Etelään joka vuosi ja samaan hotelliin
En ymmärrä, miksi joku käy vaikka 10 kertaa samassa paikassa.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:34"]
[/quote]
Ymmärrätkö sinä ihmisiä, jotka käy mökillään?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 09:40"]
Osa käy hotellissa vain nukkumassa, tykkäävät tietyn hotellin laadusta ja palvelusta, miksi vaihtaa? Loman valveillaoloaikaa ei ole pakko viettää hotellin tiloissa, uima-altaalla tai hotellin omalla uimarannalla. Joissakin kohteissa on niin paljon nähtävää, että kaikkea ei millään ehdi parin viikon lomalla näkemään, esim. vaelluskohteita voi olla kymmeniä ja kaikki helposti saavutettavissa sieltä samasta kaupungista.
Monilla ihmisillä on kuitenkin lomaa enemmän kuin 2 viikkoa vuodessa, ne muut lomat voi viettää muissa kohteissa ja näkee ihan yhtä paljon uutta kuin ap ja monet muut eri maa joka kerta -reissaajat.
Surullista, että nämä ihmiset kuvittelevat olevansa ainoita, joilla on erityisiä kokemuksia, kun ovat pikakiertäneet 30 eri maata. He ovat kuitenkin niitä, jotka ovat vähiten perillä minkään maan kulttuurista, historiasta, ympäristöstä tai yleensäkään mistään, pelkän pintaraapaisun perusteella ei voi sanoa mitään tuntevansa ja tietävänsä.
[/quote]
Ja nämä viikon hotellin altaalla maanneet ovat niitä tosimatkaiilijoita ja paikan tuntijoita mielestäsi? Meidän "pikamatkat" on yleensä 2-4 viikkoa.
En mäkään ymmärtänyt vielä 25 tai 30 -vuotiaana vaan aina piti mennä uuteen paikkaan. Paljon tuli reissattua sekä vapaa-ajalla että työreissuilla käytyä sellaisissa kaupungeissa ja maissa, joihin ei ihan just tulisi mentyä. (tyyliin Kuwait) Nykyään ollaan niin tylsiä, että talvimatka on tehty 6 kertaa peräkkäin samaan paikkaan Kanarialle, Melonerakseen. Sama hotellikin. Löydettiin Kanarian "paras" hotelli eli erinomainen hotelli 30-asteisilla uima-altailla, vaikka sää olisi viileäkin. Fiilis on jo nykyään kuin mökille mentäisiin.:)
Kesällä sitten vaihdellaan paikkoja ja tietysti tietyissä kaupunkipaikoissa on käyty säännöllisesti, kuten Lontooseen lähden jo yhdeksättä kertaa syyskuussa. Nyt on ollut muutaman vuoden tauko ja ihana päästä taas sinne.
Turvallisuuden tunne voi olla yksi syy :)
Minä käyn sekä uusissa paikoissa että niissä vanhoissa samoissa.
Miksi sitten samaan paikkaan? Mulla on pari, jossa käyn tietyssä harrastukseeni liittyvässä tapahtumassa joka vuosi. Samassa hotellissa en kyllä käy, mutta olisihan se kätevää.
Joskus olen matkustanut samaan paikkaan uudestaan ihan siksi, että edellisellä kerralla tuntui, että jäi vielä paljon kokematta ja näkemättä, mm. Roomaan ja Berliiniin.
Mikä hotelli?[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 10:57"]
En mäkään ymmärtänyt vielä 25 tai 30 -vuotiaana vaan aina piti mennä uuteen paikkaan. Paljon tuli reissattua sekä vapaa-ajalla että työreissuilla käytyä sellaisissa kaupungeissa ja maissa, joihin ei ihan just tulisi mentyä. (tyyliin Kuwait) Nykyään ollaan niin tylsiä, että talvimatka on tehty 6 kertaa peräkkäin samaan paikkaan Kanarialle, Melonerakseen. Sama hotellikin. Löydettiin Kanarian "paras" hotelli eli erinomainen hotelli 30-asteisilla uima-altailla, vaikka sää olisi viileäkin. Fiilis on jo nykyään kuin mökille mentäisiin.:)
Kesällä sitten vaihdellaan paikkoja ja tietysti tietyissä kaupunkipaikoissa on käyty säännöllisesti, kuten Lontooseen lähden jo yhdeksättä kertaa syyskuussa. Nyt on ollut muutaman vuoden tauko ja ihana päästä taas sinne.
[/quote]
Mulla on tuttuja jotka ovat tehneet noi yli 20 kertaa.... en vaan ymmärrä!?
Mun mielestä elämä on liian lyhyt hukattavaksi jossain Teneriffan hotellin altaalla... Jos se paikka olisi edes jotenkin erityinen niin voisin käsittää että sieltä löytää jotain uutta mutta näillä se on just ne perus-suomituristihotellit missä respan poika tuntee nimeltä ja puhuu suomea.... Ja kyseessä kuitenkin fiksut koulutetut ihmiset!
Mulle on jo poikkeuksellista että kuluneiden n 60 lomamatkan aikana olen menossa 3. kertaa samaan kylään käymään nyt huomenna! Mutta sitten matka jatkuukin jo uusiin maisemiin:)
Pariisi on toinen poikkeus - vaikkei ole edes mun top 3 listalla kaupungeista olen ollut siellä syystä tai toisesta 5 kertaa; Istanbulissa, Barcelonassa, Bangkokissa ja monissa muissa 2 kertaa... No tulee näköjään mullekin useampia käyntejä samoissa paikoissa!!
No, omat tuttavat kävivät 35 kertaa Italiassa ja viimein muuttivat sinne kokonaan. No eivät kyllä aina samassa kaupungissa/ kylässä jne, mutta kuitenkin samassa maassa.
Ihmetyttää, että nämä paljon matkustelleet, uusia asioita ja ihmisiä kokeneet, ovat sitten niitä, jotka kauhistelevat, että joku ei ole maailmassa kiinnostunut samoista asioista kuin he itse. Jos joku haluaa lomaltaan vain turvapaikan ja takuulämmön, niin ei kai siinä mikään. Ei se ole meiltä pois, me ollaan vapaita matkustamaan vaikka kuinka moneen maahan, ja tapaamaan vaikka kuinka monta kulttuuria.
Ap, olet siis niitä ihmisiä, joiden mielestä kaikkien muiden pitäisi toimia samoin kuin sinä. Sitten vasta kaikki olisi sinusta hyvin.
Miten se sinua haittaa miten muut ihmiset viettävät lomaansa ja matkustavat?
Minä olen käynyt useamman kerran eräässä paikassa Walesin maaseudulla ja menen sinne ilomielin aina kun on mahdollisuus (=1 krt/vuosi). Paikan päällä teen päivävaelluksia vuorilla ja nummilla, kuvaan uskomattoman kaunista luontoa ja vain NAUTIN olostani kauniissa maisemissa. Missään muussa paikassa en pysty lataamaan pattereitani niin kuin tuolla ja kun haluan lomaltani täyttä stressittömyyttä ja irtautumista arjesta, tuo on oiva paikka siihen. En varmasti koskaan kyllästy tuohon paikkaan, etenkin kun vuoria ja polkuja riittää vaellettavaksi enemmän kuin elinaikanani kerkeän vaeltamaan. Saan siis joka kerta jotain uutta irti paikasta.
Matkusteltua on tullut paljon muissakin maissa, mutta tuo on se Se Paikka minulle. Jos ap tai joku muu ahdasmielinen ei tätä käsitä niin ei voi kun valittaa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:34"]
[/quote]
10 kertaa samassa paikassa on vielä vähän! Yhden nettikeskustelun kommenteista löysin perheen, joka oli käynyt samassa hotellissa 20 kertaa, pari kertaa vuodessa 1-2 viikkoa kerrallaan. Heille se on jo varmasti kuin mökilleen menisivät.
Mutta ei siinä mitään pahaa ole, jos haluaa käydä samassa paikassa useammin. Tosi rajoittunutta tietysti, jos eivät koskaan käy missään muualla kuin siellä yhdessä lomakohteessa, mutta jos se on yksi niistä kohteista joissa käy vuoden aikana ja muut vaihtelevat, on se ihan eri tilanne.
Ymmärrätkö kesämökkeilyn?
Meillä on Italiassa paikka, johon aina palaamme. Tuntuu kuin mökille menisi. Joku muu maksaa ja hoitaa paikkaa 50vkoa vuodessa, me vuokraamme sen aina kahdeksi viikoksi.
On käyty muuallakin, mutta aina sinne pitää palata.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:45"]
Ihmetyttää, että nämä paljon matkustelleet, uusia asioita ja ihmisiä kokeneet, ovat sitten niitä, jotka kauhistelevat, että joku ei ole maailmassa kiinnostunut samoista asioista kuin he itse. Jos joku haluaa lomaltaan vain turvapaikan ja takuulämmön, niin ei kai siinä mikään. Ei se ole meiltä pois, me ollaan vapaita matkustamaan vaikka kuinka moneen maahan, ja tapaamaan vaikka kuinka monta kulttuuria.
[/quote]
Ehkä mun kohdalla se kauhistelu johtuu siitä että mulla ei ole rajattomasti rahaa matkoihin ja toisaalta hirveä elämisen nälkä. Se 15k€ mikä menee vuodessa matkoihin tuntuisi niin turhalta käyttää yhteen ja samaan kohteeseen. Toisaalta en ole myöskään mikään altaalla makaaja joten pitkästyisin nopeasti. Mutta toki - kukin tyylillään, samalla tavallahan omalla mökilläkin käydään.
12 - niin mekin olemme käyneet Italiassa varmaan 35 kertaa, mutta tosiaan näitä 3. kertaa lukuuottamatta aina eri paikoissa. Se on vähän eri asia kuin olla samassa hotellissa kaikki lomat.
1
Aa, tämän ketjun tarkoitus olikin kehuskella kuinka paljon rahaa on matkustamiseen laittanut, ja kuinka usein.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 10:23"]
Miksi joku käy joka kesä kesämökillään? Siinä sulle vastaus kysymyksen muodossa. Toki maailmassa on paljon nähtävää ja voisi ajatella että kannattaisi käydä muuallakin. Kaikki eivät halua. Toisille riittä esim. Lämpö ja kotoa pois lähteminen jonnekin tuttuun paikkaan.
[/quote]Tämä. Jos pitää valita makaanko siinä laiturinnokassa täällä Suomessa vai sit siellä Teneriffalla, niin valitsen sen Teneriffan. Helpompaa. Ei ajamista, ei roudaamista, ei ulkovessaa, ei työleiriä. Tietenkin tämän voisi ratkaista hankkimalla ultimatevarustellun sisävessallisen upean rantamökin, joka sijaitesee pk-seudulla. Mutta ei mulla semmoseen ole varaa. Äkkilähtöjä taas saa halvalla. Toiset hankkii niitä rantalomia ihan rentoutumisen vuoksi, ei niinkään kulttuurikokemusten ja matkailun avartavien vaikutusten vuoksi.