Tyttären paras ystävä sai asunnon - ei kuitenkaan kerro mistä
Tilanne on outo, eriskummallinen, ja kun tässä aikaa on, niin päätin kirjoittaa tänne.
Oma tyttöni ja hänen paras ystävänsä saivat vasta kuulla, että pääsevät aloittamaan elokuussa opintonsa Helsingin huippulukioissa. Omani jää vielä kotiin asumaan, kaveri kuitenkin pitkään jo puhui, että muuttaa Helsinkiin opintojensa perässä (lukio kaukana keskustasta, helpompi) ja tyttäreni tästä mainitsi minulle. Keskusteltiin, miten voisi vaikka käydä kylässä asunnossa ja mietittiin myös itse, olisiko järkevää muuttaa pois vielä - no, ei meidän kohdallamme, ei siinä mitään.
Nyt kuitenkin tämä tyttäreni paras ystävä on kertonut saaneensa asunnon, muttei kerro mistä. Siis miksei? Helsingistä, mutta mistä sieltä? Joo, ei tietenkään välttämättä tarvi osoitetta kertoa, vaikka olisihan sekin hyvä varmuuden vuoksi olla, varsinkin kun kyseessä on hänen paras ystävänsä ja olivat keskustelleet vierailusta jne. Mikähän tässä mahtaa olla syynä? Onko alue jotenkin ”nolo” tämän kaverin mielestä, vai onko asunnossa jotain muuta hämärää? Mä en ymmärrä, mitä te olette tästä mieltä? Ja tosiaan ihan ohi mennen vain tytär mainitsi, että joo, sai sen kaveri asunnon, muttei kerro että mistä sieltä...
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Tekstistä oli helppo päätellä koulu ja sen kautta helppo päätellä seutu, josta asunto on löytynyt.
No mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstistä oli helppo päätellä koulu ja sen kautta helppo päätellä seutu, josta asunto on löytynyt.
No mikä?
Mun 2 teinityttöä sinakin on uudistaneet kaveripiiriään peruskoulun päätyttyä.
Ihmiset muuttuvat tuossa iässä aikuistuessaan ja ne alakoulusta asti olleet kaverisuhteet ei välttämättä oikein kaikki enää puhuttele.
Vanhempien omistama sijoitusasunto, johon ei haluta muita asumaan.
-arvaus
Mä oon varmaan tissutellut liikaa valkoviiniä tälle päivälle (loma!), mutta mä en tajua tästä mitään. Missä ap siis asuu tyttärensä kanssa? Helsingin huippulukioon on päästy, mutta ei asuta Helsingissä. Tytön kaveri muuttaa Helsinkiin, mutta ap:n tytär käy kotoa koulua, eli kuinka kaukaa?
Miksei voi heti aloitukseen kertoa oleellisia tietoja, nää on aina jotain arvausleikkejä kun on piiiitkä aloituskertomus, mutta mitään ei kuitenkaan oikeasti kerrota.
Mä luulen että sen kaverin vanhemmat on ostaneet kämpän sille ja kieltäneet kertomasta eteenpäin, koska tietävät että on lokkeja kaveripiirissä ja tolkuttoman uteliaita ihmisiä vielä lisäksi.
Kaipaisin AP:lta jonkinlaista kommenttia linjoille. Millaisia mietteitä täällä ehdotetut asiat ovat herättäneet?
AP vaikuttaa inhottavan uteliaalta ihmiseltä.
Ehkä vierailee asunnossa... Kuka puhuu kaverin luokse menemisestä noin?
Ap:n tyttären kaveri haluaa lukiosta uudet kaverit. Ap:n tytär roikkuu hänessä eikä tajua selvästäkään vinkistä, että enää ei olla bestiksiä. Kaveri ei halua, että asunnolleen tullaan lokkeilemaan. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Ap on uteliasta, mutta pahantahtoista sukua.
Tämä. Ja nolouden huipuksi ihmettelee asiaa vauvapalstalla. Voimia läheisille.
Selvisikö tästä asiasta mitään uutta?
Ihme rajattomuutta. Sekopäät tunnistaa juuri siitä että on pakkomielteinen kiinnostuneita toisten kodeista, se kun on yksityisasia. Pahimmat tunkee kutsumatta.