Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöni (20 v.) ilmoitti minulle, että hän haluaa äidiksi vasta aikaisintaan 40-vuotiaana

Vierailija
01.07.2021 |

Itse sain hänet 22-vuotiaana. Olisi jo niin ihanaa päästä jo mummoksi, mutta eihän toista voi siihen pakottaakaan. Tyttäreni haluaa ensin opiskella kunnon ammatin, hankkia sen jälkeen hyvän työpaikan ja luoda muutenkin äärettömän vakaan pohjan elämälleen: asunto pitäisi kuulemma olla oma, ennen kuin voi edes harkitakaan lastentekoa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua isoäidiksi ennen kuin olen 70v. Silloinkin taidan olla vielä liian nuori mummoilemaan. Nyt oon 46 ja tytär 20

Vierailija
2/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa, ettei välttämättä tule raskaaksi enää edes kolmikymppisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta saat luopua mummohaaveistasi kokonaan, kun tytär tulee järkiinsä eikä halua lapsia ollenkaan.

Vierailija
4/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyään kaikki normaaliälyllä varustetut tuon tajua?

Ehkä ap:n tytär ei ole varma haluaako lapsia ollenkaan?

Jos niitä palavasti haluaa niin kyllä niitä silloin aiemmin tekee.

Vierailija
5/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyttäresi päätös eikä voi tietää miten käy. Ehkä hänelle tulee vauvakuume ja tulee äidiksi jo 25-vuotiaana, ehkä vasta 30-40-vuotiaana tai sitten päättää ettei tahdo lapsia ollenkaan. Noin nuoren kohdalla ei voi tietää mitän tuleman pitää .

Vierailija
6/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin äidilleni aikoinaan etten halua ollenkaan lapsia. Eikä niitä tullutkaan.

Vierailija
7/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoitin äidilleni aikoinaan etten halua ollenkaan lapsia. Eikä niitä tullutkaan.

Äitisi reaktio tähän?

Vierailija
8/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 aina näitä samoja kuluneita provoja.

Vierailija
9/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi reaktio tähän?

Vastaan sivusta:

Minä: ”Minä en koskaan halua lapsia.”

Äiti: ”Aijaa.”

Vierailija
10/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi varmaan ymmärtää, että lapsentekemiseen voi mennä vuosia, ja että hedelmällisyys alkaa laskemaan, kun mennään lähemmäs 40 vuotta?

Itsekin tiedostin tämän, mutta silti, kun aloitin lastenteon 33-vuotiaana, tuli yllätyksenä hoitoihin joutuminen ja sitä kautta olen viimeisilläni raskaana nyt vasta 35,5-vuotiaana. Luulin hyvinkin naiivisti, että siihen menee max vuosi pahimmillaan, ja sitten olen raskaana.

Vierailija
11/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi reaktio tähän?

Suunnilleen ”Kyllä sinä sitten alat haluamaan”

Vierailija
12/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lopulta saat luopua mummohaaveistasi kokonaan, kun tytär tulee järkiinsä eikä halua lapsia ollenkaan.

Tytäresi tai poikasi on 18v.täysi ikäinen.Oikeus tehdä omat päätöksensä elämässään.Joten katkase napanuora hänestä jo,Jos haluat mumoksi.Ilmotaudu eri järjestöt tai päiväkoti.Tulet päiväkoti mummoksi vapaaehtoisena vaikka satuja lukemaan ja leikimään lasten kanssa.Saman voit tehdä asukastalojen äiti lapsikahvilat ymm. Saat vahän ensi makua mumouden kaipustasi.Vai eikö mumous kiinostakaan kun ei ole omaa lihaa,verta?

Vierailija
13/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyään kaikki normaaliälyllä varustetut tuon tajua?

Ehkä ap:n tytär ei ole varma haluaako lapsia ollenkaan?

Jos niitä palavasti haluaa niin kyllä niitä silloin aiemmin tekee.

Itse asiassa monet eivät tajua. Osa parikymppisistä luulee, että nelikymppisenä tulee vielä helposti raskaaksi.

Vierailija
14/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi reaktio tähän?

Vastaan sivusta:

Minä: ”Minä en koskaan halua lapsia.”

Äiti: ”Aijaa.”

Ei. Aika monta vuotta se jaksoi aina välillä kysyä tuosta lapsentekoasiasta. Varsinkin kun rakennettiin taloa niin lastenhuoneitahan ne vierashuoneet oli. Onneksi veljeni sitten lisääntyi joten se vei painetta minun niskastani pois. Nykyään on jo kai hyväksynyt tai ainakin ymmärtänyt asian että lapsenlapsia ei minun suunnaltani tullut.

Vierailija
15/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin hankala ja itsekäs äiti että hankin lapseni vasta yli 40-vuotiaana, jolloin tiesin ettei minun tarvitse antaa lapsiani äidille hoitoon.

Vierailija
16/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen että tämä olisi totta, niin kannatta vinkata että nelikymppisellä ei ole jäljellä kuin muisto kaksikymppisten jaksamisesta. Murkkuiässä olisivat riehumassa kun itse on viiskymppinen tummu. Sairaudet siihen päälle vielä niin sitten on ihanaa.

Vierailija
17/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa kannattaa pakastaa munia jo nyt, 40v ei ilman erittäin rahakasta avustusta tule raskaaksi, jos edes silloinkaan. Poikkeukksia toki on mutta pienemmällä mahdollisuudella

Vierailija
18/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi varmaan ymmärtää, että lapsentekemiseen voi mennä vuosia, ja että hedelmällisyys alkaa laskemaan, kun mennään lähemmäs 40 vuotta?

Itsekin tiedostin tämän, mutta silti, kun aloitin lastenteon 33-vuotiaana, tuli yllätyksenä hoitoihin joutuminen ja sitä kautta olen viimeisilläni raskaana nyt vasta 35,5-vuotiaana. Luulin hyvinkin naiivisti, että siihen menee max vuosi pahimmillaan, ja sitten olen raskaana.

Meillä myös sama ylläri, mutta jo 25-vuotiaina. Pari vuotta siihen meni, vaikka molemmat normaalipainoisia ja savuttomia nuoria aikuisia. Nyt muutama vuosi myöhemmin oon myös viimeisilläni 😊

Vierailija
19/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pakastaa munasoluja varalta.

Vierailija
20/57 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19-vuotias odottaessani kaksosia. Raskaus oli suurin piirtein puolivälissä kun alkoholistiäitini ilmoitti kännipäissään ettei hän halua mummoksi näin nuorena (oli silloin 44). No hänen toiveensa toteutui kun raskauteni päättyi keskenmenoon seuraavalla viikolla. Äitini sai muutenkin tahtonsa läpi sillä tulin äidiksi ensimmäisen kerran vasta 38-vuotiaana ja toisen kerran 40-vuotiaana. Kun oli esikoisen ristiäisaika ja pyysin äitiäni mukaan juhliin hän julisti suureen ääneen: "Ei mummo jaksa osallistua ristiäisiin kun mummo on jo NIIN VANHA!" (Olisi silloin tehnyt mieli repiä silmät irti hänen päästään!) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä