Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi jakelee eteenpäin lapsemme kuvia, oikein vai väärin? ov

Vierailija
02.07.2014 |

Lähetän mummolle sähköpostitse kuvia vauvastamme. Ne on tarkoitettu vain mummolle, vaikken sitä viestiin kirjoita erikseen (vielä). Hän laittaa ne kaikki eteenpäin omille tutuilleen, lapsenlastaan esitellen. Mun lapsen kuvia on siis ihmisillä, joita en edes tunne. Minusta tämä tuntuu ikävältä, enkä haluaisi että kuvat leviävät perheen ulkopuolelle. Ennen tutuntutut saattoi nähdä kuvia kyläillessään albumista, mutta nyt kaikenmaailman anoppien työkavereilla on sähköpostissa ne yksityiset perhekuvat.

Nyt kaikki av-anopit saa haukkua mua tiukkapipominiäksi, mutta en aio enää laittaa anopille kuvia sähköisesti niin että ne ei leviä tuntemattomille.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:53"]Mitä jos jaat kuvat esim. flickrissä, niin, ettei niitä pääse katsomaan kuin tietyt henkilöt. et siis edes lähetä koko kuvaa s-postissa?

[/quote]

No äkkiäkös anoppi sen linkin jakaa, tai kopioi kuvan itselleen ja jakaa sitten. Paperikuva kotiin taitaa olla ainoa vaihtoehto.

[/quote]

Ja siitäkin anoppi näppäränä voi skannata sen omalle kompuutterilleen.

Vierailija
22/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on noin vajakki, on jakanut eteenpäin kuvia lapsestamme, ei mulla käynyt mielessäkään että hän julkaisisi julkisessa profiilissaan kuvia.. Ja kehtasi ottaa nokkiinsa kun sanoin ensin kauniisti ja lopulta vähemmän kauniisti asiasta. Lopulta kun ei muuten ymmärtänyt niin en lähettänyt hänelle kuvia lapsestamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kuviahan voi näyttää anopille jonkun kuvapalvelun kautta. Antaa tunnukset katsella, mutta ei oikeutta kopioida niitä. Jos haluaa näyttää muill, kysyt kenelle, niin voit lähettää itse katselutunnukset.

Vierailija
24/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:00"]Miksi et halua, että lapsesi pikkuserkku näkee lapsesi kuvan? Mikä on pahinta, mitä siitä voisi seurata?

[/quote]

Olen puhunut anopin pikkuserkuista. En halua, että minulle täysin tuntemattomat ihmiset saacat kuvia lapsestani. Ne kaikki pedofiilitkin on jonkun sukulaisia. Mitä väärää on itse haluta kontrolloida sitä, kuka saa kuvia lapsestani? Nähkööt anopin tutut kuvat anopin luona albumista, eivät he niitä itselleen tarvitse.

Vierailija
25/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:59"]Mun anoppi on yhtä vajakki, laittoi facebookiin lupaa kysymättä kuvat suoraan synnäriltä. Siis sieltä -synnytyssalista- mies lähetti ilmoituksen että vauva maailmassa ja kuva kyljessä, ei nyt tullut mieleenkään että olis pitäny erikseen sanoa että ethän jaa tätä kuvaa 500 meille täysin tuntemattoman kanssa.

[/quote]

Jatkan vielä, entistä mehukkaamman tilanteesta teki se, että meidän esikoinen/muut sukulaiset ja ystävät eivät olleet vielä edes tietoisia vauvan syntymästä kun anoppi julisti asian facebookissa. Että sillee. Kyllä korpes sillon ja edelleen vituttaa kun alan ajattelemaan.

Vierailija
26/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#26:n jutusta tuli mieleen, että meillekin anoppi tunki oman kameransa pojalleen mukaan synnärille. Vauvan syntymä/ensihetket piti siis kuvata anopin kameralla. Taka-ajatuksena tietty, että niin kuvat päätyy anopin haltuun. No, tapahtuma kuvattiin sillä, mutta käskin miestä laittamaan kuvat meille koneelle ja palauttaa anopille tyhjän kameran. Ei mennyt ihan niinku anoppi suunnitteli. Hetki sitten hän yritti ehdottaa, että ostaa miehelle uuden kameran, sillä ehdolla, että sillä kuvataan hänelle lasta. Mies sanoi, ettei tartte uutta kameraa. No, seuraava ehdotus oli, että anoppi ostaa nykyiseen isomman muistikortin, samalla taka-ajatuksella.

Ja jos joku muistaa, niin on muuten se sama anoppi, joka keksi itse nimen lapselle ja "lipsautteli" sitä meille, koska oli saanut hengen tasolla voimakkaan kokemuksen siitä, että tuo nimi kuuluu tälle lapselle :D X(

Vierailija
27/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi normaalilta ja terveeltä, että anopilta tyhjennetään kamera, ettei vain omistaisi yhtään kuvaa lapsenlapsestaan.

Vierailija
28/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:23"]#26:n jutusta tuli mieleen, että meillekin anoppi tunki oman kameransa pojalleen mukaan synnärille. Vauvan syntymä/ensihetket piti siis kuvata anopin kameralla. Taka-ajatuksena tietty, että niin kuvat päätyy anopin haltuun. No, tapahtuma kuvattiin sillä, mutta käskin miestä laittamaan kuvat meille koneelle ja palauttaa anopille tyhjän kameran. Ei mennyt ihan niinku anoppi suunnitteli. Hetki sitten hän yritti ehdottaa, että ostaa miehelle uuden kameran, sillä ehdolla, että sillä kuvataan hänelle lasta. Mies sanoi, ettei tartte uutta kameraa. No, seuraava ehdotus oli, että anoppi ostaa nykyiseen isomman muistikortin, samalla taka-ajatuksella.

Ja jos joku muistaa, niin on muuten se sama anoppi, joka keksi itse nimen lapselle ja "lipsautteli" sitä meille, koska oli saanut hengen tasolla voimakkaan kokemuksen siitä, että tuo nimi kuuluu tälle lapselle :D X(

[/quote]

Huhhuh, itse olisin luultavasti polttanut päreeni aika rajusti tollasen anopin kanssa. Vaikka joo, nyt kun mietin niin ehdottihan meilläkin anoppi että voitais miehen kanssa ostaa auto joka laitettais hänen nimiinsä ja hän sit vois sillä ajella omia menojaan. Ihan pokkana siis ehdotti tällästä. Sillon kyl meinas leuka pudota lattialle. Ei kuitenkaan todellakaan olla niin rikkaita, että jotain autoja tosta noin vaan osteltais sukulaisten käytettäväks. :D

-26

Vierailija
29/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:31"]Kuulostaa tosi normaalilta ja terveeltä, että anopilta tyhjennetään kamera, ettei vain omistaisi yhtään kuvaa lapsenlapsestaan.

[/quote]

Hei av-anoppi. Joo, halusin välttää sen, ettei kuvia joissa näkyy esim tissini, levitetä ympäriinsä. Olis jo törkeyden huippu, jos kuvat, joissa vasta synnyttäneenä, vauva rinnalla, tissit paljaana oleva minä leviäisi anopin työkavereille.

Vierailija
30/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kielsin siskoani, joka oli hoitamassa meidän lapsia, jakamasta meidän lasten kuvia netissä. Vaikka meillä ihana, pieni vauva onkin, en halua, että jotku mulle tuntemattomat amisteinit saa meidän vauvan kuvia..

En kyllä hyväksyis mokomaa jakamista keneltäkään, varsinkaan ilman lupaa. Onneks kummatki mummot niin vanhanaikaisia, etteivät juuri käytä konetta , eikä varsinkaan fb:a tai vastaavia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi