Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären paras ystävä sai asunnon - ei kuitenkaan kerro mistä

Vierailija
01.07.2021 |

Tilanne on outo, eriskummallinen, ja kun tässä aikaa on, niin päätin kirjoittaa tänne.
Oma tyttöni ja hänen paras ystävänsä saivat vasta kuulla, että pääsevät aloittamaan elokuussa opintonsa Helsingin huippulukioissa. Omani jää vielä kotiin asumaan, kaveri kuitenkin pitkään jo puhui, että muuttaa Helsinkiin opintojensa perässä (lukio kaukana keskustasta, helpompi) ja tyttäreni tästä mainitsi minulle. Keskusteltiin, miten voisi vaikka käydä kylässä asunnossa ja mietittiin myös itse, olisiko järkevää muuttaa pois vielä - no, ei meidän kohdallamme, ei siinä mitään.
Nyt kuitenkin tämä tyttäreni paras ystävä on kertonut saaneensa asunnon, muttei kerro mistä. Siis miksei? Helsingistä, mutta mistä sieltä? Joo, ei tietenkään välttämättä tarvi osoitetta kertoa, vaikka olisihan sekin hyvä varmuuden vuoksi olla, varsinkin kun kyseessä on hänen paras ystävänsä ja olivat keskustelleet vierailusta jne. Mikähän tässä mahtaa olla syynä? Onko alue jotenkin ”nolo” tämän kaverin mielestä, vai onko asunnossa jotain muuta hämärää? Mä en ymmärrä, mitä te olette tästä mieltä? Ja tosiaan ihan ohi mennen vain tytär mainitsi, että joo, sai sen kaveri asunnon, muttei kerro että mistä sieltä...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugardaddyn piianhuoneessa.

Vierailija
22/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että tyttöä jotenkin jännittää omilleen muuttaminen, eikä osaa oikein toimia tällaisessa tilanteessa ja siksi käyttäytyy oudosti, eikä halua kertoa minne on muuttamassa. Varmaan pian jo kertookin, kunhan saa omat ajatuksensa selviksi. 

Joskus olen törmännyt myös siihen, että vanhemmat ostavat lapselleen tuossa iässä asunnon ja se nolottaa lapsia kamalasti, eivätkä halua oikein puhua asiasta, vaan kierrelen ja kaarrellen vastailevat juuri jotain, että asunto löytyi juu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on todennäköisesti aivan keskustassa eikä kaveri halua, että tyttösi olettaa voivansa muuttaa kämppikseksi. Olet jo oman tyttösi kanssa sopinut, että tämä voi vierailla kaverillaan eli tavallaan pyrit ottamaan määräysvaltaa siitä asunnosta. Tuliko mieleen, että se on kaverin koti?

Hei, täällä ap. En todellakaan ole oman tyttäreni kanssa sopinut omin päin mitään asunnossa vierailusta, vaan nämä tytöt keskenään. Eivätkä hekään kuulemma mitään sopineet, jutelleet vain että joskus voisi käydä kylässä ehkä.

Parhaan kaverin kanssa sovitaan, että voidaan EHKÄ vierailla! 😂

Minulle ja parhaalle kaverilleni on itsestään selvää, että näemme pari-kome kertaa viikossa, usein useamminkin. Eikä niitä kauheasti sovita, viesti vain, että mennäänkö, tehdäänkö, lähdetäänkö, kahvitellaanko jne.

Mitä? Jos sinulle ja parhaalle kaverillesi on itsestäänselvää että näette pari kertaa viikossa, ehkä toisille parhaille ystävyksille on itsestäänselvää että he näkevät harvemmin? Eivät kaikki viihdy ihmisten seurassa koko aikaa, itse voisin olla helposti monta kuukautta yksin asunnossani.

- Eri kuin ap

Vierailija
24/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei muakn kiinnosta osoitettani kertoa jokaiselle vaikka kuinka ystävä olisikin…

Kyseessähän ei edes ole osoitteen kertominen vaan että mistä päin Helsinkiä asunnon sai. Kai sitä nyt saa kysyä? Eikä ihmisillä nyt ole kovin montaa parasta ystävää, joten äikän tunnit sulla käymättä! Jokaiselle ei tarkoita paria tai muutamaa

Vierailija
25/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on todennäköisesti aivan keskustassa eikä kaveri halua, että tyttösi olettaa voivansa muuttaa kämppikseksi. Olet jo oman tyttösi kanssa sopinut, että tämä voi vierailla kaverillaan eli tavallaan pyrit ottamaan määräysvaltaa siitä asunnosta. Tuliko mieleen, että se on kaverin koti?

Hei, täällä ap. En todellakaan ole oman tyttäreni kanssa sopinut omin päin mitään asunnossa vierailusta, vaan nämä tytöt keskenään. Eivätkä hekään kuulemma mitään sopineet, jutelleet vain että joskus voisi käydä kylässä ehkä.

Minulle ja parhaalle kaverilleni on itsestään selvää, että näemme pari-kome kertaa viikossa, usein useamminkin. Eikä niitä kauheasti sovita, viesti vain, että mennäänkö, tehdäänkö, lähdetäänkö, kahvitellaanko jne.

Mitä? Jos sinulle ja parhaalle kaverillesi on itsestäänselvää että näette pari kertaa viikossa, ehkä toisille parhaille ystävyksille on itsestäänselvää että he näkevät harvemmin? Eivät kaikki viihdy ihmisten seurassa koko aikaa, itse voisin olla helposti monta kuukautta yksin asunnossani.

- Eri kuin ap

No ei parhaan kaverin kanssa sovita EHKÄ vierailusta. Nuoret parhaat kaverit suunnittelevat jo tupareita tuossa vaiheessa, hölmö.

Apn tytön kaveri haluaa uusia kavereita, eikö siksi anna osoitetta.

Eri

Vierailija
26/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri kuin ap

Onko sinulle parhaan kaverin näkeminen EHKÄ-juttu?

Ihanko totta?

Ohis

Vierailija
27/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi kirjoitit näin "Omani jää vielä kotiin asumaan, kaveri kuitenkin pitkään jo puhui, että muuttaa Helsinkiin opintojensa perässä (lukio kaukana keskustasta, helpompi) ja tyttäreni tästä mainitsi minulle. Keskusteltiin, miten voisi vaikka käydä kylässä asunnossa ja mietittiin myös itse, olisiko järkevää muuttaa pois vielä - no, ei meidän kohdallamme, ei siinä mitään."

Nyt kuitenkin tytöt keskenään ovat keskustelleet kyläilystä, vaikka oman tekstisi ajallinen rytmi antaa ymmärtää, että tyttäresi mainitsi kaverin muutosta ja sen jälkeen (verbi tosin passiivissa) keskustelitte vierailumahdollisuudesta keskenänne. Vai miettivätkö ne tytöt muuton järkevyyttäkin ilman sinua?

Olisi kamalaa, jos oman lapseni kaverin äiti olisi tuollainen kyttääjä.

Luetunymmärtäminen sulla hukassa. Mietimme itse tyttären kanssa, olisiko hänen järkevää vielä muuttaa pois kotoa. Mikä ongelma? Miksei tällaista saisi miettiä? Ja kyllä, pohdimme myös että voisi käydä siellä kylässä, kun kerta tytöt ovat tästä keskustelleet. Voi anteeksi, etten maininnut että tytöt ovat vierailusta itsekin keskustelleet.

Vierailija
28/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt parhaan ystäväni luona kylässä tasan kerran, vaikka hänellä on ollut oma asunto melkein neljä vuotta. Olenko huono ystävä?

N18

Vierailija
29/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän tuossa iässä pannaan kaveripiirit uusiksi. Osa tekee sen tietoisesti, osa joutuu hylätyksi.

Vierailija
30/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kertoa hyvälle ystävälle missä asuu.

Vierailija
31/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri kuin ap

Ihanko totta?

Ohis

Totta kai ystävyksiä joskus näkee, sitä en tiedä mitä Ap tuolla ehkä- sanalla tarkoitti. Voihan puhekielessäkin puhua että ”Joo ja mä varmaan voisin ehkä tulla teillä pian käymäänkin, kun on jo aikaa!” eikä se tarkoita mitään erikoista. Kumman näsäviisasta porukkaa täällä yhden ainoan sanan takia. Ja voi kai sitä kaveria muyallakin nähdä, kun hänen asunnossaan. Eli ehkä näkevät siellä, ehkä eivät?

Vierailija
32/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri kuin ap

Ihanko totta?

Ohis

Totta kai ystävyksiä joskus näkee, sitä en tiedä mitä Ap tuolla ehkä- sanalla tarkoitti. Voihan puhekielessäkin puhua että ”Joo ja mä varmaan voisin ehkä tulla teillä pian käymäänkin, kun on jo aikaa!” eikä se tarkoita mitään erikoista. Kumman näsäviisasta porukkaa täällä yhden ainoan sanan takia. Ja voi kai sitä kaveria muyallakin nähdä, kun hänen asunnossaan. Eli ehkä näkevät siellä, ehkä eivät?

Ap vastailee omiin viesteihinsä.

Vierailija
33/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistä oli helppo päätellä koulu ja sen kautta helppo päätellä seutu, josta asunto on löytynyt.

Vierailija
34/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYHMÄÄ PORUKKAA TÄÄLLÄ! OLETTE KAIKKI AIVAN VÄÄRÄSSÄ

Vierailija
35/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
36/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö ja tyttäresi eivät ole ihan niin hyviä kavereita kuin kuvittelet, siksi osoitetta ei kerrota. Ei haluta kutsumattomia vieraita.

Vierailija
37/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huippulukio", sitä tätä ja tota. 

Ehkä tuntee alemmuuden tunnetta, tai miettii miten reagoitte, jos asutte arvostetummalla alueella, ja itse joutuukin muuttamaan ns. huonommalle alueelle. Osa ihmisistä kun snobeilee ihan huolella, jopa huomaamattaan. 

Vierailija
38/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi kertoa hyvälle ystävälle missä asuu.

Siksi kun hyvän ystävän äiti on suurisuinen, pahantahtoinen lörppö.

Vierailija
39/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi kirjoitit näin "Omani jää vielä kotiin asumaan, kaveri kuitenkin pitkään jo puhui, että muuttaa Helsinkiin opintojensa perässä (lukio kaukana keskustasta, helpompi) ja tyttäreni tästä mainitsi minulle. Keskusteltiin, miten voisi vaikka käydä kylässä asunnossa ja mietittiin myös itse, olisiko järkevää muuttaa pois vielä - no, ei meidän kohdallamme, ei siinä mitään."

Nyt kuitenkin tytöt keskenään ovat keskustelleet kyläilystä, vaikka oman tekstisi ajallinen rytmi antaa ymmärtää, että tyttäresi mainitsi kaverin muutosta ja sen jälkeen (verbi tosin passiivissa) keskustelitte vierailumahdollisuudesta keskenänne. Vai miettivätkö ne tytöt muuton järkevyyttäkin ilman sinua?

Olisi kamalaa, jos oman lapseni kaverin äiti olisi tuollainen kyttääjä.

Luetunymmärtäminen sulla hukassa. Mietimme itse tyttären kanssa, olisiko hänen järkevää vielä muuttaa pois kotoa. Mikä ongelma? Miksei tällaista saisi miettiä? Ja kyllä, pohdimme myös että voisi käydä siellä kylässä, kun kerta tytöt ovat tästä keskustelleet. Voi anteeksi, etten maininnut että tytöt ovat vierailusta itsekin keskustelleet.

Kyllä, luetunymmärtäminen on minulla hukassa, koska ensimmäinen passiivi "Keskusteltiin, miten voisi vaikka käydä kylässä"  on tytön ja kaverinsa keskustelua, mutta samassa virkkeessä jatketaan "mietittiin myös itse, olisiko järkevää muuttaa", jolloin passiivimuodon takaa löytyykin äiti ja tytär.

Tarinasi muuttuu koko ajan sitä vauhtia, että hyvin ymmärrän, että kaveri ei halua kertoa osoitetta tai kaupunginosaa tai kämpän omistajaa. Siellä on aika äkkiä kyylä ap kurkkimassa, että mistä kyse.

Vierailija
40/50 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme tytölle yksiön Töölöstä. Ei ehkä ihan paras vaihtoehto, mutta tällä hetkellä kätevä. Lukio aloittaa uuden elämänvaiheen ja olen painottanut, että nyt on hyvä hetki jättää mennyt taakseen ja aloittaa ihan alusta siltä osin kuin haluaa.

Siksi pari kaveria ei enää ensi kuussa ole osa jokaviikkoista elämää. Yhteistä oli vain koulu, enää ei sitäkään.