Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaimo äitiyslomalla kotityöt ei kiinnosta!

Vierailija
02.07.2014 |

meillä on erikoinen ongelma. Vaimoni on puolivuotiaan lapsemme kanssa kotona, mutta hän ei tee juurikaan mitään kotitöitä. Päivät hän istuu tietokoneella tai katselee televisiota, toki syöttää ja on lapsenkin kanssa mutta mitään muuta ei kotona tapahdukkaan. Olen itse kolmivuoro työssä ja aina kun tulen kotiin ensimmäisenä siivoilen enimmät astiat pois, pyöritän tiskikonetta ja siivoan. samalla myös teen ruuat ja sen jälkeen olen lapsemme kanssa minkä kerkeän. Eli omaa aikaa minulla ei ole harrastaa mitään. Pyykkiä toki vaimoni pesee koska siihen en ole enää jaksanut alkaa muiden kotitöiden jälkeen. Haluaisin kuulla mitä muut äitiyslomalla olevat tekevät päivät kotona.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uskoa, että tän ap:n vaimo lueskelee päivät pitkät av:ta...

Vierailija
22/48 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:28"]

meillä on erikoinen ongelma. Vaimoni on puolivuotiaan lapsemme kanssa kotona, mutta hän ei tee juurikaan mitään kotitöitä. Päivät hän istuu tietokoneella tai katselee televisiota, toki syöttää ja on lapsenkin kanssa mutta mitään muuta ei kotona tapahdukkaan. Olen itse kolmivuoro työssä ja aina kun tulen kotiin ensimmäisenä siivoilen enimmät astiat pois, pyöritän tiskikonetta ja siivoan. samalla myös teen ruuat ja sen jälkeen olen lapsemme kanssa minkä kerkeän. Eli omaa aikaa minulla ei ole harrastaa mitään. Pyykkiä toki vaimoni pesee koska siihen en ole enää jaksanut alkaa muiden kotitöiden jälkeen. Haluaisin kuulla mitä muut äitiyslomalla olevat tekevät päivät kotona.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori mutta atteeiltani vanhoillinen.

Minä hoidan hoidan kodintyöt täysin, jopa leivinuunin lämmittämisen. Miehen ei tarvitse koskaan käydä edes kaupassa. Pidän jopa hänen työautonsa puhtaana! Kolme lasta meillä, ja nautin olla täydellinen kotiäiti. Jokapäivä miestä odottaa lämmin juuri tehty ruoka kotiin tullessa, ja todella usein myös leivon kaikenlaista.

Mies maksaa mun lomailun, saan asua ilmaiseksi jne., joten vähintä mitä voin antaa takaisin on että edes hoidan kodin ja lapset!

Vierailija
24/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:28"]

[/quote]minä tein kaikki kotihommat ja mies toi rahan kotiin. Sehän on itsestään selvää. Ruoka oli lähes aina valmiina.

Vierailija
25/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:38"]

Pääseekö se vaimo koskaan kotoa mihinkään? Kotityöt ei tosiaan jaksa kiinnostaa, jos koskaan ei mihinkään pääse (edes vaikka Prismaan ikkunaostoksille ilman lasta). 

[/quote]vauvan kanssa voi käydä normaaliin tapaan kaupoissa, jopa shoppailla, mennä puistoihin, käydä kylässä jne

Vierailija
26/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:38"]

Pääseekö se vaimo koskaan kotoa mihinkään? Kotityöt ei tosiaan jaksa kiinnostaa, jos koskaan ei mihinkään pääse (edes vaikka Prismaan ikkunaostoksille ilman lasta). 

[/quote]vauvan kanssa voi käydä normaaliin tapaan kaupoissa, jopa shoppailla, mennä puistoihin, käydä kylässä jne

[/quote] avainsana taisi olla ilman lasta.

Vierailija
27/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö teen kotona viisikuisen hoidon lisäksi? Gradua ja paria kurssia. Ei tosiaan jää aikaa kotitöihin. Kun mies tulee töistä on hän lapsen kanssa. Kun lapsi menee yöunille, teemme kotityöt yhdessä. Viikonloppuisin mies tekee kotityöt ja on päävastuussa lapsesta.

Vierailija
28/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ymmärrä mitä ihmeellistä on pyykeissä, ellei teistä joku niitä pese käsin. Työnnä koneeseen ja laita päälle. Muista tyhjentää jossain vaiheessa.

Kun minä olen ollut kotona, mielestäni minulle kuuluu iso osa kotitöistä. Yksi vauva ei vielä sido niin paljoa. Meillä on ollut koliikkilapsia ja tyytyväisiä vauvoja. Olen hoitanut yöheräilyt. Juuri sen takia minä olen kotona. Meillä mies on ollut välillä kotona ja on vuorostaan hoitanut kotihommat minun olessa töissä. Olisi todella kohtuutonta istua sohvalla päivät pitkät ja hoidattaa kotityöt työssäkäyvällä. Ei ihme, että tässä maassa erotaan niin paljon!

Vierailija
29/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennusta, siltä kuulostaa. Itse kyllä olen hoitanut kotihommat masentuneennakin, tosin en niistä nauttinut.

Vierailija
30/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkää tehnyt muuta kuin pyykkihuollon ja ruuan. Mies sanoi jo raskaana ollessani, että on ihan tarpeeksi kun hoidan vauvan, hän siivoaa ja hoitaa kauppa-asiat ja pihatyöt. Näin myös tehtiin.

Vierailija
31/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ap:n tilanteesta mutta meillä ainakin oli (ja on edelleen, nytkin pyrkii syliin kuten aina kun koneelle istahdan..)toinen lapsi niin kiinni minussa että kotitöiden tekeminen on oikeasti ollut haasteellista. Puolison kanssa kotona ollessa viihtyy muutenkin, mutta kun minä olen näkyvissä, haluaa olla fyysisesti kiinni koko ajan. Joten se kotonaolo lapsen kanssa voi olla eri erilaista läsnäolevasta vanhemmasta riippuen. 

Mutta, ap:n tilanteessa ei tainnut olla näin.Tietysti vauvan hoitaminen on ensisijainen asia äitiyslomalla, mutta on minusta kohtuullista että edes osa kotitöistä yms hoituu myös - jos siis aikaa jää netissä roikkumiseenkin yms.

Vierailija
32/48 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tilanne, tosin minä olen se laiska kotiäiti...

Olen huomannut, että näistä on apua:

- käy ulkona. tulee aikaansaava olo, kun lähtee ulos. sen jälkeen kotityöt maistuvat hieman.

- aseta vaimollesi joku tavoite. voisitko hoitaa tiskit ennenkuin tulen töistä? voisitko laittaa tavarat paikoilleen ennenkuin tulen töistä? aloita pienistä tavoitteista.

- koneella olo laiskottaa. se myös helposti koukuttaa. onko vaimo koneella silloinkin kun olet päässyt töistä? teettekö jotain viikonloppumatkoja, esim vaikkapa toiseen kaupunkiin? se voisi piristää.

- sotkuista kotia ei tee mieli siivota. minua auttaa, kun mies tekee kotona illalla vielä jotain kodin siisteyden eteen. esim vie roskat.

- tykkäisikö vaimo tehdä kotitöitä kun sinä tulet töistä? itseäni piristää tehdä kotitöitä yksin, jos mies on lapsen kanssa.

Vierailija
33/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 08:28"]

Meillä samankaltainen tilanne, tosin minä olen se laiska kotiäiti...

Olen huomannut, että näistä on apua:

- käy ulkona. tulee aikaansaava olo, kun lähtee ulos. sen jälkeen kotityöt maistuvat hieman.

- aseta vaimollesi joku tavoite. voisitko hoitaa tiskit ennenkuin tulen töistä? voisitko laittaa tavarat paikoilleen ennenkuin tulen töistä? aloita pienistä tavoitteista.

- koneella olo laiskottaa. se myös helposti koukuttaa. onko vaimo koneella silloinkin kun olet päässyt töistä? teettekö jotain viikonloppumatkoja, esim vaikkapa toiseen kaupunkiin? se voisi piristää.

- sotkuista kotia ei tee mieli siivota. minua auttaa, kun mies tekee kotona illalla vielä jotain kodin siisteyden eteen. esim vie roskat.

- tykkäisikö vaimo tehdä kotitöitä kun sinä tulet töistä? itseäni piristää tehdä kotitöitä yksin, jos mies on lapsen kanssa.

[/quote]

Vaimo ulkoilee päivittäin, mutta ei vaikutusta kotitöihin. Joskus kun jotain mainitsen että voisi tehdä, niin illalla tulen töistä ja sama homma odottaa kun ei ole kerennyt tehdä sitä. Ja istuu konella silloinkin kun olen töistä päässyt. Viikonloppuja ollaan käyty reissuissa mutta ei ole mitään vaikutusta. Joskus saatana saada hänet viikonloppuna siivoilemaan mutta toisinaan taas en. T:Ap

Vierailija
34/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin mielellään lapseni kanssa kotona jos vaimoni menisi töihin! Kesälomankin vietin suurimman osan päivistä lapseni kanssa kahden kotona, vaimoni ollessa ystävillään kylässä. t:Ap

Vierailija
35/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valitetaan kun miehet ei tee mitään ja nyt kun on joku joka tekee kaiken niin valitetaan hänelle että naises on lomalla ei sen mitään kuulu tehdä...

Typerää! Meillä ainakin kaikki on jaettu tasan. Mies käy töissä ja tekee silti oman osuuden kotitöistä. Minä olen kotona, hoidan lapsen ja oman osuuteni kotitöistä. Jos on aikaa istua koneella niin on varmasti aikaa myös hoitaa edes pieni osa kotitöistä kuten järjestely ja tiskien laittaminen. Ei noin pieni lapsi vaadi kokoaikaista vahtimista ja jos yötkin mies hoitaa lasta eikä nainen yksin niin kyseessä on vain ja ainoastaan laiska nainen tai masentunut. Tosin ap mainitai naisen olleen saamaton aina.

Täällä haukutaan aina miehiä laiskoiksi ja itsekkäiksi. Sellaisia naisiakin on...ja tiedän turhankin monta naista jotka ovat vain vätyksiä.

Vierailija
36/48 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äitiyslomalla. EN tietenkään tee päivisin kotitöitä vaan iltaisin ne jaetaan puoliksi miehen kanssa. Miksi ihmeessä tekisinkään? Sehän on "loma" työpaikalta=ansiotyöstä, joka kuuluu käyttää VAUVAN hoitoon. Ei siis kodinhoitoon tai miehen hoitamiseen. Vauvan hoito ja kotityöt miehen työajan ulkopuolella (7-17) ovat siis yhteinen sara joka jaetaan tasan. Tähän monet naiset aina haksahtavat, tekevät enemmän kuin osuutensa, tyhmät. Ja joutuvat sitä sitten jatkamaan töihin palattuaan kun ovat miehet systeemiin totuttaneet...

Ei voi kuin ihmetellä tätä näkökulmaa! Missä näin lukee, että äitiysloma on tarkoitettu vain vauvanhoitoon? Jotta vauvan kanssa voi olla ja häntä hoitaa joutuu kyllä tekemään kotitöitä. Kotitöitä ovat muun muassa siivoaminen, ruoan laitto, pyykinpesu, kauppa-asiat yms. Näiden asioiden tulee olla kunnossa, jotta lapsen kanssa arjessa pärjää. Jätätkö lapsesi syöttämättä, jos miehesi ei ole puoliksi laittamassa ruokaa tai puetko hänelle likaiset vaatteet päälle, jos mies ei ole ollut pyykkiä puoliksi pesemässä? Monesti unohtuu myös se, että miehen tuloilla eletään ja yhteisiä lainoja yms. menoja maksellaan. Toivottavasti miehesi tajuaa tehneensä suuren virheen suhteesi ja saat jäädä ihan yksin hoitaa lastasi ja maksaa kaikki menot. Sääli tosin lapselle!

Naiset kuvittelee, että avioitumisen ja lasten myötä miestä voi kohdella miten haluaa. Siinä erehtyvät sillä nykyään miehetkin tietävät arvonsa, eikä alistu sanelupolitiikkaan. Oma vaimo sai kanssa aikanaan lähteä, kun mikään ei riittänyt hänelle. Eron jälkeen hänen elintasonsa romahti ja saa nauttia nyt yhteiskunnan tuilla elämisestä.

Vierailija
37/48 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksikäyttöä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen äitiyslomalla. EN tietenkään tee päivisin kotitöitä vaan iltaisin ne jaetaan puoliksi miehen kanssa. Miksi ihmeessä tekisinkään? Sehän on "loma" työpaikalta=ansiotyöstä, joka kuuluu käyttää VAUVAN hoitoon. Ei siis kodinhoitoon tai miehen hoitamiseen. Vauvan hoito ja kotityöt miehen työajan ulkopuolella (7-17) ovat siis yhteinen sara joka jaetaan tasan. Tähän monet naiset aina haksahtavat, tekevät enemmän kuin osuutensa, tyhmät. Ja joutuvat sitä sitten jatkamaan töihin palattuaan kun ovat miehet systeemiin totuttaneet...

Ei voi kuin ihmetellä tätä näkökulmaa! Missä näin lukee, että äitiysloma on tarkoitettu vain vauvanhoitoon? Jotta vauvan kanssa voi olla ja häntä hoitaa joutuu kyllä tekemään kotitöitä. Kotitöitä ovat muun muassa siivoaminen, ruoan laitto, pyykinpesu, kauppa-asiat yms. Näiden asioiden tulee olla kunnossa, jotta lapsen kanssa arjessa pärjää. Jätätkö lapsesi syöttämättä, jos miehesi ei ole puoliksi laittamassa ruokaa tai puetko hänelle likaiset vaatteet päälle, jos mies ei ole ollut pyykkiä puoliksi pesemässä? Monesti unohtuu myös se, että miehen tuloilla eletään ja yhteisiä lainoja yms. menoja maksellaan. Toivottavasti miehesi tajuaa tehneensä suuren virheen suhteesi ja saat jäädä ihan yksin hoitaa lastasi ja maksaa kaikki menot. Sääli tosin lapselle!

Naiset kuvittelee, että avioitumisen ja lasten myötä miestä voi kohdella miten haluaa. Siinä erehtyvät sillä nykyään miehetkin tietävät arvonsa, eikä alistu sanelupolitiikkaan. Oma vaimo sai kanssa aikanaan lähteä, kun mikään ei riittänyt hänelle. Eron jälkeen hänen elintasonsa romahti ja saa nauttia nyt yhteiskunnan tuilla elämisestä.

Äitiyspäiväraha maksetaan tulojen perusteella. Jos naisella on ollut hyvä palkka, on päiväraha myös hyvä. Se miehiltä aina unohtuu tai sitten lasten äidiksi on otettu täysin työelämän ulkopuolella oleva nainen.

Naisten pitää panostaa koulutukseen ja työntekoon, niin ei jää miehen tuloista riippuvaiseksi. Taloudellinen itsenäisyys on paljon parempi asia mitä huono parisuhde.

Vierailija
38/48 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla masennusta, siltä kuulostaa. Itse kyllä olen hoitanut kotihommat masentuneennakin, tosin en niistä nauttinut.

Tarviiko siihen masennuksen, ettei kotihommista nauti?

Mä en tienny et imurointi, tiskaaminen yms. on jonku lempipuuhaa ja parasta aikaa.

Vierailija
39/48 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 vauvan kanssa, joka ei nuku öitään vaan heräilee 2-3 h välein... itselläni oli vaikea saada uudelleen unta noiden pätkien jälkeen. Olo lähinnä zombie.

Vierailija
40/48 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisin mielellään lapseni kanssa kotona jos vaimoni menisi töihin! Kesälomankin vietin suurimman osan päivistä lapseni kanssa kahden kotona, vaimoni ollessa ystävillään kylässä. t:Ap

Teitkö kaikki kotityöt? Istuiko vaimosi valmiiksi katettuun pöytään siistissä kodissanne rankan työpäivän jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan