Etelään joka vuosi ja samaan hotelliin
En ymmärrä, miksi joku käy vaikka 10 kertaa samassa paikassa.
Kommentit (36)
Miksi ihmiset ostavat ja käyvät kesämökeillä?
Siellä on joku etelänpano odottamassa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:34"]En ymmärrä, miksi joku käy vaikka 10 kertaa samassa paikassa.
[/quote]
Yritä jatkaa elämääsi tästä huolimatta.
Miksi ei? Mulla on vakilomapaikka kotimaassa. Käymme joka vuosi 1-2 kertaa yhdessä ja samassa kylpylässä. Se on kiva paikka, emme koskaan ole pettyneet reissuun ja tiedämme, mitä saamme. Ei aina ole pakko seikkailla, vaan voi valita hyväksi koetun ja varmasti onnistuvan lomapaikan.
Joo, samaa mieltä. Minä en ole käynyt edes samassa maassa kahdesti. Maailmassa on muutenkin niin paljon paikkoja joita ei ihmiselämässä ehdi nähdä. Pidän saman loman toistamista mielikuvituksen puutteena, ja niitä harrastavat vain tylsät varman päälle pelaajat.
Oivoi. Me käydään etelässä useamman kerran vuodessa. Meillä on kesälle ja talvelle aina yksi sama kohde ja sama hotelli.
Miksi hyvää vaihtaa pois, kun tietää, että kaikki toimii. Ja miksi käydä aina samassa kohteessa niin meillä on niissä kohteissa ystäviä.
Kesällä saatetaan samassa paikkassa käydä 3x viikon matka.
Sitten on niitä muita matkoja jolloin otetaan uusia kohteita yms.
En minäkään tajua mutta eipä mun tarvikaan tajuta...itse kyllä en viitsisi edes matkustaa samaan paikkaan kuin edellisvuonna saati sitten samaan hotelliin. Rahan hukkaan heittämistä olisi mulle.
No mulle ainakin matkailussa uuden kokeminen on se juttu, mut kukin tavallaan.
Tykkää kuka tykkää jos tykkää... ja saa tykätä.
Käyhän ihmiset 50 vuotta joka kesäviikonloppu samalla mökilläkin.
Mulle ei sopisi kumpikaan mutta jos jollekin sopii niin ihan vapaasti vaan.
Jokainen tekee juuri niin kuin itse tykkää ja parhaaksi näkee!
Osa käy hotellissa vain nukkumassa, tykkäävät tietyn hotellin laadusta ja palvelusta, miksi vaihtaa? Loman valveillaoloaikaa ei ole pakko viettää hotellin tiloissa, uima-altaalla tai hotellin omalla uimarannalla. Joissakin kohteissa on niin paljon nähtävää, että kaikkea ei millään ehdi parin viikon lomalla näkemään, esim. vaelluskohteita voi olla kymmeniä ja kaikki helposti saavutettavissa sieltä samasta kaupungista.
Monilla ihmisillä on kuitenkin lomaa enemmän kuin 2 viikkoa vuodessa, ne muut lomat voi viettää muissa kohteissa ja näkee ihan yhtä paljon uutta kuin ap ja monet muut eri maa joka kerta -reissaajat.
Surullista, että nämä ihmiset kuvittelevat olevansa ainoita, joilla on erityisiä kokemuksia, kun ovat pikakiertäneet 30 eri maata. He ovat kuitenkin niitä, jotka ovat vähiten perillä minkään maan kulttuurista, historiasta, ympäristöstä tai yleensäkään mistään, pelkän pintaraapaisun perusteella ei voi sanoa mitään tuntevansa ja tietävänsä.
ihan eri asia kuin mökillä käynti.
tiedän naisen joka 30v käynyt samassa maassa, 2x vuodessa, eri hotellit tosin.
ihastunut paikkaan
Meille etelän-loma on aivojen nollaus. Haluan levätä viikon. Haluan että kaikki on vaivatonta ja helppoa ja taattua.
Kun käy samassa paikassa, tietää mitä saa. Kai se yksi syy
Viikon loma on tosi lyhyt, joten ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka käyvät samassa paikassa. Arvellut syyt tähän: hotellin "systeemit" ovat tuttuja, ei mene aikaa hukkaan kun etsii palveluita, niiden aukioloaikoja, aurinkovuoteiden varausjärjestelmää yms. Hotellin taso on tuttu eli tietää mitä rahalla saa eikä tule pettymyksiä (varsinkin Espanjassa osa hotelleista on tasoltaan mitä sattuu). Tietää seudun ja voi ehkä toivoa jotain tiettyä huonetta/näkymää. Tietää, mitä palveluita hotellin ympäriltä löytyy ja on todennut ne itselleen sopiviksi. Kun lomalta lähtö tuntuu kurjalta, voi ajatella, että tullaan tänne sitten uudelleen ja sen ajatuksen voimin jaksaa odotella uutta lomaa. Olemme itse lapsiperhe ja me vanhemmat tykkäisimme eksottisemmasta kohteesta, mutta päädymme helposti lasten suuren innon saattelemana kanarialle. Olemme itse vaihtaneet saarta, mutta tiedämme niitäkin, jotka palavaat uudelleen samoihin hotelleihin ja myös vanhempani tekevät niin. Tämä asian miettimiseen ei kannata nyt kenenkään käyttää yhtään enempää aikaa.
Rantapaikat ovat samanhenkisiä joka paikassa, Kanarialla, Meksikossa, Thaimaassa.... Jos lepolomaa kaipaan matkustan usein ennalta tuntemaan paikkaan jossa olen viihtynyt. Huomaan tätä kirjoittaessani, että myös kaupunkilomillani päädyn monta kertaa samaan hyväksi kokemaani hotelliin.
Nuorena oli tärkeätä bongata uusia paikkoja ja nähtävyyksiä. Nyt näin seestyneessa iässä palaan monta kertaa esimerkiksi Tukholmaan vain teatteria seuraamaan tai Brysseliin taidemuseoiden takia.
Eräällä kanarian saarella määrätyssä hotellissa vietän tänä vuonna jo neljättä kertaa joulua.
Virkistävää lomaa kaikille täältä sata vuotta vanhasta torpasta, jossakin Suomessa.
No minä käyn. Olen tutustunut paikallisiin ja kaupungissa on joka vuosi mielenkiintoisia tapahtumia joulukuun alussa. Yksikään lomapäivä ei ole ollut samanlainen vaikka olen ollut kohteessa jo kymmenen kertaa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:41"]
En minäkään tajua mutta eipä mun tarvikaan tajuta...itse kyllä en viitsisi edes matkustaa samaan paikkaan kuin edellisvuonna saati sitten samaan hotelliin. Rahan hukkaan heittämistä olisi mulle.
[/quote]Sinulle matkalla siis hotelli ja hotellin ympäristö ovat tärkeintä? Minulle taas lomakohteeni tarjoaa loppumattomia tutustumiskohteita hotellin seinien ulkopuolella. Mutta en olekaan niitä ihmisiä jotka sanovat: Tää on jo niiiin nähty.
No mikä siinä ihmetyttää? Minua ei kiinnosta kaupungeissa hortoilu, museoiden kiertely jne. Me olemme olleen samassa agricultural paikassa useana vuonna peräkkäin, tuttu isäntä, tietää mitä haluamme ja mistä pidämme. Muutamme kuukaudeksi kesällä sinne. Se on meidän kesämökki. Eikös samalla periaatteella pitäisi ajatella, että miksi on kesämökki, miksi kaikki ei hommaa asuntovaunua.
Miksi joku käy joka kesä kesämökillään? Siinä sulle vastaus kysymyksen muodossa. Toki maailmassa on paljon nähtävää ja voisi ajatella että kannattaisi käydä muuallakin. Kaikki eivät halua. Toisille riittä esim. Lämpö ja kotoa pois lähteminen jonnekin tuttuun paikkaan.
No olen samaa mieltä, mutta ei mua haittaa tuo asia.