Olen sairaanhoitaja ja huomasin että en tule yhtään toimeen kaupallisen alan ihmisten kanssa
Puhun siis näistä myyntipäälliköistä ja vastaavista. Ei kiinnosta yhtään se maailma. Joka ikinen kerta kun olen ollut näiden kanssa tekemisissä, joko treffeillä tai töiden puolesta, olen huomannut että maailmankuva on liian erilainen ja arvomaailma myös. Aina töksähtää. Poliisien ja palomiesten kanssa tuleekin sitten paremmin juttuun, vaikka se onkin hirveä klisee. Jossakin määrin myös insinöörien, toki riippuu vähän.
Kommentit (59)
Kaupallisen alan tutkinnolla voi olla hyvin monenlaisissa tehtävissä. On julkisen terveydenhoidon piirissäkin heitä... Samaten oikeustieteen tutkinnoilla.
Minusta niitä opiskelleissa on ihan fiksua sakkia. Vaikeita tiedekuntia päästä sisälle, joten enimmäkseen aika älykästä sakkia. Lisäksi yhteiskuntaa hahmottavina aloina antavat aika hyvän perussivistyksen ja käsityksen maailman toiminnasta, mitä itse yhteiskuntatieteilijänä arvostan.
Mutta tietysti oikeasti ihmiset ovat kaikki yksilöitä. Ja koulutus ja ammatti vain yksi puoli ihmisestä.
YTM, toimittaja
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, ole vaikka taivaanhoitaja, mutta edes sulla ei olis työpaikka sillä palkalla jolla nyt työtäs teet, ellei olis yrityksiä jota tekee tavaraa vientiin. Ja ellei Suomessa talous pyöri.
Yritykset eli se sun halveksima kaupallinen maailma se talouden pystyssä.
Ei julkinen sektori jossa itse ap töitä teet.
Julkinen sektori on suurin syöppä Suomessa, mutta se on pakko olla olemassa, koska useimmat sen töistä ovat lakisääteisiä.
Pitää olla sairaanhoito, pelastulaitos, koulutus, infra sun muu. Niihin ne rahat valtion budjetista menee.
Ja lisäksi joudutaan ottaamaan vielä velkaa rutosti, että saadaan nuo hommelit hoidettua, kuten maksettua asumistuet, toimeentulotuet, työttömyyspäivärahat.
Jeps, oikeessa oot.
Mutta ota iisisti. Ap on pelkkä pissis joka ajan kulukseen lähettelee tänne huvittavia provojaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, ole vaikka taivaanhoitaja, mutta edes sulla ei olis työpaikka sillä palkalla jolla nyt työtäs teet, ellei olis yrityksiä jota tekee tavaraa vientiin. Ja ellei Suomessa talous pyöri.
Julkinen sektori on suurin syöppä Suomessa, mutta se on pakko olla olemassa, koska useimmat sen töistä ovat lakisääteisiä.
Pitää olla sairaanhoito, pelastulaitos, koulutus, infra sun muu. Niihin ne rahat valtion budjetista menee.
Ja lisäksi joudutaan ottaamaan vielä velkaa rutosti, että saadaan nuo hommelit hoidettua, kuten maksettua asumistuet, toimeentulotuet, työttömyyspäivärahat.
Tämä tämä tämä. Ihmiset edelleen luulee että oma liksa tulee jostain seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Ne "hommelit" on perusedellytys yhteiskunnan toiminnalle ja yrittäjille ja yrittämiselle. Kannattaa muistaa tämä. Vaikka selvästi provosoiduitkin.
YTM, toimittaja
No huhhuh. Ei koulutus eikä ammatti mitään kerro ihmisestä.
Valitset siis seurasi sillä perusteella mitä toinen on opiskellut tai missä toinen on töissä?
Ehkä on parasta että olet sitten ihan niiden omien työkavereidesi kanssa vaan. Perustetaan kaikki omat leirit ja ollaan vain samaa koulua käyneiden kanssa ja sellaisten, joilla on samanlainen työ kuin itsellä. Mitä sitten vaikka ei enää kykene ymmärtämään ihmisiä siellä oman leirin ulkopuolella? Hei, big deal.
Kauppistyypit = geishoja. Ei niitä kannata huomioida muuten kuin huumorilla.
Vai onko joku joskus kuullut kauppistyypistä, joka on saanut jotakin aikaan? En minäkään.
Jep. Mä olen KTM ja teologi. 9/10 kaupallisen alan ihmisistä on kamalia.
(Ps tiedän kyllä että osa papeista ja diakoneista ei käy täysillä).
Jokaisen ihmisen pitäisi olla viikko töissä palovammaosastolla, lasten huostaanotossa, päivystyspoliklinikalla ja vanhuspsykiatrian osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne "hommelit" on perusedellytys yhteiskunnan toiminnalle ja yrittäjille ja yrittämiselle. Kannattaa muistaa tämä. Vaikka selvästi provosoiduitkin.
YTM, toimittaja
No jos pitäisi porukasta toimittaja, myyjä ja sairaanhoitaja säästää, niin kyllä säästäisin kuluista pois toimittajan.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mä olen KTM ja teologi. 9/10 kaupallisen alan ihmisistä on kamalia.
(Ps tiedän kyllä että osa papeista ja diakoneista ei käy täysillä).
Jokaisen ihmisen pitäisi olla viikko töissä palovammaosastolla, lasten huostaanotossa, päivystyspoliklinikalla ja vanhuspsykiatrian osastolla.
Miksi? Kenenkään palovammat tai huono vanhemmointi tai mielenterveysongelmat eivät ole minun syytä. Miksi minun pitäisi olla pesemässä kenenkään peppua siksi että se peppu on olemassa?
Kuvaa melko hyvin miten dilleä porukkaa siellä kaupallisen alan portaassa on kun tähänkin keskusteluun vastauksena on raivokas todistelu siitä, miten paljon veroja maksetaan ja miten hoitajien pitäisi olla nöyrän kiitollinen heille kaikesta. Ja ilmeisesti siksi pitäisi olla kiinnostunutkin heistä.
Haha! :D
Ei se niin mene, valitan. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Vetovoimaa ei voi rahalla saada, niin se vain menee. Turha siitä on alkaa ulisemaan. Löydätte varmaan seuraa sieltä omista piireistänne, ehkä.
t. sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Ei koulutus eikä ammatti mitään kerro ihmisestä.
Valitset siis seurasi sillä perusteella mitä toinen on opiskellut tai missä toinen on töissä?
Ehkä on parasta että olet sitten ihan niiden omien työkavereidesi kanssa vaan. Perustetaan kaikki omat leirit ja ollaan vain samaa koulua käyneiden kanssa ja sellaisten, joilla on samanlainen työ kuin itsellä. Mitä sitten vaikka ei enää kykene ymmärtämään ihmisiä siellä oman leirin ulkopuolella? Hei, big deal.
Käsitin, että hänellä oli huonoja kokemuksia. Olihan hän yrittänyt käydä treffeilläkin, mutta ei ollut natsannut.
Semmoista se on. Ei siitä kannata suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa melko hyvin miten dilleä porukkaa siellä kaupallisen alan portaassa on kun tähänkin keskusteluun vastauksena on raivokas todistelu siitä, miten paljon veroja maksetaan ja miten hoitajien pitäisi olla nöyrän kiitollinen heille kaikesta. Ja ilmeisesti siksi pitäisi olla kiinnostunutkin heistä.
Haha! :D
Ei se niin mene, valitan. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Vetovoimaa ei voi rahalla saada, niin se vain menee. Turha siitä on alkaa ulisemaan. Löydätte varmaan seuraa sieltä omista piireistänne, ehkä.
t. sairaanhoitaja
Kuvaa melko hyvin miten dilleä porukkaa siellä sairaanhoitoalalla on kun omaa homma pidetään taivaasta annettuna pyhänä. Monet hoidettavat on ihan itse aiheuttaneet ne ongelmansa ja silti niiden hoitamista pidetään jotenkin supermadonnana hommana jota ei saisi muka yhtään kritisoida. Haloo.
Olen pianonsoiton opettaja ja samat fiilikset. Ei vain ajatukset kohtaa, vaikka monenlaisten ihmisten kanssa toimeen tulenkin. Raha-asiat on niin boring....
Vierailija kirjoitti:
Olen pianonsoiton opettaja ja samat fiilikset. Ei vain ajatukset kohtaa, vaikka monenlaisten ihmisten kanssa toimeen tulenkin. Raha-asiat on niin boring....
Ei kai niistä raha-asioista puhuta?
Monilla on myös ennakkoluuloja kaupallisen alan ihmisistä. Sukulaiseni ovat hoitoalalla ja he pitävät itse yllä kuvaa kaupallisella alalla toimivasta miehestäni, että raha olisi hänelle jotenkin erityisen tärkeää. Oikeasti mieheni sympaattinen, huolehtiva ja harvoin ajattelee rahaa ensimmäiseksi. Hän ajattelee aina työssään ensimmäiseksi asiakkaidensa etua. Ja rahaa tärkeämpää hänelle ovat mm. perhe, ystävät, terveys, luontoarvot jne.
Sen sijaan nämä hoitsut kitisevät koko ajan rahan puutetta, kiristävät rahaa vanhemmiltaan ja tuntuu, että moraalikin liukuu hyvin rahatukun paksuuden mukaan ym. Häikäilemättömiä ovat. Susia lampaiden vaatteissa. Eikä tämä tietenkään koske kaikkia hoitajia. Uskon, että hoitoalalla on hyviäkin ihmisiä, mutta ei ammatti ole koskaan kokonaiskuva kenenkään persoonasta.
no hoitajana hoidin sairaalassa sairaseläkkeelle jäänyttä KTM:ää mt-puolella. Siellä se vaan makaili ja nostin jotain 5000e eläkettä. Huh... sai makaamalla 2 kertaa parempaa tuloa, kuin minä työtä tekemällä. Eli se siitä tuottavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan niin, että jollei näitä kaupallisenkin alan työntekijöitä ja osaajisa olisi töissä erilaisissa teollisuusfirmoissa ja vientifirmoissa ja muualla.
Niin ei Suomessakaan olisi sitä tahoa, joka maksaisi sairaanhoitajien ja koko sen systeemin palkkoja.
Vai mistä ap luulee, että hänen palkkarahansa tulevat, ja mistä tulee koko julkisen sektorin palkat ja julkisten palvelujen ylläpito.
Se tulee yrityksiltä, tuottavasta työstä, yritysten myynnistä ja ennenkaikkea viennistä.
Vai tuleeko se Sari Sairaanhoitajankin palkka vain, noin vaan jostain seinästä, tunnusluku näppäilemällä.
Jos ap olis amk-tason sairaanhoitaja hän tietäis talouden ja yhteiskunnan perusasiat.
Eikä suoltais paskaa poskestaan pelkästään huvikseen tälle palstalle.
Täh? Pitäisikö sairaanhoitajien kiinnostua kaupparatsuista, koska he maksavat veroja niin paljon? Mietihän uudestaan.
Mitä sinä tiedät sh työstä? Et mitään.