Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellisiivooja paikalla - mitä haluatkaan kysyä!

Vierailija
02.07.2014 |

Vastaan mielelläni :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitelläänkö amme/suihkun latti akoskaan oikeen "tappavalla " aineella? Inhottaa mennä suihkuun, kun on tunne, että edellisen jalkasieni lurkkii mun jalkoihin, laitankin aina varvastossut jalkaani. Kuinka usein huoneen kokolattiat pestään koneella? Mulla on aina sisätossut, mutta silti oksettaa ne lattiat. -Peruspesun yhteydessä kokolattiamatot käsitellään ja pestään kylpyhuone lattiasta kattoon desinfioiden. Peruspesut ovat ihan hotellikohtaisia, puhdistusväli vaihtelee varmasti melkoisesti  viikosta muutamaan kuukauteen. Ylläpitopesua suoritetaan kyllä jokaisen asiakkaan välillä suihkun ja muutenkin kylpyhuoneen osalta.

Missä päin Suomea olet siivoajana? -Työskentelen pääkaupunkiseudulla :)

Vierailija
22/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:08"]

Mäkin olen tehnyt tota hommaa, oli kivaa mutta rankkaa, siivosin liian huolella ja aikaa meni aina liikaa. En saanut kehuja kuin ekalta pomolta joka arvosti laatua enemmän kuin siivottujen huoneiden määrää.

Mä siivosin kaikki kosketuspinnat liinalla kevyesti, myös kaukosäätimet, valokatkaisijat ja jopa henkarit samalla kun nostin ne takaisin rekkiin. Eihän niitä hinkata tarvitse mutta monesti oli tahmaisia, pelkäsin että asiakkaan puvun takki menee likaiseksi. Olin bisneshotellissa.

Jos puhtaita laseja ei ollut tarpeeksi, tiskasin aineella ihan kunnolla. En pyyhkinyt millään pyyhkeillä.

Tsemppiä sulle! :)

[/quote]

Kuulostat tunnolliselta siivoojalta! Toivoisin, että meitä olisi enemmän ja että työnantajat arvostaisivat siistiä ja oikeasti puhdasta jälkeä koska sitähän asiakkaatkin odottavat. :) Kuinka kauan työskentelit hotellisiivoojana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoneeseen jää käyttämättömiä pyyhkeitä, annetaanko ne olla seuraavalle asiakkaalle vai vaihdetaanko kaikki?

Pestäänkö huopia/täkkejä koskaan? Kuinka usein? Miten usein tyynyt vaihdetaan ja pestään?

Vierailija
24/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun työpaikassasi paljon virolaisia töissä?

25/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:03"]

[quote author="Hormonihirviö" time="17.07.2014 klo 22:00"]

Otan osaa... Tein viime kesänä samaa hommaa SOLilla... :(

[/quote]

Minkälainen kokemus sinulle jäi käteen? Mielelläni kuulisin :) Olen kuullut, että nimenomaisen firman alaisuudessa työskentely voi olla hyvinkin rankkaa...

[/quote]

Tein työtä neljä kuukautta. Yhden huoneen siivoamiseen sai mennä aikaa 15 min. Pahimpina päivinä jouduin siivoamaan 30 lähtevää huonetta ja muutaman jatkavan. Työpäivät saattoivat venyä jopa 11-tuntisiksi ja sai pitää vain yhden puolen tunnin tauon. Hotellissa oli kesällä yleensä 30-31 astetta lämmintä. Hotellin respan työntekijät hiillostivat ja valittivat, meitä ei arvostettu yhtään. En saanut kaikkia minulle kuuluvia lisiä palkkaan ja neljän kuukauden ajalta minulle maksettiin lomarahaa vain joku 120 euroa, eli selkeästi minua huijattiin siinäkin. Kamalaa edes muistella tuota kesätyötä :(

Vierailija
26/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos ottaisi pussilakanat ja tyynynpäälliset pois ja kasaisi ne sängyn päätyyn? -Kyllä vain, tämä auttaisi jo kovin paljon! Mytyssä olevia peittoja kun alkaa suoristelemaan ja etsimään täkkiä niin voi aikaa mennä "hukkaan" jonkun verran. Mutta en tosiaankaan odota, että asiakas tekisi tätä. Huomaavainen asiakas laittaa roskat roskiin ja jättää huoneen muutenkin "siistiin" kuntoon ja vie omat tavaransa mennessään, meidän tehtävämme on huolehtia muusta.

Vierailija
27/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoneeseen jää käyttämättömiä pyyhkeitä, annetaanko ne olla seuraavalle asiakkaalle vai vaihdetaanko kaikki? Pestäänkö huopia/täkkejä koskaan? Kuinka usein? Miten usein tyynyt vaihdetaan ja pestään? -Jos pyyhe on ehdottoman käyttämätön, samanlaisessa kuosissa kuin siivoojan jäljiltä, niin se jätetään huoneeseen. Mutta jos yhtään epäilyttää, niin pyyhe tulee vaihtaa uuteen. Näemme täkkejä päivittäin poistaessamme lakanoita ja seuraamme jos niihin alkaa muodostua likaa tai ne alkavat haista oudoilta. Tällöin ne menevät pesuun. Tyynyjä vaihdetaan uusiin sitä mukaa kun ne alkavat menettää muotoaan, mielellään jo vähän aikaisemmin.

Onko sinun työpaikassasi paljon virolaisia töissä? -Tällä hetkellä on muutama! He ovat ahkeria ja tunnollisia.

Vierailija
28/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin hotelli mihin et missään tapauksessa menisi enää töihin tai mistä olet kuullut pelkkää huono?

Vierailija
29/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:08"]

Mäkin olen tehnyt tota hommaa, oli kivaa mutta rankkaa, siivosin liian huolella ja aikaa meni aina liikaa. En saanut kehuja kuin ekalta pomolta joka arvosti laatua enemmän kuin siivottujen huoneiden määrää.

Mä siivosin kaikki kosketuspinnat liinalla kevyesti, myös kaukosäätimet, valokatkaisijat ja jopa henkarit samalla kun nostin ne takaisin rekkiin. Eihän niitä hinkata tarvitse mutta monesti oli tahmaisia, pelkäsin että asiakkaan puvun takki menee likaiseksi. Olin bisneshotellissa.

Jos puhtaita laseja ei ollut tarpeeksi, tiskasin aineella ihan kunnolla. En pyyhkinyt millään pyyhkeillä.

[/quote]

Kuulostat tunnolliselta siivoojalta! Toivoisin, että meitä olisi enemmän ja että työnantajat arvostaisivat siistiä ja oikeasti puhdasta jälkeä koska sitähän asiakkaatkin odottavat. :) Kuinka kauan työskentelit hotellisiivoojana?

[/quote]

3 vuotta, kunnes selkä petti. Petaan edelleen supersiististi ja ripeästi ;) haaveilin kauan että perustan oman yrityksen jossa käyn ns kodinhoitajana joidenkin kotona tekemässä samaa. Meidän hotellissa myös viikattiin lojuvat vaatteet kauniisti, meikkipussin ulkopuolelle valuneet takaisinppussiin ja ketju kiinni, lehdet sievään järjestykseen ja jos mahdollista ylimääräistä hemmottelua, kuten asiakas jonka tossut on joka päivä sängyn vieressä, asettelen uudet ja puhtaat jo valmiiksi siihen yms.

Sitten tajusin ettei sillä elätä itseään eikä kukaan maksa sellaisesta.

Vierailija
30/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut siivoajana jo pitkään? Pidätkö työstä? Kauanko yhden huoneen siivoukseen yms. menee aikaa yhteensä?

Vierailija
31/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin hotelli mihin et missään tapauksessa menisi enää töihin tai mistä olet kuullut pelkkää huono? -Mielessäni ei ole mitään tiettyä hotellia, mutta on totta, että alihankkijasiivoojat ovat yleensä vähän heikommassa asemassa kuin hotellin omat siivoojat. Harkitsisin siis useamman kerran, ennen kuin lähtisin jonkun siivousfirman palkkalistoille, ellen olisi ehdottoman varma hyvistä työolosuhteista. Hyvänä esimerkkinä viesti nro 32!

Vierailija
32/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]

3 vuotta, kunnes selkä petti. Petaan edelleen supersiististi ja ripeästi ;) haaveilin kauan että perustan oman yrityksen jossa käyn ns kodinhoitajana joidenkin kotona tekemässä samaa. Meidän hotellissa myös viikattiin lojuvat vaatteet kauniisti, meikkipussin ulkopuolelle valuneet takaisinppussiin ja ketju kiinni, lehdet sievään järjestykseen ja jos mahdollista ylimääräistä hemmottelua, kuten asiakas jonka tossut on joka päivä sängyn vieressä, asettelen uudet ja puhtaat jo valmiiksi siihen yms.

Sitten tajusin ettei sillä elätä itseään eikä kukaan maksa sellaisesta.

[/quote]

Niin että siivousfirmat tekee tuon edullisemmin. Itse haluaisin muutaman talouden asiakkaaksi, joissa kävisin vaikka kerran, kaksi viikossa ja hoitaisin postiasiat, kaupassakäynnin, silittämisen ja siivouksen ym. Olisipa kiva tuoda piristykseksi viikonlopun alla kukkia tuoksumaan maljakkoon ym.

