Pelkäätkö kuolemaa? Miksi / miksi et?
En itse pelkää. Sen jälkeen tulee mitä tulee, mutta elämäkin on yhtä kärsimysnäytelmää, joten eiköhän siihen loppuun yhden kuoleman kestä. Ainakin vaikuttaa, että sen jälkeen on rennompaa jatko. :)
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:48"]Ei kiinnosta kuolema. Jos kuolen nyt niin kuolen. Joskus tuntuu, että mitö jos vaan nojaan tarpeeksi tämän sillan kaiteen yli. Ihana lepo odottaa. Ei enää ajatuksia, ei ahdistusta, ei pelkoa. Kuinka rauhoittavaa ajatella, että jos olo tulee liian tukalaksi, voin lopettaa olemisen.
[/quote]
Just näin.
En pelkää. Se tulee kun tulee. En vaivaa päätäni sellaisella mille en mitään voi. Yritän elää terveellistä elämää, siinä kaikki.
On luontaista pelätä kuolemista, koska jos ihminen ei pelkäisi, ei suvun jatkuminen olisi taattu. En aatteellisesti sitä pelkää, koska minulla on visio astraalitasosta ja siitä miten karman laki toimii. Uskon myös Jumalaan ja olen luterilainen.
Psalmi 23. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi...
Pelottaa, jos siihen liittyy kipua. Ja ei pelota, mutta vituttaa ajatus siitä aamusta, kun minua ei ole ole, mutta tämä maailma jatkaa olemista kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eihän maailmaa ole ilman minua!
Kuoleminen on niin yleinen ilmiö että tuskimpa siinä sen kummemmin käy.
Ei kiinnosta kuolema. Jos kuolen nyt niin kuolen. Joskus tuntuu, että mitö jos vaan nojaan tarpeeksi tämän sillan kaiteen yli. Ihana lepo odottaa. Ei enää ajatuksia, ei ahdistusta, ei pelkoa. Kuinka rauhoittavaa ajatella, että jos olo tulee liian tukalaksi, voin lopettaa olemisen.