Pojalla inssiajo 2 vkon päästä. Neuvoja?
Poika tuossa sanoi mulle ohimennen, että kysy sieltä palstan naisilta neuvoja hänelle.
Ajaa kortin Helsingissä, Vallilasta lähtevät kuulemma liikenteeseen ja inssiajo päättyy Töölöön.
Kiitos!
Kommentit (18)
Kannattaa ajaa liikennesääntöjä noudattaen ja mieluummin ali- kuin ylinopeutta. Ennakointi, tarpeeksi pitkät turvavälit ja opasteiden ja liikennemerkkien tarkkailu elintärkeää. Ihan niin kuin muulloinkin ajaessa. Perussettiä :) Tsemppiä!
On siellä joitain vaikeita paikkoja, joita usein ajatetaan, mutta ne kai tulleet esille autokoulussa. Poikasi voisi kerrata näitä paikkkoja mielessään.
Käykää ajelemassa siellä niin, että poika kyydissä ja pohtikaa yhdessä vielä miten missäkin toimitaan oikein.
Rauhallisesti vaan, ei ole kiire minnekään.
Voisiko vielä ajella läpi ajotunneilla pahimpia paikkoja?
Alinopeutta, koska jos ajaa tismalleen sallittua, joutuu kohtuuttomasti suuntaamaan tarkkaavaisuutta nopeusmittarin kyttäämiseen, mikä on poissa liikennetilanteen seuraamisesta. Koska ylinopeuden puolelle mittari ei saa heilahtaa.
Pitää vaihtaa oikeanpuolimmaiselle kaistalle aina, jos on useampi samaan suuntaan menevä kaista ja oikealla on tilaa. Vaikka tuntuisi tyhmältä.
Runsaasti turvaväliä parkkeeraamisessa, itse sain huomautuksen kun taskuparkissa jätin liian vähän väliä edessä olevaan autoon taskuun peruuttaessani. Meni läpi silti.
Erityinen huomio jalankulkijoille ja pyöräilijöille tilan ja kulkuoikeuden antamisessa.
Jos pitää valita jarrun tai kaasun väliltä jossain tilanteessa niin kaasun painaminen johtaa hylkäämiseen.
Sain itse hyvän vinkin ajo-opettajalta, että kannattaa ajatella ääneen. Eli esim. tasa-arvoisessa risteyksessä sanoo, että "tuolta oikealta on tulossa auto, mutta on vielä niin kaukana, että ehdin mennä" tai "jalankulkija on tuolta tulossa suojatielle päin, mutta ehdin vielä hyvin tästä ennen häntä". Ja olan yli katsomiset kaistaa vaihtaessa kannattaa tehdä liioitellusti. Näin inssiohjaaja ei voi väittää, että olisi vaarantanut liikenneturvallisuuden, kun ei ole huomannut sitä ja tätä.
Jos ei ole ajanut paljon autolla, kannattaa harjoitella auton käsittelyä vaikka kotipihalla tai jollakin suljetulla alueella. Silloin voi keskittyä paremmin liikenteeseen, kun auton käsittely sujuu.
Kannattaa muistaa että inssiä ei voi hylätä siksi että ajaa harhaan. Jos siis esim epäröittää kaistanvaihto kun käsketään kääntyä vasemmalle niin voi aivan hyvin vaan jatkaa samalla kaistalla ja ajaa suoraan. Kunhan ei riko mitään liikennesääntöjä.
peiliin katsotaan niin että pää kääntyy. Jos liikuttaa vaan silmiä niin tutkinnon vastaanottaja ei voi tietää oletko katsonut vai et.
Poikasi kysyy neuvoa av-mammoilta? Just...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:01"]
Poika tuossa sanoi mulle ohimennen, että kysy sieltä palstan naisilta neuvoja hänelle.
Ajaa kortin Helsingissä, Vallilasta lähtevät kuulemma liikenteeseen ja inssiajo päättyy Töölöön.
Kiitos!
[/quote]
Erityistä tarkkuutta kaistojen vaihdossa, vilkun käyttämisessä, muun liikenteen huomioimisessa ja AJOLINJOISSA! Pään pitää kääntyä, kuuntelee inssiä tarkkaan. Risteysalueella ei saa vaihtaa kaistaa, vaan paras osata mennä heti oikealle kaistalle.
En anna mitään ohjeita koska tiedän että poikani kyllä selviää. Eikä mulla oo edes autokorttia.
Kuule äiti, inssi ei ole läpihuutojuttu,jännitys voi tehdä sen että mokaa. Minulla on ollut kortti yli kaksikymmentä vuotta, olen myös valtion leivissä ja tiedän, mihin inssit kiinnittävät huomiota. Nro 13
Kysyin äsken täältä tuosta amazon.comin viestistä ja kerroin pojalle saamani vastaukset, että onkin tunnettu huijausviesti. Poika kysyi, että millä palstalla mä oikein olen ja miten mulle tuli vastauksia noin nopeasti.
Kerroin sitten, mikä palsta tämä on, johon poika sanoi juurikin noin, että kysy niiltä naisilta inssiohjeita :) osittain varmaankin huumorilla, mutta kysyinpä nyt kuitenkin ja hyviä vinkkejähän tähän avaukseen on tullut. Kiitos! Ap
ota rauhassa. ehtii miettiä. jos ei mene läpi ei ole maailmanloppu, aina voi ottaa uusiksi.
Kirjoittaja 18, tuo että ottaa rauhassa ei tuo ajokorttia.Inssiajossa pitää kyetä ajamaan muun liikenteen mukana nopeusrajoitusten mukaan. Tien tukkona ei saa olla, eikä epävarmuus auton käsittelyssä saa paistaa silmään. Ajaa pitää varmoin ottein, tietäen mitä tekee.Auto on oltava hallinnassa.
Jos ei ilman neuvoja inssistä selviä, niin on parempikin ettei mene läpi.