Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luvulla syntyneet!

Vierailija
01.07.2014 |

Pidettiinkö teillä lapsena kaverisynttäreitä? Tai oliko yökyläily kavereiden kanssa yleistä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä pidetty enkä kyläillyt kenenkään luona. Olin tosin pelokas lapsi. Kyllä jotkut järjesti kaverisynttäreitäkin. Vm 73.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimuotoisesti perheen parissa kakkua syötiin tai jäätelökakkua. Yötä olin joskus kaverin kanssa teltassa.

Vierailija
4/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaverisynttäreitä ja paljon oltiin yökylässä ihan pienestä pitäen. Ekana sukulaisissa ja kouluikäisenä sitten kavereilla.

Olen aika "syvältä"maaseudulta eli ehkä johtuu siitä, kun kylään mentiin, oli helpompi jäädä sitten myös yöksi.

Vierailija
5/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaverisynttärit ja kouluikäisenä kavereilla yötä.

Turku vm -72

Vierailija
6/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli synttäreitä, mutta enemmän vasta koulussa, ainakin mulla. Samoin yökyläilyjä kaverin kanssa vasta kouluikäisenä. Mumman työnä tietysti olin yökylässä usein pienestä asti.

1974

Vierailija
7/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla mun luokkalaisilla oli kaverisynttäreitä ja jo ennen kouluakin vietettiin. Mutta ne pidettiin aina kodeissa. Yökyläiltiin serkuilla ja kouluiässä kavereilla. 

Vierailija
8/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kouluaikana joskus kaverisynttäreitä ja yökyläilyä kavereilla, serkuilla ja mummolassa.

-78

Vierailija
9/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttäreitä oli,mutta yökyläilystä kavereilla ei puhettakaan.

Kotiin oli yöksi tultava.

-73

Vierailija
10/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kaverisynttärit oli kouluikäisenä.

Yökyläilyä kouluikäisenä kavereilla.

Vierailija
11/22 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan ollut yökyläkavereita saati kaverisynttäreitä....vuosimallia 1974

Vierailija
12/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille!

Kysyin tätä siksi koska mieheni on syntynyt vuonna 1971 ja hänen mukaansa KUKAAN ei yökyläillyt eikä kaverisynttäreitä oltu keksittykään hänen lapsuudessaan. Tästä johtuen hän on sanonut, että meidän lapsemme eivät tule moisia hömpötyksiä tarvitsemaan. Minusta taas lapsuudessa melkein parasta oli kun sai kerran vuodessa kutsua koko luokan kylään kun oli synttärit, ja myös kavereiden synttäreillä oli huippua käydä. Ja nuo yökyläilyt; käytännössä asuimmr parhaan kaverini kanssa yhdessä viikonloput (joskus myös arkisin), kun olimme toistemme luona yökylässä ja voi niitä muistoja!

Aloin sitten miettimään, ovatko miehen vanhemmat vain olleet jo tuolloin niin äärettömän pihejä, että eväsivät pojaltaan mahdollisuuden tuollaisiin "hömpötyksiin".

Itse on syntynyt siis 90-luvun alussa.

Ap

Vierailija
13/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 09:45"]Kiitos vastanneille!

Kysyin tätä siksi koska mieheni on syntynyt vuonna 1971 ja hänen mukaansa KUKAAN ei yökyläillyt eikä kaverisynttäreitä oltu keksittykään hänen lapsuudessaan. Tästä johtuen hän on sanonut, että meidän lapsemme eivät tule moisia hömpötyksiä tarvitsemaan. Minusta taas lapsuudessa melkein parasta oli kun sai kerran vuodessa kutsua koko luokan kylään kun oli synttärit, ja myös kavereiden synttäreillä oli huippua käydä. Ja nuo yökyläilyt; käytännössä asuimmr parhaan kaverini kanssa yhdessä viikonloput (joskus myös arkisin), kun olimme toistemme luona yökylässä ja voi niitä muistoja!

Aloin sitten miettimään, ovatko miehen vanhemmat vain olleet jo tuolloin niin äärettömän pihejä, että eväsivät pojaltaan mahdollisuuden tuollaisiin "hömpötyksiin".

Itse on syntynyt siis 90-luvun alussa.

Ap

[/quote]

*Olen syntynyt.

Ap

Vierailija
14/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaverisynttäreitä, isommin (koko luokan tytöt kutsuttuina) 10-vuotiaaksi ja sitten pienemmällä kokoonpanolla (muutama paras kaveri). Ja yökyläilyjä harrastettiin myös totta kai, alaluokilta lukioon eli niin kauan kuin kotona asuttiin. Olen muuten syntynyt samana vuonna kuin miehesi eli 1971 ja kotoisin pienehköltä paikkakunnalta.

Vierailija
15/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi kaverisynttärit 4-5 -vuotiaasta lähtien, jossain vaiheessa myös synttärit erikseen urheilujoukkueelle. Lähes kaikilla muillakin ala-asteella kaverisynttärit, yläasteella ei enää kellään. Yökylässä en koskaan kavereilla ollut, eikä meillä ollut kukaan. En osannut edes ajatella tällaistä lapsena :)

Vierailija
16/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niitä, mutta ei niitä vietetty kuin paremmissa piireissä. Meidän "köyhien" yhteiskuntaluokissa ei sellaista vietetty. Kesäisin olin yökylissä kavereiden luona, kun nukuttiin pihoilla teltoissa.

Vierailija
17/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan olleeni ensimmäisillä kaverisynttäreilläni päiväkoti-iässä, mikä tosin oli aika epätavallista. Muutaman kaverin kesken vietettiin kouluiässä kaverisynttäreitä, yksi luokkakaveri ainoastaan kutsui koko luokan tytöt.

Kouluiässä yökyläiltiin parhaan kaverin kanssa, kesällä saatettiin nukkua yö pihalla teltassa tai leikkimökissä.

Vierailija
18/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttäri tarkoitti yhtä lasta eli paras kaveri ja yökyläilyä kyllä harrastettiin. t: vuosimalli 1973

Vierailija
19/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaverisynttäreitä vm-70, kaupungissa asuttiin.

Vierailija
20/22 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todellakin kaverisynttärit koko ala-asteen ajan, Helsingistä olen kotoisin ja kaikilla luokan tytöillä ja naapurin lapsilla oli kaverisynttärit, ihan niin kuin nykyäänkin. Olen syntynyt -71.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme