Huokaus, 19v. tyttäreni sai viimeinkin rokotuksen!
Kommentit (84)
Älä hitossa ota valtiovallan tarjoamia rokotteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puolisonsa sai jo aikaa sitten ekan, koska astmaatikko". eli onko jotain muuttunut, minulle ei annettu rokotetta, koska sairastan astmaa ja lääkäri sanoi rokotteen mahdollisesti olevan haitallinen.
Muistaakseni hoitotasapainossa olevaa astmaa sairastavat olivat ryhmässä 1.
Eli jos et kerro omia terveystietojasi, emme voi arvata miksi sinun oma lääkärisi teki tämän hoitoarvion.
Vakavalle koronavirustaudille altistavat sairaudet ja tilat eli riskiryhmään 2 kuuluvat
Jatkuvaa lääkitystä vaativa astma
Vaikea sydänsairaus, muun muassa sydämen vajaatoiminta (ei kuitenkaan pelkkä verenpainetauti)
Hengitystä haittaava neurologinen sairaus tai tila
Immuunipuolustusta heikentävä lääkehoito autoimmuunisairauteen
Vaikea krooninen maksasairaus
Tyypin 1 diabetes tai lisämunuaisten vajaatoiminta
Uniapnea
Psykoosisairaus
Sairaalloinen lihavuus (16 vuotta täyttäneet, joiden painoindeksi yli 40 ja 12-15-vuotiaat, joiden ISO-BMI ≥ 35)
Askel kohti normaalia että nuoretkin saavat vihdoin piikkinsä. Toivottavasti pääsevät vihdoin syksyllä lähiopetukseen, ainakin he joilla rokote otettuna.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, kävin eilen itse toisella piikillä ja oli ilo nähdä niin paljon vastuuntuntoisia nuoria.
joo, tosiaan jo varmaan puolet nuorista on ottanut kantaakseen vastuun rokotekokeilunsa seurauksista
Miks selostat sun lapsen asioita tänne?
Ihanaa. Minäkin täällä odotan, jos saisin jo kolmannen tosi pian. Haluaisin hakea näitä vaikka joka toinen päivä. Toivottavasti saadaan ainakin kymmenen kpl vuoden sisään. Miksi lopettaa kahteen:-) Hieno tunnelma rokotuspaikalla ja koko paikka oikein huokui sellaista vastuuntuntoa, että liikutuin. Itse asiassa itkin vuolaasti ja pyysin, jos mieheni videoisi rokotuksen. Hän teki niin ja olen katsonut rokotusvideota nyt joka päivä. Voimaannun siitä päivä päivältä enemmän. Minäkin olen mukana Team Pfizerissa! Liity sinäkin mukaan ja muista, että jokainen piikki vie meitä lähemmäs mummon halausta ja olemme käsivarren mitan päässä seuraavista EM-kisoista.
#vastuullinen
Terveisin Mirja
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/vaccreg/cov19cov/summary_cov19ageare… Tilanne näyttää jo aika rumalta. miksi kohtalaisen terveet ja elinvoimaiset ynnä vähänsairastavat ikäluokat vaarantavat terveytensä noin isoin prosentein
Pieru, meidät kaikki on rokotettu, kun on rahaa ja suhteita, asiat järjestyy.
Mun poika 20v. sai maanantaiks ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Minäkin täällä odotan, jos saisin jo kolmannen tosi pian. Haluaisin hakea näitä vaikka joka toinen päivä. Toivottavasti saadaan ainakin kymmenen kpl vuoden sisään. Miksi lopettaa kahteen:-) Hieno tunnelma rokotuspaikalla ja koko paikka oikein huokui sellaista vastuuntuntoa, että liikutuin. Itse asiassa itkin vuolaasti ja pyysin, jos mieheni videoisi rokotuksen. Hän teki niin ja olen katsonut rokotusvideota nyt joka päivä. Voimaannun siitä päivä päivältä enemmän. Minäkin olen mukana Team Pfizerissa! Liity sinäkin mukaan ja muista, että jokainen piikki vie meitä lähemmäs mummon halausta ja olemme käsivarren mitan päässä seuraavista EM-kisoista.
#vastuullinen
Terveisin Mirja
Kiitos Mirja tästä kauniista tarinasta. Täällä myös liikututtiin koko perhe. Olemme tilanneet Team Pfizer-paidat. Se voisi sopia myös sinulle, kun olet niin vastuullinen.
Kiitos tiede, kiitos mrna, kiitos piikki, kiitos hallitus ja kiitos MINÄ!!!!!!!
Minä sain kans juuri tunti sitten :)
Vierailija kirjoitti:
#vastuullinen
Terveisin Mirja
Ihan provo. Tuon herättämästä sisäisestä räkänaururemakasta saan virran päivän toimiini
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on asiat siellä Suomessa. Täällä Keski-Euroopassa odotamme vielä 1. rokotusta.
T. 44- ja 48-vuotias pari
Minä myös lähes 50-vuotias ja toka piikki saatu jo viikkoja sitten. Keski-Euroopassakin on eroja.
Kannattaakin kehua myrkky rokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi rokotetta saanut tyttäreni sairastui viime viikolla koronaan ja on nyt sairaalassa.
Provo. Tai sitten on hieronut virusta urakalla itseensä jossain Himoksella.
Kyllä kaksi rokotetta saanut voi sairastua kotonaan. Ei rokote edelleen estä tarttumista eikä tartuttamista eikä se ole 100℅ varma asia että se estää taudin vakavan muodon ns. tavallistakaan koronaa vastaan. Delta plus variaatiosta on yksi mutaatio joka saattaa hyvin väistää vaataaineet täysin. On niitä kaksi annosta saaneita joutunut maailmalla sairaalaan koronan takia.
Kauniita tarinoita teillä. Täälläkin vetisellään Mirjan kokemukselle. Minä pyysin rokotuspaikalla, jos saisin Porilaisten marssin soimaan, kun astelen koppiin, mutta ei käynyt. Latisti vähän tunnelmaa, kun oli Nova päällä. Saisiko toista piikkiä hakiessa viedä omat musiikit? Onko kokemusta? Joku kesäkumi-biisi meille vastuullisille ei oikein sovi kuvioon, vaikka onhan tämäkin omanlainen suoja hihihihih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi rokotetta saanut tyttäreni sairastui viime viikolla koronaan ja on nyt sairaalassa.
Provo. Tai sitten on hieronut virusta urakalla itseensä jossain Himoksella.
Kyllä kaksi rokotetta saanut voi sairastua kotonaan. Ei rokote edelleen estä tarttumista eikä tartuttamista eikä se ole 100℅ varma asia että se estää taudin vakavan muodon ns. tavallistakaan koronaa vastaan. Delta plus variaatiosta on yksi mutaatio joka saattaa hyvin väistää vaataaineet täysin. On niitä kaksi annosta saaneita joutunut maailmalla sairaalaan koronan takia.
Siis sairastua koronaan eikä kotonaan :)
Nyt tarvitaan kaikkien vastuuta. EI haittaa viakka jokainen rokotettu saisi halvauksen, koska sehän estää heitä liikkumasta ja levittämästä koronaa
Mun lapsi on 18 v ja mä olen 40 v
Minä sain rokotteen kuukausi sitten ja lapsi sai tällä viikolla.
Naapuri on mua vanhempi ja hän on raskaana. Tietääkseni ei ole siksi ottanut rokotetta.