis talouden ja yhteiskunnan perusasiat.
Eikä suoltais paskaa poskestaan pelkästään huvikseen tälle palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kertoo kyllä omasta maailmankuvasta se, että lyttää jonkin alan ihmiset täysin, kuvittelee, että heillä kaikilla on samanlainen maailmankuva tai että erilainen maailmankuva kuin itsellä on väärä maailmankuva. Ja että jos on tavannut elämässään pari myyntipäällikkönä, he ovat kaikki samanlaisia. Ja juuri yritykset maksavat aika ison kasan veroja ja veroista taas maksetaan sinunkin palkkasi.
Miten niin kuvittelee? Jos on huonoja kokemuksia, niin sitten on. Toiseksi mitä väliä millään veronmaksulla tässä on? Kysymys on kemioista ja jos ne ei kohtaa, niin ne ei kohtaa. Mitään väliä millään veroeuroilla siinä.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan niin, että jollei näitä kaupallisenkin alan työntekijöitä ja osaajisa olisi töissä erilaisissa teollisuusfirmoissa ja vientifirmoissa ja muualla.
Niin ei Suomessakaan olisi sitä tahoa, joka maksaisi sairaanhoitajien ja koko sen systeemin palkkoja.
Vai mistä ap luulee, että hänen palkkarahansa tulevat, ja mistä tulee koko julkisen sektorin palkat ja julkisten palvelujen ylläpito.
Se tulee yrityksiltä, tuottavasta työstä, yritysten myynnistä ja ennenkaikkea viennistä.
Vai tuleeko se Sari Sairaanhoitajankin palkka vain, noin vaan jostain seinästä, tunnusluku näppäilemällä.
Jos ap olis amk-tason sairaanhoitaja hän tietäis talouden ja yhteiskunnan perusasiat.
Eikä suoltais paskaa poskestaan pelkästään huvikseen tälle palstalle.
Täh? Pitäisikö sairaanhoitajien kiinnostua kaupparatsuista, koska he maksavat veroja niin paljon? Mietihän uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko mielessäsi käynyt, että joku yksittäinen KTM tai OTM ei tilastollisesti ole kovin merkittävä otos ja ehkä juuri nämä pari tapausta ovat siksi yksin, että yksilöinä sattuvat olemaan kylmiä ja kalseita. Äkkiseltään voisi olettaa, että juuri nuo ammattiryhmät pariutuvat. Hyvä yleissivistävä koulutus, hyvä palkka, keskimäärin sosiaalisia jne.
Ihan turhaa yleistämistä. Tunnen tosi ikäviä ja mukavia ihmisiä molemmista leireistä.
Olin joskus sikiönä tosi myyntiallerginen urpoidealisti mutta näin aikuisena ymmärtänyt että ne on monilla aloilla ne ihmiset jotka hankkii muille työt. Elikäs ihan turha dissata ihmisiä jotka työllistää itseä. Typerää ja törkeää suorastaan.
Minä en tule juttuun hoiva-alan ihmisten kanssa. Ovat jotenkin kylmiä ja kalseita, vaikka toisin vois olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne kaupalliset ihmiset ovat uskomattoman bubbleheadeja, epärealistisia.
Perustele.
Huisia. Ite vaihdoin hoitoalalta myyntihommiin ja voi luoja mikä ero! Hoitoalalla on niin nihkeetä porukkaa töissä, jotka juoruaa ja kyylää. Rentous kaukana.
Tosin ku myyntialalla. Asiakkaissa ei ollut mitään vikaa hoitoalalla mutta kyllä itse hoitsut on melko nihkeetä porukkaa suurin osa.
Ne kaupalliset ihmiset ovat uskomattoman bubbleheadeja, epärealistisia.