Tilini oli vaarassa, mutta onneksi pankki toimi nopeasti
Soittivat pankista ja sanoivat, että hakkerit yrittävät murtautua tililleni. Pyysivät verkkopankkitunnukseni ja salasanani, jotta voivat suojata tilini. Myöhemmin kiittivät yhteistyöstä ja sanoivat että tilini on nyt turvassa. Esimerkillistä toimintaa pankilta 😊Olkaahan tekin tarkkoina näissä asioissa.
Kommentit (31)
Pyysikö pankki puhelimessa verkkopankkitunnuksen ja salasanan?
Kyllähän se sinun tilisi tosiaan on nyt turvassa, nimittäin niillä hakkereilla.
Taas lapsellinen aloitus ja te uskotte tähän. Mikä idea tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan noihin mene. Tai ainakaan ei pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni menee. Ne huijarit ovat ammattilaisia ja osaavat esittää asiansa niin uskottavasti, että pankin antaman ohjeet unohtuvat.
tuolla asialla ei pitäisi trollailla.... joku voi vielä uskoa
MInäpä sain OP:n petosyksiköstä meilin, jossa varoittivat edellisen maksutapahtuman oudosta keskeytymisestä ja kehottivat välittömästi tarkistamaan asian. Onneksi laittoivat suoran linkin ongelmaan ja sai varmistettua laskun. Hieno homma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni menee. Ne huijarit ovat ammattilaisia ja osaavat esittää asiansa niin uskottavasti, että pankin antaman ohjeet unohtuvat.
Viime vuosien klassikkohan on se keissi jossa valepoliisit saivat eläkeläispariskunnan viemään pankkikorttinsa jollekin kylmäasemalle ja odottamaan puiston penkillä sillä aikaa, kun rosvot tyhjensi tilit. "Hai sie, täällä Rainer poliisista, hyvä veli vie se kortti sinne tankkiasemalle niin Allani tulee hakemaan.."
Vierailija kirjoitti:
Ottikohan "pankki" myös sievoisen palvelumaksun palveluksistaan.
Ihan normaali tapa tunnistautua puhelimessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinäkin huijari? Me tiedämme kyllä, miten puhelimessa tunnistaudutaan.
HIenoa. Kai sä kerroit myös kotiosoitteesi ja hetusi, ja annoit pankkikorttisi numeronkin samalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO EI OLE!
PYYSIN POISTOA TÄLLE TYPERÄLLE AVAUKSELLE!
PANKKI EI KYSY TUNNUSLUKUJA EIKÄ SALASANOJA USKOKAA JO!
Miksi olen elänyt sellaisen mielikuvan kanssa, ettei pankki kysy pankkitunnuksia puhelimitse tai sähköpostitse?
Saavat myytyä enemmän kortteja :D
Vierailija kirjoitti:
MInäpä sain OP:n petosyksiköstä meilin, jossa varoittivat edellisen maksutapahtuman oudosta keskeytymisestä ja kehottivat välittömästi tarkistamaan asian. Onneksi laittoivat suoran linkin ongelmaan ja sai varmistettua laskun. Hieno homma!
Joo, minäkin olen saanut. Jännä vaan, kun mulla ei ole tiliä OP:ssa, niin ovatkohan erehtyneet pankista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen elänyt sellaisen mielikuvan kanssa, ettei pankki kysy pankkitunnuksia puhelimitse tai sähköpostitse?
Miksi mä olen elänyt sellaisen mielikuvan kanssa, että tällä palstalla on vaikka millä mitoin provoaloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Ja linkin takana laskua "varmistettaessa" luonnollisestikin tiedusteltiin, tietoturvasyistä, asiakasnumeroa ja tunnuslukulistan ensimmäistä vapaata tunnusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä loppuu muuten työt...