ehdota helppoja ruokia mitä nuoret voi kokkailla
keskenään kun me vanhemmat ollaan reissussa.Toki voisin ja kysynkin nuorien mielipiteitä,mutta heidän lempiruokansa tuntien lähes kaikki on hauduttamalla ja pitkään uunissa kypsyviä juttuja.Nyt pitäis olla nopeasti valmistuvia ruokia,ideoita?
Kommentit (31)
No ei ne kovin isoja ole vielä, 15, 17, 20 ja 24.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:31"]
Ai ne nuoret on niin isoja, että ne köy töissä? Kyllä ne sitten osaa ruokansakin miettiä ihan ilman äidin säätämistä välissä!
[/quote]
Ovat sitten jo peruskoulun kotitaloustunnilla oppineet jotain, jos se on suoritettu. Tosiaan pitkään haudutettavat ruuat maistuvat hyvin lämmitettyinäkin, siksi voivat hyvin tehdä niitä seuraavaksi päiväksi.
Omille teineille "vaikeinta" oli perunoiden kuoriminen. Siksi ei ollut mitään muusia tai keittoa, johon olisi pitänyt kuoria perunat vaan jotain makkaraa&ranskalaisia, munakasta, peruna-sipulisekoituksesta kiusausta, broileririisiä ja muuta sellaista.
9: Hyvänen aika :). Eikö nyt mitenkään voi tarjota sitä, mitä pyydetään, eikä väkisin vängätä hitaasti valmistuvia ruokia?
Jos joku kyselee vinkkejä lyhyeen kaupunkilomaan, niin tuletko heti ehdottamaan kuukauden Australian matkaa?
ohis
Isä opetti minut tekemään ruokaa kun olin ala-asteella: ota kaikkea jääkaapista ja pakastamiseta, rasvaa vähä pannulle ja kaikki siihen. Välillä muistuttivat pataa, välillä wokkia ja joskus munakasta. Joskus ladoin kaikkea leivän päälle ja tungin mikroon.
Sittemmin olen opetellut tekemään ihan tunnistettaviakin ruokia.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:35"]No ei ne kovin isoja ole vielä, 15, 17, 20 ja 24.
[/quote]
No kyllä nyt tuon ikäisten pitäis tietää mitä haluaa syödä ja valmis tekemäänkin. 20 ja 24 eivät ole teinejä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:35"]
[/quote]
17,20 ja 24 OVAT isoja. Tuo 15 on ainoa nuori. Itse lähdin kotoa 15-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:35"]
[/quote]
oi jumat.. Kyllä ton ikäiset itsensä ruokkii jo! Vitu. Mä asuin omillani 17vuotiaana. T. Tonnikala/kanasalaatti ymvinkkaaja
apn nuoret ovat 16v ja 19v ostan ainekset valmiiksi siksi kyselen
ap
Nakkikeitto: Perunaa sisältävät ja keittojuurekset pakastamesta ja nakkipaketti. Tulee nopeasti. Risottoja saa kanssa aika nopeesti, pussi hernemaissi paprikaa, riisiä ja sitten jauhelihaa, tonnikalaa, kanasuikaleita...Nopeasti saa myös lehtipihvit ja sitten niiden kanssa mitä haluaa.
Ap: Meillä on homma toiminut lukioikäisen pojan kanssa niin, että annoimme vain rahan kouraan ja osti sillä mitä itse haluaa ja sitten teki ihan mitä halusi. Välillä teki vaikeampia ruokia, otti vain koulusta tultuaan välipalan että jaksoi ja sitten teki isomman annoksen joitan hitaammin kypsyvää ja sitä söi seuraavanakin päivänä. Meillä poika oli työmatkojemme takia paljon yksinään ja hyvin toimi. Nyt hän on jo omillaan opiskelijana tyytyväinen, kun sellaista ruokaa ei ole, mitä ei osaisi tehdä. Jos ei ole ennen tehnyt, katsoo keittokirjasta ohjeen ja hakee ainekset kaupasta, vain rahan riittävyys on otettava huomioon.
Ihan samoja ruokia kuin aikuisetkin: keittoja, munakkaita, jauhelihakastiketta minkä jämistä saa tehtyä pizzan, makaronilaatikkoa, possun- tai kanan noisetteja, pulled porkia (ja loput pakkaseen) ....
Meillä tuon ikäiset on tehneet kaikkea mahdollista jo!
Ai ne nuoret on niin isoja, että ne köy töissä? Kyllä ne sitten osaa ruokansakin miettiä ihan ilman äidin säätämistä välissä!