Olen akateeminen mies, mutta haluan amisnaisen
Akateemiset naiset ovat niin usein tiukkiksia, kuivia, yllätyksettömiä ja kaavoihinsa kangistuneita ihmisiä, jotka eivät ikinä tee mitään yllättävää (kyllä, poikkeuksiakin on). Kokemusta on kahdesta akateemisesta naisesta enkä halua enää yhtäkään sellaista. Siksi olen ajatellut, että haluaisin amisnaisen. Mutta olisiko se minulle noloa, kun korkeasti koulutettuna otan amisnaisen, varsinkin kun ihmisten mielikuvat amisnaisista eivät yleensä ole kovin imartelevia - ajattelevatko he, etten ketään muutakaan saanut ja että kriteerini ovat alhaalla? Ja mistä voin löytää sellaisen amisnaisen, jolla on myös sivistystä? En halua mitään paikallisessa räkälässä viihtyvää, kiroilevaa kananpersetukkaista naista vaan sellaisen, joka on kiinnostunut maailman menosta, kirjallisuudesta jne. Auttakaa minua, naiset.
Kommentit (51)
Saisinko sähköposti osoitteesi? Itse olen käynyt kaksi ammattikoulututkintoa ja ihan hyvä liksakin löytyy. Olen kaunis ja urheilullinen blondi. Olen juurikin spontaani ja enemmän hauskuuttelija tyyppi. Omaan hyvät käytöstavat ja arvostankin fiksuja miehiä. Luen kirjoja ja pidän taiteesta.
Otathan yhteyttä. Ikää itselläni on 23 vuotta. Ei häiritse vaikka vanhempi mies kyseessä, kunhan on älykäs ja huomaavainen.
Provolta kyllä kuulostaa. Harvalla on noin yksioikoinen asenne tuijottaa pelkkää koulutusta, tai sitten elämässä ei ole muuta sisältöä, harrastuksia tai puhuttavaa. Yhteiset arvot vie jo pitkälle ja älykkyyttäkin on monenlaista. Samalla aaltopituudella kun ollaan ja molemmat täydentävät toisiaan, toimii parisuhde.
Pelkkä seksisuhdekin vaatii jonkin puoleensavetävyyden tai mielikuvan muttei kehity jos ei mitään muuta yhteistä.
Hahhah... olen ollut töissä amiksessa ja tuntuu, että sivistys on aika kaukana siitä porukasta. Samoin porukka tulee amikseen just siksi, että välttyis lukemasta yhtäkään kirjaa elämänsä aikana...
Kuulostat kyllä kaavoihin kangistuneelta. Oletko aivan varma, ettei samanlainen nainen sopisi sinulle?
Toimisko AMK-nainen kompromissina? Ne on yksi pykälä parturikampaajasta ylöspäin, ei kuitenkaan femakkoja niin kuin monet akateemiset, etenkin humanistit.
Tai oletko kokeillut DI-naista? He on viettäneet railakasta teekkarielämää, osaavat hyvin juomalaulujen sanat, tulevat miesten kanssa hyvin toimeen eivätkä meikkaa liikaa. Melkeinpä suosittelisin kokeilemaan ensin DI-naista ja vasta sen jälkeen yksinkertaisempaa AMK-naista, jos DI-naiset ei kolahda.
Ole tyytyväinen, jos saat edes jonkun naisen, kuulostat ärsyttävältä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:32"]
Kuulostat kyllä kaavoihin kangistuneelta. Oletko aivan varma, ettei samanlainen nainen sopisi sinulle?
[/quote]
Kuinka niin? Juurihan minä olen vaihtamassa akateemisista naisista amiksiin, eli en ole kaavoihin kangistunut.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:36"]
Toimisko AMK-nainen kompromissina? Ne on yksi pykälä parturikampaajasta ylöspäin, ei kuitenkaan femakkoja niin kuin monet akateemiset, etenkin humanistit.
Tai oletko kokeillut DI-naista? He on viettäneet railakasta teekkarielämää, osaavat hyvin juomalaulujen sanat, tulevat miesten kanssa hyvin toimeen eivätkä meikkaa liikaa. Melkeinpä suosittelisin kokeilemaan ensin DI-naista ja vasta sen jälkeen yksinkertaisempaa AMK-naista, jos DI-naiset ei kolahda.
[/quote]
Selvä, kiitos vinkeistä. Voisihan AMK- ja DI-naisiakin harkita, jos sattuu tulemaan kohdalle. Heistä minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, joten en tiedä millaisia he ovat, mutta kuvauksesi perusteella kuulostaa ihan hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:38"]
[/quote]
Kuinka niin? Juurihan minä olen vaihtamassa akateemisista naisista amiksiin, eli en ole kaavoihin kangistunut.
[/quote]
Tunnut uskovan kaikkiin kliseisiin. Avaa vähän silmiäsi.
Ajatus alemman kastin naisen nussimisesta kiihottaa minuakin.
Mun mielestä on tosi outoa valita puoliso koulutustason mukaan. Pitäisiköhän mun miehen nyt erota kun olin suhteemme alussa lähihoitajaopiskelija, sitten valmistuin lähihoitajaksi -> opiskelin sairaanhoitajaksi -> opiskelin terveydenhoitajaksi -> opiskelin maisteriksi. Mies on sen sijaan ollut koko ajan samalla amk-tasollaan.
Luuletko että yksikään amisnainen katsoo edes sinua päin, asenteesi on jostain 1800-luvulta, luokkayhteiskunnan ajalta. Ehkä olet huomannut että ylioppilaat eivät enää kulje koko kesää ylioppilaslakit päässä huolettomina herroina, suurella osaa amisnaisistakin on se ylioppilaslakki, sekä kyky lukea ja ymmärtää lukemansa.
Akateemisten naisten kanssa ei yleensä pysty keskustelemaan kunnolla vaan tuloksena on kuin tietokoneen kanssa keskustelisi. ja jos sanoo jotain yllättävää tulee "page not found" ilme kasvoille :D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:44"]
Akateemisten naisten kanssa ei yleensä pysty keskustelemaan kunnolla vaan tuloksena on kuin tietokoneen kanssa keskustelisi. ja jos sanoo jotain yllättävää tulee "page not found" ilme kasvoille :D
[/quote]
Olisi kiva tietää mitä nämä "yllättävät" sanomiset ovat olleet.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:38"]
[/quote]
[/quote]
Tunnut uskovan kaikkiin kliseisiin. Avaa vähän silmiäsi.
[/quote]
Kuinka niin? Sanoin, että vaikka monet akateemiset naiset ovat tiukkiksia jne, niin poikkeuksiakin on. Viestistäni voit myös päätellä minun uskovan että on olemassa myös sivistyneitä amiksia, koska etsin sellaista.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:36"]Toimisko AMK-nainen kompromissina? Ne on yksi pykälä parturikampaajasta ylöspäin, ei kuitenkaan femakkoja niin kuin monet akateemiset, etenkin humanistit.
[/quote]
Muuten hyvä vinkki miehelle, mutta di nainen ei ota akateemista miestä. Tekniikks on niin lähellä sydäntä, että ei voi kuvitella olevansa miehen kanssa, jolla ei ole tekniikka taustaa.
T. DI nainen/muija/ämmä
Sori, liian paljon niitä juomaporukoita:)
Akateemisena naisena, ja paljon niin akateemisia naispuolisia ystäviä omaavana, en kyllä allekirjoita tätä yhtään. :D Kaveriporukkaan kuuluu myös ammattikoulutaustaisia ja ihan samanlaisia ollaan kaikki koulutustasoon katsomatta. Mutta saathan sinä haluta itsellesi vaikka minkälaisen naisen, ei sitä kukaan kiellä, mutta perustelut amisnaisen haluamiselle ovat kyllä melko ontuvat. Mitäs jos vain etsisit sitä unelmanaistasi katsomatta koulutustasoon?
Olet luultavasti provo, mutta mikäli et ole, niin täytyy ihmetellä kysymystäsi siitä oletko nolo, jos otat amisnaisen. Olet huolissasi siitä mitä ihmiset sitten ajattelevat sinusta.
Kukaan nainen ei halua niin munatonta miestä, joka tuollaista pelkää. Jos haluat poiketa kaavoista voit mennä naimisiin sekä vasemman, että oikean kätesi kanssa ja harrastaa kaavoista poiketen molempien kanssa kimppakivaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:36"]Toimisko AMK-nainen kompromissina? Ne on yksi pykälä parturikampaajasta ylöspäin, ei kuitenkaan femakkoja niin kuin monet akateemiset, etenkin humanistit.
[/quote]
Muuten hyvä vinkki miehelle, mutta di nainen ei ota akateemista miestä. Tekniikks on niin lähellä sydäntä, että ei voi kuvitella olevansa miehen kanssa, jolla ei ole tekniikka taustaa.
T. DI nainen/muija/ämmä
Sori, liian paljon niitä juomaporukoita:)
[/quote]
Eikö sinusta DI ole akateeminen tutkinto? Ja eikö tekniikka voi olla hallussa ilman että on DI? Olet melkeni yhtä avarakatseinen kuin ap. :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 17:15"]
Sivistynyt amis...eikös nuo kumoa toisensa?
[/quote]
Mun mies oli suhteemme alkuaikoina sivistynyt amis, tai jos ei nyt kauhean sivistynyt ihan joka asiassa, niin ainakin joku fiksuus sieltä alta paistoi. Nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin on sivistynyt insinööri. Ja ihan sama ihana mies edelleen, ne tutkintotodistukset ei ole miehen perusluonnetta miksikään muuttaneet. Tämä tiedoksi myös ap:lle, kannattaa ehkä parinvalinnasa miettiä ensisijaisesti jotain muita kriteereitä kuin koulutusta...