Köyhäiletkö tyylikkäästi?
Kommentit (50)
En! En osta mitään vaatteita, jos ei ole pakko ja käytän samoja vanhoja niin pitkään kun ikinä vaan pystyy. En osta hienoja meikkejä tai kasseja, inhoan shoppailua ja merkkituotteita. Nautin säästämisestä ja olen kiinnostunut ihan muista asioista, kuin tyylistä. Mitä vähemmän materiaa, sitä parempi.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:53"]
No mikään päiväysaletuotteiden ostaminen ei kyllä ole kovinkaan tyylikästä...
[/quote]
Mikä siitä tekee tänään valmistettuna huonompaa ruokaa jos ostan -30% pihvit huomisella päiväyksellä?
Minäkään en osta juuri mitään normaalihinnalla, siis vaatteita, kosmetiikkaa, kodin sisustus- ym. tavaraa. Aina kun on aikaa kauppareissuilla, käyn läpi vaateliikkeiden alerekit, sisustuskauppojen alenurkkaukset jne. En silti ostaa mitään vain siksi, että halvalla saa ja on kiva. Mietin tarvitsenko, sopiiko se tyyliini tai kotiimme jne. En osta mitään turhaa. Jos minulla on jo kaksi hyväkuntoista perusneuletta, en osta uutta vaikka olisi alessa. Yritän silti ennakoida. Jos on tarve esim. talvitakille, kierrän alerekkejä tai odotan jotain kanta-asiaakkaan -20% päiviä.Käyn myös kirppiksillä.
Pyrin satsaamaan laatuun ja ajattomiin vaatteisiin mahdollisuuksien mukaan. Ostan mielummin yhden kunnollisen, aikaa kestävän nahkalaukun kuin kolme erilaista keinonahkaista. Mielummin yksi kunnollinen, laadukas neule kuin kolme sellaista, jotka ovat nyppyyntyneet jo muutaman kuukauden päästä. Sama pätee kotiin. Ostamme mielummin hieman arvokkaamman ja ennen kaikkea laadukkaamman ruokapöydän, kuin jotain lastulevyviritystä tai kunnollisen, ryhdikkään päiväpeiton kuin halvan lirun. Säästämme hankintoja varten emmekä tee heräteostoksia sisustuksen suhteen. Myös huonekalukaupoilla on aleaikansa.
Myös lapsille ostan mielummin kunnollista ja kestävää, toki pojan ulkohousut hajoaa aina polvista vaikka ostaisi mitä, joten niissä säästän erityisesti. Myyn kaikki pieneksi jääneet vaatteet kirppiksellä ja yritän myös löytää lapsille käytettynä hyväkuntoista. Tai sitten niistä alerekeistä ym.
Pidän vaatteista hyvää huolta, olen tarkka pyykinpesussa, silitän, korjaan, tuuletan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:09"]
a halpaa kannattaa ostaa silloin kun laadulla ei oikeasti ole väliä (esim. Wc-paperit).
[/quote]
No todellakin on. Ei ole kiva joutua halpispaperin jälkeen ostamaan bebanttenia, kun se santapaperi on raapinut anuksen ruvelle.
[/quote]
Joo, mäkään en vessapaperissa säästä. Melkein kaikessa muussa säästänkin.
Mä ostan suurimman osan huonekaluista/sisustusjutuista secon handina esim tori. fi ja huutonet, mutta ne on aina sellaisia melkein uusia ja uuden näköisiä, ei kirppishuonekalujen näköisiä. Sama pätee kirppisvaatteisiin. Kaupasta ostan laukkuja vaatteita kenkiä kodinkoneita vain mega-alennuksista kun on 50-70% alennusta. Kun tarvitsen jotain, niin jaksan odottaa vaikka kuinka pitkään alennuksiin... Esim tarvitsin uuden mikroaaltouunin a odotin puoli vuotta, että sain ostettua laadukkaan edullisesti joulun jälkeisestä alesta. Mulla on lista asioista joita pitää päivittää ja ostan ne sitten mahdollisuuksien mukaan alesta.
Ostan yleensä kaiken aina halvinta halvinta halvinta (paitsi se vessapaperi). Ostan tarjoustalosta ison parin litran tönikän saippuaa, joka toimii sekä käissaippuana että suihkusaippuana.
En koskaan shoppaile mitään turhaa, mutta jos satun tekemään heräteostoksen, menen todellakin palauttamaan sen kauppaan. Moni ei sitä laiskuuttaan viitsi tehdä, mutta itse olen opetellut.
Käytän vain halpismeikkejä. Olen huomannut, ettei kalliimmat ole parempia. Esim just Rimmel ja sen sellaiset merkit. Ostan vain 6-7 euron viinejä. Tulee alkoholin nauttiminen siten halvemmaks kuin jos joisi bisseä, siideriä tms.
Siinä nyt jotain.
Tuli mieleen: jos haluan päivittää vaatekaappia/sisustusta jollain trendikkäämmällä hommaan jotain pientä, esim huivin tai lautasliinoja in-värissä/kuosissa. Yleensä en tätä tee, mutta välillä tekee mieli kokeilla :)
Minäkin kuulun tähän porukkaa... viimeaikoina en ole ostanut juuri mitään uutta paitsi kenkiä... nekin ovat nyt ongelma... ostin just kahdet ja tuntuivat ihan hyviltä kun koetin, mutta illalla alkoi toista jalkaa painaa... kummissakin siis sama juttu...
Olen ostanut aika paljon alesta. Voin aavistaa, että joku juttu josta itse tykkään on myöhemmin alessa... ja niin siinä sitten käy... ja käyn ostamassa tuon jutun... mikä se nyt sitten milloinkin on... ei voi enää olla sattumaa kun tapahtuu sama jatkuvasti...
paintersgallery.blogspot.com
mä käyn äitini vaatekaapilla ja lainailen Burberryä ja Luiskaa. Asutaan jo sen ostamassa osakkeessa niin saan koko kotihoidontuen köyhäillä muuhun.
No ei, on meillä mies töissä, mut ei se tykkää höntsätä rahaa niinkuin minä.
Kyllä. En puhu rahasta. Se on mautonta.
No mikään päiväysaletuotteiden ostaminen ei kyllä ole kovinkaan tyylikästä...