Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita joiden mies hoitaa vauvaa enemmän kuin itse?

Vierailija
01.07.2014 |

Onko teillä muilla niin, että vauvaa hoitaa enemmän isä kuin äiti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään.

Vierailija
2/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies ole töissä?

Vierailija
4/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, mies on työtön:(

Vierailija
5/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä ja mies vapaalla. Siispä imetän kun olen kotona ja mies hoitaa muut.

T. 3

Vierailija
6/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee olemaan niin. Itse en välttämättä tahdo edes lapsia, mutta mies haluaa. Kun/jos niitä hankitaan, niin mies varmasti hoitaa enemmän koska tahtoo. Tietenkin minäkin, mutta mies on kertonut odottavansa sitä aikaa, kun saa hoitaa vauvoja.

Vierailija
7/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee olemaan niin. Itse en välttämättä tahdo edes lapsia, mutta mies haluaa. Kun/jos niitä hankitaan, niin mies varmasti hoitaa enemmän koska tahtoo. Tietenkin minäkin, mutta mies on kertonut odottavansa sitä aikaa, kun saa hoitaa vauvoja.

Vitsailetko? Jos et halua lapsia, älä hanki niitä. Ei mies niitä tule hoitamaan.

Vierailija
8/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä, mutta tekee lyhyempää päivää. Eli minä hoidan aamupäivän ja iltapäivän vauva nukkuu, kunnes mies tulee kotiin. Kun olemme molemmat kotona, mies hoitaa enemmän. Myös yöheräämiset mies hoitaa, niitä tosin on vähän. Vauva on nyt 5kk ja näin on ollut alusta saakka. Ap

Vierailija
9/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noin kun kuopus oli vauva. Eli mies hoiti enemmän lasta vaikka olin kotona. Myös yöheräämiset mies hoiti koska minä en vain herännyt vauvan huutoon :D

Jotenkin vain mentiin tuohon eli minä hoidin enemmän esikoista (plus tietty kotityöt sillä välin kun mies oli töissä) ja mies hoiti taas vauvaa.

Vierailija
10/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vaihtaa vaippoja huomattavasti enemmän kuin minä. Mies tekee töitä kotoa käsin (tosin just nyt ei kauheasti työskentele) ja vaihtaa suurimman osan vaipoista. Muuten kyllä minä hoidan enemmän.

Vierailija
11/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:08"]

Vitsailetko? Jos et halua lapsia, älä hanki niitä. Ei mies niitä tule hoitamaan.

Mä hankin lapsen niin, että en välttämättä olisi sitä "halunnut". Tietenkin aikuisena ihmisenä otan vastuun tekemisistäni, mutta lapsen hankin lähinnä uteliaisuudesta. En niinkään mistään palavasta halusta olla äiti, vanhempi, tuoda uusia veronmaksajia Suomeen ja täyttää kansalaisvelvollisuuteni tai toteuttaa biologista viettiäni jne. jne. jne. Mies taas oli aina halunnut lapsia. En nää tässä ratkaisussa mitään väärää tai kaduttavaa, vaikka lapsettomanakin olisin varmasti ollut onnellinen. Rakastan lastani ja me molemmat vanhemmat osallistumme lapsen hoitoon aktiivisesti. Kyllä mies on hoitanut lasta ihan vastasyntyneestä lähtien ja pitänyt kaikki mahdolliset vapaat ja pitää vielä lisää sitten kunhan palaan töihin. Mutta toisaalta tässä ei olekaan sellainen tilanne, että olisin tyrkännyt lapsen hoidon ihan täysin 100% miehelle,  mutta tämä 50/50 asetelmakin näyttää kyllä omassa tuttavapiirissäni aika oudolta... Mutta ehkä se vaan on tämä oma lähipiirini.

Vierailija
12/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:04"]

[/quote]

Aika moni on tehnyt tuon virheen. Mies voi sanoa hoitavansa. Eri asia hoitaako. Ja sitten se on vain äidin hoidettava.

Vierailija
13/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:04"]

[/quote]

Aika moni on tehnyt tuon virheen. Mies voi sanoa hoitavansa. Eri asia hoitaako. Ja sitten se on vain äidin hoidettava.

[/quote]

Ehkä se riippuu myös miehestä? Siinähän hoitaa, tuskin jättää mukulaa kuolemaankaan. Ihan kirjallinen sopimus voidaan tehdä asiasta.

Jos mä uhraan vartaloni hänen toiveensa mukaan, saa hän kyllä hoitaa sitten sen tuotoksen.

Vierailija
14/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös niin, että mies halusi lapsen, minulla ei niinkään ollut mielipidettä. Molemmat vaihtoehdot kävi. 

Ap

Vierailija
15/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiukka paikka koittaa, sillä kirjallisella sopimuksella voi pyyhkiä p******

Vierailija
16/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:36"]

Kun tiukka paikka koittaa, sillä kirjallisella sopimuksella voi pyyhkiä p******

[/quote]

tai jos on kyse aikuisista ihmisistä, niin ei varmaan tarvii mitään sopimuksia tai ainakaan pyyhkiä niillä pyllyä........

Vierailija
17/17 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, ainakin osittain. Vauva-aikana mies kävi töissä ja olin itse lapsen kanssa kotona. Mutta kun mies pääsi töistä hän halusi ehdottomasti viettää vauvan kanssa mahdollisimman paljon aikaa, ja otti ohjat käsiin ja sain itse levätä.

Nyt ollaan molemmat töissä. Mies ulkoilee enemmän lapsen kanssa, leikkii, tekee ruoat ja järjestelee kotia. Itse en jaksa töiden jälkeen tehdä oikein mitään. Hän on se touhukkaampi, ja nauttii kotona häärimisestä ja lapsen kanssa olemisesta. Itse toki osallistun myös kotitöihin ja hoidan lapsen iltarutiinit. 

Me ollaan varmaan äärimmäisen outo ja tasa-arvoinen pari monen mielestä. Mutta olemme todella onnellisia ja parisuhde kukoistaa! Miesten todellakin pitäisi enemmän ottaa tilaa haltuun kotona.