Edellinen

Vierailija
33/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, sun kaltaiset tunnolliset kerroshoitajat on kyllä oman kokemukseni mukaan melko harvassa... :D

t. toinen kerroshoitaja

Vierailija
34/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en ole ketjun aloittaja, mutta haluan kommentoida silti. Itse olin hotellisiivoojana yhtenä kesänä, ja paskaa työtähän se. Meillä kesätyöntekijöillä palkka laskettiin tuntien mukaan. Töitä teimme vakituisten kanssa, joilla palkka oli kiinteä. Hirveä vauhti oli koko ajan päällä ja töistä laistettiin kun vakkarit halusivat vaan kotiin. Normaalit kahdeksan tunnin työt suoritettiin neljässä tunnissa. Näin ollen kiinteän palkan saavat vakkarit pääsivät aikaisin kotiin ja me kesätyöntekijät tehtiin töitä henkihieverissä ja saatiin huonosti palkkaa kun tunteja tuli niin vähän päivässä.

Voin kertoa omasta kokemuksestani miten me huoneita siivosimme:

- rättejä kärryssä oli kolme, yksi vessaa varten, toinen pintojen pyyhintään ja kolmas lattialle. Joskus nämä saattoi mennä sekaisin, mutta eipä ollut aikaa hakea uusia, samoilla mentiin eli joskus joku saattoi pyyhkiä pöytää samalla rätillä mitä oli käytetty vessanpönttöön

- laseja ei vaihdettu, jos ne näyttivät puhtailta ja koskemattomilta

- kylpyhuoneen lattiaa eikä suihkua pesty millään aineella, pyyhkäistiin kostealla rätillä jos likaa oli. Jos ei ollut, niin tehtiin "puhtaan näköinen" eli esim. lattialle tippuneet hiukset kerättiin pois että oli muka siistiä

- pyyhkeet jotka näyttivät koskemattomilta, saivat jäädä eikä niitä vaihdettu

- sängyt jotka näyttivät nukkumattomilta - no, lakanat saivat jäädä eikä niitä vaihdettu

- mitään kaukosäätimiä tai pienesineitä ei todellakaan ollut aikaa alkaa jynssäämään

- imuroitu ei jos ei ollut tarvetta

Eli itse siivoojana toimineena suhtautuisin esim. suomalaisten hotellien kylppäreihin varauksella...

Työt on oikeasti ihan helvetin rankkoja. Kamala kiire, paksut työvaatteet (miksi ihmeessä se työasun kangas on niin jäykkää ja paksua?) paska palkka ja respa kohteli siivoojia kuin alemman luokan kansalaisia. Niin ja ulkomaalaiset asukkaat eivät osanneet vetää vessaa. Eli joko kusi tai paska odotti aina pöntössä meitä siivoojia. :D Tosi sympatiani menevät myös niille ulkomaalaisille, koska on mahtanut hävettää jättää paskat pönttöön, mutta ei olla kehdattu kysyä keltään miten suomalaisen vessan huuhtelu toimii. Kyseessä oli siis se malli jossa nuppia nostetaan ylös.

Vierailija
35/51 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41,kuulostaa tutulta. Itse irtisanoutuneena siivoojana en enään jaksanut tuota "näyttää puhtaalta,muttei hygienisesti ole" työskentelyä. Ja työkohde oli erittäin tärkeä,(tyyliin ruokatehdas),alihankkijana kun olimme,minimi työväellä ja kuukausi budjetilla ja työtaitoni meni hukkaan. Toivon mukaan saisin työpaikan,jossa myös saa/kerkeää pestä lattiasta kattoon,eikä vain että se näyttää pestyltä,mutta todellisuudessa vain kurkistin ovesta.

Vierailija
36/51 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuuppppp!!!

Vierailija
37/51 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-ketjuhotellissa, jossa olen töissä on oikeasti siistiä. Kylpyhuoneet pestään desinfioivalla aineella ja lasit vaihdetaan aina puhtaisiin. Toista ketjupaikoissa... Hana pyyhitään samalla rätillä, jolla edellisen huoneen wc-pönttö.

Vierailija
38/51 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut siivoojana myös esim. jossain vanhainkodissa? Jos olet niin missä (tarkoitan että koulukosiivoojana vai vanhainkoti vai...)?

Entä mikä on ollut paras paikka siivota?

Oletko huomannut palkassa eroa?

T: vanhainkoti siivooja. :)

Vierailija
39/51 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko törmännyt koskaan johonkin ällöttävään eli esim. paskat tai kuset sängyssä, ja lähteekö siitä lasku perään jos patja pilalla?

Vierailija
40/51 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun työvaatteet punaset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän