Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöni (20 v.) ilmoitti minulle, että hän haluaa äidiksi vasta aikaisintaan 40-vuotiaana

Vierailija
01.07.2021 |

Itse sain hänet 22-vuotiaana. Olisi jo niin ihanaa päästä jo mummoksi, mutta eihän toista voi siihen pakottaakaan. Tyttäreni haluaa ensin opiskella kunnon ammatin, hankkia sen jälkeen hyvän työpaikan ja luoda muutenkin äärettömän vakaan pohjan elämälleen: asunto pitäisi kuulemma olla oma, ennen kuin voi edes harkitakaan lastentekoa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sisareni kehui juuri noin aina, aikoi elää ennen lapsia.

Minä tein lapset nuorena. Nyt minulla on liki aikuiset lapset ja siskolla mennyt varmaan yli kymmenentuhatta kun on yrittänyt tulla raskaaksi, ikää hänellä on 38 v. Mies sitten lähti häneltä, ex-lankomies kertoi, ettei enää jaksa maanista yritystä saada lapsi. On yrittänyt puhua adoption puolesta ja kahdestaan elämisen puolesta, sisarelle ei kelvannut.

Ex-lankoni löysi uuden puolison, jolla oli kaksi lasta valmiina ja yhteinen nyt noin kolmevuotias.

Muistan kun äitini varoitti sisartani aina, että lapset saadaan, niitä ei tilata mistään, sisareni vain nauroi ja pilkkasi äitiä.

Karma!

Vähän samoin meillä, minä tein lapset nuorena kaksi sisarta aina ivasi, että eikö harmita kun et pääse baariin kun me mennään. Ei harmittanut.

Nyt minulla on lapset ja puoliso ja mukava elämä.

Siskot on molemmat eronneet, mies lähti molemmilta kun lasta ei kuulunut. Molemmat myönsivät, että hoitaneet lääkärit olivat sanoneet, että ei kaikki naiset tule helposti raskaaksi kun 35 v on ylitetty. Kumpikin olisi lapsia todella halunnut. No toivottavasti baarireissut edes olleet kivoja, ylipainosta päätellen ainakin paljon on kumpikin baareja harrastanut.

Minä olen hoikka ja hyväkuntoinen. Ja maistereita olemme kaikki, minulla on vakivirka lukion lehtorina, sisaret ovat yläasteen opettajia. Ei lasten teko minun opiskelua häirinnyt, hiukan suunnittelimme niin hyvin pärjättiin. Mieheni on lukion opettaja, ei lukiossa kuin minä.

Vierailija
42/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, että jos joku 35-40 v. ilmoittaa haluavansa lapsen, niin heti on joukko ihmisiä kiljumassa, että ”ei ole mahdollista, ei ole munasoluja, et jaksa valvoa tai touhuta lapsen kanssa ja nönnönnöö”. Ihan kuin kellään tuon ikäisellä ei olisi mitään käsitystä ihmisen biologiasta tai siitä, mitä lapsen saaminen tarkoittaa. Jos joku on tuossa iässä tuossa elämäntilanteessa, siihen on varmasti syynsä, ja kyseinen henkilö on mitä todennäköisimmin perehtynyt asioihin monelta kantilta. Ikä tarkoittaa useimmiten myös henkisen kypsyyden lisääntymistä.

Lisäksi kaikki ihmiset ovat erilaisia. Joku ei tule raskaaksi 25-vuotiaana, kun taas joku tulee vielä 45-vuotiaana. Sama pätee jaksamiseen; ihmisillä on erilaiset voimavarat ja selviytymiskeinot.

Ihmiset eivät ole koneita joissa on samat toiminnot ja jotka toimivat aina samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lapset nuorena. Nyt minulla on liki aikuiset lapset ja siskolla mennyt varmaan yli kymmenentuhatta kun on yrittänyt tulla raskaaksi, ikää hänellä on 38 v. Mies sitten lähti häneltä, ex-lankomies kertoi, ettei enää jaksa maanista yritystä saada lapsi. On yrittänyt puhua adoption puolesta ja kahdestaan elämisen puolesta, sisarelle ei kelvannut.

Ex-lankoni löysi uuden puolison, jolla oli kaksi lasta valmiina ja yhteinen nyt noin kolmevuotias.

Muistan kun äitini varoitti sisartani aina, että lapset saadaan, niitä ei tilata mistään, sisareni vain nauroi ja pilkkasi äitiä.

Karma!

Vähän samoin meillä, minä tein lapset nuorena kaksi sisarta aina ivasi, että eikö harmita kun et pääse baariin kun me mennään. Ei harmittanut.

Siskot on molemmat eronneet, mies lähti molemmilta kun lasta ei kuulunut. Molemmat myönsivät, että hoitaneet lääkärit olivat sanoneet, että ei kaikki naiset tule helposti raskaaksi kun 35 v on ylitetty. Kumpikin olisi lapsia todella halunnut. No toivottavasti baarireissut edes olleet kivoja, ylipainosta päätellen ainakin paljon on kumpikin baareja harrastanut.

Minä olen hoikka ja hyväkuntoinen. Ja maistereita olemme kaikki, minulla on vakivirka lukion lehtorina, sisaret ovat yläasteen opettajia. Ei lasten teko minun opiskelua häirinnyt, hiukan suunnittelimme niin hyvin pärjättiin. Mieheni on lukion opettaja, ei lukiossa kuin minä.

Väärä foorumi. Tämä paikka on vauva(ton).fi. Tarkoitettu katkeroituneille naisvauoille, ei vauvoja tekeville.

Vierailija
44/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karma!

Tuo sinun itsekehu on jotain aivan jäätävää luettavaa. Sitä ollaan niin hoikkaa, hyväkuntoista ja aah niin upeaa on MINUN elämä. Muut ovat vain luusereita!

Huhhuh, onneksi en ole sinun läheinen.

Vierailija
45/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi kertoi sinulle tällä tavoin, että olet hankkinut hänet liian nuorena ja epäkypsänä. Ja hän on kärsinyt siitä merkittävästi eikä siksi halua tehdä samaa virhettä kuin sinä. Olennaista ei ole nyt se kertoiko hän haluavansa lapsia 40 vai 35-vuotiaana. Vaan se, että olet itse mokannut perustavanölaatuisella tavalla.

Vierailija
46/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti puhkottuja kondomeja tyttären käsilaukkuun 😉

Vierailija
47/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu likka sulla, itse tulin äidiksi ekan kerran 33v ja sain sen jälkeen vielä 2 lasta

Vierailija
48/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoitin äidilleni aikoinaan etten halua ollenkaan lapsia. Eikä niitä tullutkaan.

Minä samoin. Äitini vastasi, että sinulla on täysi vapaus tehdä niin kuin haluat etkä ole velvollinen mihinkään vanhempiesi suhteen. Viisas äiti.

Vierailija
49/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se lastenteko muille kuuluu.

Vierailija
50/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vastaan uteluihin aina että " 55v on hyvä aika " eli siis en halua ollenkaan/en halua keskustella kys henkilöiden kanssa asiasta/ typerään kysymykseen typerä vastaus. Jos joku jää ulisemaan jotain tiedän että hän on jälkeenjäänyt.

Vierailija
51/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tyttäresi valinta/riski ja hän itse on vastuussa siitä. Ehkä hänelle ei ole lisääntyminen niin tärkeää että alottaisi aiemmin.

Vierailija
52/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaen että tämä olisi totta, niin kannatta vinkata että nelikymppisellä ei ole jäljellä kuin muisto kaksikymppisten jaksamisesta. Murkkuiässä olisivat riehumassa kun itse on viiskymppinen tummu. Sairaudet siihen päälle vielä niin sitten on ihanaa.

Höpö höpö.

Vierailija
53/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kannattaa pakastaa munia jo nyt, 40v ei ilman erittäin rahakasta avustusta tule raskaaksi, jos edes silloinkaan. Poikkeukksia toki on mutta pienemmällä mahdollisuudella

Miten tää käsittämätön harhaluulo edelleen elää niin sitkeästi? Miettikää nyt itsekin? Eiköhän meistä jokainen tunne vähintään yhden 40v tai yli äidin? Minä tunnen ainakin vaikka kuinka monta, ja sain itsekin nuorimman lapsen 43-vuotiaana. Miksi ajatellaan että se olisi jotain super-harvinaista? Kyllä se raskaaksi tuleminen on ihan mahdollista niin kauan kuin vaihdevuodet eivät vielä ole alkaneet.

Vierailija
54/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoitin äidilleni aikoinaan etten halua ollenkaan lapsia. Eikä niitä tullutkaan.

Äitisi reaktio tähän?

Vastaan sivusta:

Minä: ”Minä en koskaan halua lapsia.”

Äiti: ”Aijaa.”

Ei. Aika monta vuotta se jaksoi aina välillä kysyä tuosta lapsentekoasiasta. Varsinkin kun rakennettiin taloa niin lastenhuoneitahan ne vierashuoneet oli. Onneksi veljeni sitten lisääntyi joten se vei painetta minun niskastani pois. Nykyään on jo kai hyväksynyt tai ainakin ymmärtänyt asian että lapsenlapsia ei minun suunnaltani tullut.

Mun äiti on ymmärtänyt (olen 47), mutta ei hyväksynyt. Minä saan kaiken valituksen osaksi mm. siitä, että äitini ei saa hoitaa tarpeekseen veljeni lapsia. Mulle melkein kaikki pikkulapset on ihan samantekeviä, joten en osaa oikein auttaa äitiä hänen tuskissaan.

Vierailija
55/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kannattaa pakastaa munia jo nyt, 40v ei ilman erittäin rahakasta avustusta tule raskaaksi, jos edes silloinkaan. Poikkeukksia toki on mutta pienemmällä mahdollisuudella

Miten tää käsittämätön harhaluulo edelleen elää niin sitkeästi? Miettikää nyt itsekin? Eiköhän meistä jokainen tunne vähintään yhden 40v tai yli äidin? Minä tunnen ainakin vaikka kuinka monta, ja sain itsekin nuorimman lapsen 43-vuotiaana. Miksi ajatellaan että se olisi jotain super-harvinaista? Kyllä se raskaaksi tuleminen on ihan mahdollista niin kauan kuin vaihdevuodet eivät vielä ole alkaneet.

Minä ainakin huolehdin 100% ehkäisystä edelleen vaikka olen jo 47 (edellinen vela).

Vierailija
56/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavani sai kaksi lasta varsin kypsässä iässä, esikoispojan 44-vuotiaana ja kuopustyttären 46-vuotiaana. Ensimmäinen raskaus selvisi hänelle vasta muutamaa kuukautta ennen synnytystä, oli ällistynyt, kun huomasti lääkärin vastaanotolla olevansa raskaana, ei enää siinä iässä kuvitellut saavansa mitään lapsia, kun ei ollut saanut niitä aiemminkaan. On nyt 68-vuotias, ja lapset ovat vasta 20+.

Vierailija
57/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini alkoi yrittää 26-vuotiaana ja vasta kolmen keskenmenon jälkeen suostuttiin tutkimaan ja hänellä oli synnynnäisesti rakenteellisia ongelmia, joita ei voi korjata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi