Listataanko huuhaa-juttuja..?
Voisin jo ennalta arvata, että tästä voi tulla tunteita herättävä ketju. Listattaisiinko kuitenkin vähän huuhaa-juttuja? Itse en usko mihinkään, millä ei ole tieteellisesti todistettua pohjaa, mutta ymmärrän kyllä jos joku saa avun esim. uskomushoidoista. Mielellä on vahva voima. Eli, missä menee raja, minkä lasket huuhaaksi? Itse voisin listata horoskoopit, luonnonlääkinnän ja magneettikorut.
Kommentit (81)
Pahinta mahdollista huuhaata on huuhaa-intoilijoiden väite, että jumalat/homeopatia/korvavalo/horoskoopit ei ole huuhaata, koska sitä ei ole todistettu huuhaaksi. Eiköhän lähtökohta ole kuitenkin se, että kaikki on huuhaata kunnes toisin todistetaan.
Tieteelliset tutkimukset, jotka on rahoittanut taho, joka hyötyy itse rahallisesti tutkimuksen tuloksista=huuhaa. Eli suurin osa.
Valitettavasti tiede on tänäpäivänä aika "tiedettä", kehenkään ei voi enää luottaa.
Homeopatia. Uskonnot, joissa kaikki valta annetaan jumalille ja vaivutaan hurmokseen. Korvakynttilät. Kädestäennustaminen.
Uskonnot, jumalat ja horoskoopit.
Fibromyalgia ja muut huuhaa-muka-sairaudet. Masentuneelle, tyhmillä, laiskoilla ja saamattomilla tuntuu ainA olevan jos jonkinlaista kolotusta ja valitusta. Joku ehlers-danlos on kyllä isoin vitsi ikinä. Miten sitten suu pantaisiin kun sattuisikuin joku oikea sairaus kohdalle...
tähän ketjuun mulla ei ole asiaa mutta tulin koittamaan että onko mut kenties bannattu?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:18"]
tähän ketjuun mulla ei ole asiaa mutta tulin koittamaan että onko mut kenties bannattu?
[/quote]
ei näemmä. yay!
jatkakaa :))
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:42"]
Wilsonin syndrooma
[/quote]
Idiootti! Toivon todella kovin, ettet ole ainakaan lääkäri, ja että saat jonain päivänä vaikeasti hoidettavan sairauden, johon käypä hoito -suositukset eivät tehoa. Aargh!
[/quote]
Lääkärit ja lääketieteen eri alojen tutkijat kautta maailman kyllä torppaavat koko "Wilsonin syndrooman". Ainoat jotka sen perään toitottavat ovat yksityisiä, yksittäisiä lääkäreitä jotka laskuttavat "tutkimuksistaan" ja "hoidoistaan" selvästi normitaksaa kovemmat hinnat.
Do the math.
Kunnon annoksella tyroksiinia, tai Armouria ihminen kyllä piristyy, ihan väistämättä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kys. hoito olisi oikea siihen alkuperäiseen vaivaan, tai että siitä ei olisi haitaa pidemmällä tähtäimellä.
Ebola-epidemia: "Me kuollaan kaikki."
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:00"]
Ebola-epidemia: "Me kuollaan kaikki."
[/quote]
No ei me varmaan kaikki kuolla, mutta piakkoin vaikutukset maailmantalouteen alkavat näkyä jos sitä ei saada nyt kuriin.
Lisämunuaiset voivat lakata toimimasta tai toimia tosi tosi vähän, googlatkaa Addisonin tauti.
Tämä lisämunuaisten "uupumus" on siis todellista, jos labratuloksissa kortisoli on alle viitearvojen.
Enimmäkseen uupumuksesta puhuvat ovat tätä samaa kastia kuin Wilson-höpöttäjät ja ne joila on hypotyreoosi, vaikka labrakokeet ei sitä näytä/lääkärit usko.
Homeopatia on jotain ihmeellistä "veden muisti"- höpötustä.
Samalla periaatteella voisin sekoittaa pariin senttilitraan vodkaa ämpärillisen vettä ja tulla enemmän känniin kuin juomalla koko pullon. Kun jatkaisin blandaanmista, lopulta mulla olisi saavillinen vettä ja saisin siitä alkoholimyrkytyksen.
Aaloe. Olethan sinäkin jo kokeillut? Minäkin juon sitä joka päivä, eikä flunss...aaaaa....tsiuhh!
56 laittoi nyt ihan lekkeriksi.
Ehlers-Danlos on kromosomipoikkeavuus. Yhtä lailla voit sanoa, että Downin syndroomaa ei ole.
Mieluummin kaikki aspergerit ja aadeehoodeet on humpuukia. Tarpeeksi vitsaa vaan, niin loppuu temppuilut.
Avioliitto