Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huokaus, 19v. tyttäreni sai viimeinkin rokotuksen!

Vierailija
01.07.2021 |

Eilen. :-)

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi rokotetta saanut tyttäreni sairastui viime viikolla koronaan ja on nyt sairaalassa.

Tätini 87v oli saanut jo kaksi rokotetta ja kuoli nyt sunnuntaina. Eikä ollut edes koronan oireita.

Vierailija
62/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, ettei nuorilla vielä ole vahvuutta pysyä omassa voimassaan ja päätöksessään. Tiedän muutaman, jotka on ottaneet piikin ryhmäpaineen takia.

Kun ikää olisi vähän enemmän osaisi sen ryhmäpaineen ohittaa ja kuunnella omaa intuitiotaan.

Yritän kysyä tämän niin kunnioittavasti kuin pystyn: Miten pystytte antamaan itsellenne anteeksi, jos lapsenne saa rokotevaurioita? Tehän ne sinne piikille olette käytännössä pakottaneet? Eli te olette vastuussa jos lapsi saa rokotevauriota. Sen sijaan, jos ei ketään painostaisi mihinkään voisi ainakin omantuntosa puhdistaa sillä, että se en ollut minä joka sen sinne pakotti.

Ihan vaan tuli mieleen kun työkaverini pakotti äitinsä Aztra Zenecalle ja veritulppahan se sieltä tuli, sentään hänen äiti onneksi selvisi, toistaiseksi.  Työkaveri vaan oli aika paskana.

Somen insta-tähdet ja tilatuimmat youtubettajat palkataan mainostamaan piikityksilläkäyntejään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on asiat siellä Suomessa. Täällä Keski-Euroopassa odotamme vielä 1. rokotusta.

T. 44- ja 48-vuotias pari

Mistä.maasta? Meilläpäin Saksaa ei kyllä ole enää tuonikäisiä rokottamattomia kun monet alle 18v.:kin on rokotettu. Ystäväpiirisdä lähes kaikilla 45-50v. jo kaksi rokotetta (rokotusväli on lyhempi kuin Suomessa).

Vierailija
64/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä kuten on saatu lehdistäkin lukea että vaikka on kaksi annosta saanut niin edelleen on syytä pitää maskeja, turvaväälit ja käsien hygieniasta hyvää huolta.

Tässä on kuitenkin edelleen se riski olemassa että kesän jälkeen taas rajoitukset kiristyy jos ei ihmiset noudata noita.

vVasta sitten jos on mennyt latistamaan immuniteettiään piikein, voikin tulla ikävä maksia. Ei semmosella terve rokottamaton muuta ku kiusaa itseään

65/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ekan tunnin päästä

Vierailija
66/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Oletko aivan varma? Kuuklaappas mitä vähemmänkivaa piikkiproteiini voi aiheuttaa. Ei tosin kannata kuuklata jos haluat uskaltaa ottaa piikin. mutta rauha sielullesi, on pieni mahdollisuus että voit saada plaseboa, jota näissä kokeissa yleensä on tarjolla oikean lisäksi

Vierailija
67/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni sai ensimmäisen rokotuksen keväällä (riskiryhmäläinen) ja on siitä asti ollut sairauslomalla :( Sai vakavia haittavaikutuksia/sivuoireita, joista en tehty kirjaukset. Tämän jälkeen en itse ole uskaltanut rokotetta ottaa ja luonnollisesti puolisoni ei tule toista rokotetta saamaan. Olemme 35 vuotiaita, perheellisiä aikuisia. Hieman heittää tämä elämä lokaa niskaan :( 

68/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

edrger kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Oletko aivan varma? Kuuklaappas mitä vähemmänkivaa piikkiproteiini voi aiheuttaa. Ei tosin kannata kuuklata jos haluat uskaltaa ottaa piikin. mutta rauha sielullesi, on pieni mahdollisuus että voit saada plaseboa, jota näissä kokeissa yleensä on tarjolla oikean lisäksi

Aina pää edellä täysiä kaikkialle 😄

Vierailija
69/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi rokotetta saanut tyttäreni sairastui viime viikolla koronaan ja on nyt sairaalassa.

Onkos hän satuttanut kätensä tms.? Juuri uutisoitiin, että kaksi rokotetta saaneet eivät ole tarvinneet sairaalahoitoa koronan vuoksi.

Jos hän olisi jo saanut 2 rokotetta olisi kirjoittaja joko yli 100-vuotias ja lapsi about 80, tuo lapsi olisi töissä jossain koronapotilaiden keskellä tai hänellä olisi jokin vakava pitkäaikaissairaus tai BMI40+.

Tai Voisko riippua ihan kunnasta!? Mun mies 50v saa lauantaina toisen eikä oo yli 80v tai sairas eikä edes lihava!

Itse otin eka piikin ensimmäisenä päivänä (työterveydessä) kun se meille tavis +50v oli mahdollista ja toinen piikki vasta kuukauden päästä. (Ja työterveydessä sain sen siis siinä vaiheessa kun tällä alueella vasta alettiin kutsua 59vuotiaita kunnan piikille.

Vierailija
70/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kysyä tämän niin kunnioittavasti kuin pystyn: Miten pystytte antamaan itsellenne anteeksi, jos lapsenne saa koronavaurioita? Tehän olette ne käytännössä pakottaneet olla ottamatta sitä piikkiä? Eli te olette vastuussa jos lapsi saa koronavauriota. Sen sijaan, jos ei ketään painostaisi mihinkään voisi ainakin omantuntosa puhdistaa sillä, että se en ollut minä joka sen pakotti.

Vierailija
71/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän kysyä tämän niin kunnioittavasti kuin pystyn: Miten pystytte antamaan itsellenne anteeksi, jos lapsenne saa koronavaurioita? Tehän olette ne käytännössä pakottaneet olla ottamatta sitä piikkiä? Eli te olette vastuussa jos lapsi saa koronavauriota. Sen sijaan, jos ei ketään painostaisi mihinkään voisi ainakin omantuntosa puhdistaa sillä, että se en ollut minä joka sen pakotti.

Miksi et voinut vastata kysymykseeni vaan käänsit sen nolosti omiin tarkoitusperiisi sopivaksi. Voin vastata sinulle kyllä tähän kääntämääsi kysymykseen, mutta vastaatko sinä ensin kysymykseeni, jonka tälleen käänsit?

Vierailija
72/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tytär elää 20 vuotiaaksi.

Vierailija
73/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että millasia vastauksia!

Toki asiallisiakin on ihan kiitettävästi.

Mut oikeesti, mitä tässä on muuta kun kaks ehkä huonoo vaihtoehtoo? Niistä jokainen valitsee.

Maailma muuttu tälläseks sille ei mitään mahda.

Vierailija
74/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko vaikka odottaa muutaman kuukauden sen rokotteen kanssa? Ymmärtäisin tuon kiiman, jos väkeä lakoaisi aivan hurjasti, mutta tämä ei ole tilanne. Laumavaurion perässä juoksevat ovat todella vastuuttomia, hyi helvetti.

Vierailija
75/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää mikä on tilanne parin kuukaudrn päästä, ehkä harmittaa jos on jättänyt rokotteen ottamatta?

Vierailija
76/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama…ihmettelen mitä 19v terve ihminen tekee tuolla piikillä?

Vierailija
77/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on 16-vuotias ja hänen kaveripiirissään ei kukaan näytä ottavan rokotetta. Tyttäreni kohdalla ei hätää, koska on sairastanut maaliskuulla koronan, mutta ei ne muutkaan ole ottamassa. Ihmettelevät, miksi heidän pitäisi ottaa, koska rokote on heille todistettavasti isompi riski kuin itse tauti. Ja vastuun vaatiminen on omituista, koska sehän tarkoittaa, että heidän vaaditaan ottamaan riskiä vanhusten puolesta. Ovat sitä mieltä, että asia on pikemminkin toisinpäin. Vanhusten pitää elää riskissä nuorten takia. Riskihän on vanhoillekin todella pieni rokotuksen jälkeen.

Ensin vähän ihmettelin tätä, mutta nyt miettiessä ovat täysin oikeassa. Vakavan taudin riski on olematon rokotuksen jälkeen ja silti näiltä nuorilta vaaditaan uhrautumista. Tää on vanhojen yhteiskunta. Siellähän se tulevaisuus onkin. Kaikkihan täällä tehdään vanhojen päälle. Nämä nuoret on valistuneita. Ihmettelevät sitkäkin, miksi eduskunnassa ja poliitikot vaan puhuu koko ajan vanhustenhoidosta ja heillä on yli-isot opetusryhmät, mt-ongelmiin ei saa hoitoa jne. Olen inhorealistisena sanonut, että katsos, niitä eläkeläisiä on niin paljon äänestämässä, että poliitikoille on edukkaampaa nuolla niitä kuin teitä.

Vierailija
78/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä koronavaurioita? Älä nyt liioittele!

Vierailija
79/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, nyt voi olla turvallisemmalla mielellä. :-)

Vierailija
80/84 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen fiksu nuori sen rokotteen ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan