Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin työttömyysetuus tulee?

Vierailija
01.07.2014 |

Lähetin viime yönä hakemuksen, nyt mietinkin että milloinkohan rahat ovat tilillä..? 

Olisivatkohan jo torstaiksi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei mulla tule mitään yhteenvetoa, pelkkä olemme vastaanottaneet ilmoituksenne klo. XX ja jotain lukee, että voit katsoa ilmoituksenne lähetetyt kansiosta ja käsittelemme ilmoituksenne mahdollisimman pian. On näin tapahtunut muillakin. Ja kysyin juuri viimeksi, että eikös ennen ollut niin, että heti tulee näkyviin maksu, mutta nyt sanoi, että ei kun kone ei pysty ajattelemaan samoin kuin ihmiset, niin siksi virkailija katsoo ilmoitukset läpi.

[/quote]

Virkailijat eivät todellakaan katso kaikkia ilmoituksia läpi!

Mikä tilanne sinulla on? 

Oletko "perustyötön", eli sinulle on annettu toistaiseksi voimassa oleva päätös?

Oletko osa-aikatyössä jolloin päätökset annetaan kuukausittain?

Oletko toimenpiteessä? Jos olet, ilmoitatko varmasti olevasti oikeassa toimenpiteessä? Onko sinulla poissaoloja toimenpiteestä? 

Näitä syitä riittää..

Vierailija
22/25 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:48"]

[/quote]

Netissä ei lue mitään että rahat olisivat tilillä parin päivän päästä, vaan että on viikko aikaa maksaa Kelalla rahat. Mulla vaihtelee suurestikkin milloin on rahat tilillä. Välillä parin päivän päästä, heti seuraavana päivänä ja kerran tuli 4 päivän päästä ilmoituksen jättämisestä.

[/quote]

Anteeksi vain, mutta ei ole käytännössä mahdollista, että rahat olisivat ilmoituksen jättämisestä seuraavana päivänä tilillä. Kun erä laitetaan maksuun (joko netissä tai käsittelijä Kelassa), maksu on tilillä kahden pankkipäivän päästä. 

Kelalla on viikko aikaa maksaa työttömyysetuus (kun kyse ei ole ensimmäisestä hakemuksesta). 

Mikäli pohjalla on jatkuva päätös, eikä mitään ihmeellistä, erät menevät verkossa automaattisesti maksuun, tai paperisena toimistossa ilmoituksen saapumispäivänä (ja tästä se 2pv niin raha tilillä).

Mikäli ilmoituksessa on jotain ihmeellistä, käsittelijän tarvitsee tarkistaa ilmoitus ja tehdä tarvittavat toimenpiteet, jotta etuuden saa maksuun.

Ihmeelliseksi riittää, kun täydentää verkossa ilmoituksen lisätietoihin mitä tahansa. Ihmeellistä saattaa olla Te-toimistosta tullut kielteinen lausunto, tai on maksueste kun toinen etuus (esim puolison kotihoidontuki) on tarkistettu. 

Verkkoilmoitus ei mene automaattisesti maksuun, mikäli olet kuntouttavassa työtoiminnassa mutta ilmoitat virheellisesti olevasi koulutuksessa/opiskelussa. 

Mikäli esim Te-toimiston lausunnon kanssa on ongelmia, maksussa kestää niin kauan, että Te-toimiston lausunnot ovat kunnossa. 

[/quote]

Mulla on kaikki lausunnot kunnossa ja mitään ihmeellistä eli en mitään kirjoittele siihen ilmoitukseen. En ole missään toimenpiteessä tällä hetkellä. Ei ole puolisoa. On tullut pari kertaa seuraavana päivänä rahat, en tiedä kuinka mahdollista, mutta tuli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:53"]

[/quote]

Ei mulla tule mitään yhteenvetoa, pelkkä olemme vastaanottaneet ilmoituksenne klo. XX ja jotain lukee, että voit katsoa ilmoituksenne lähetetyt kansiosta ja käsittelemme ilmoituksenne mahdollisimman pian. On näin tapahtunut muillakin. Ja kysyin juuri viimeksi, että eikös ennen ollut niin, että heti tulee näkyviin maksu, mutta nyt sanoi, että ei kun kone ei pysty ajattelemaan samoin kuin ihmiset, niin siksi virkailija katsoo ilmoitukset läpi.

[/quote]

Virkailijat eivät todellakaan katso kaikkia ilmoituksia läpi!

Mikä tilanne sinulla on? 

Oletko "perustyötön", eli sinulle on annettu toistaiseksi voimassa oleva päätös?

Oletko osa-aikatyössä jolloin päätökset annetaan kuukausittain?

Oletko toimenpiteessä? Jos olet, ilmoitatko varmasti olevasti oikeassa toimenpiteessä? Onko sinulla poissaoloja toimenpiteestä? 

Näitä syitä riittää..

[/quote]

Perustyötön olen, en tällä hetkellä missään toimenpiteessä tai missään töissä. Näin se nainen nyt viime torstaina puhelimessa sanoi, ihmettelin itsekkin ja yritin änkyttää vastaan, mutta kuulemma kone ei voi toimia niin, että maksaisi suoraan.

Vierailija
24/25 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:02"

[/quote]

Perustyötön olen, en tällä hetkellä missään toimenpiteessä tai missään töissä. Näin se nainen nyt viime torstaina puhelimessa sanoi, ihmettelin itsekkin ja yritin änkyttää vastaan, mutta kuulemma kone ei voi toimia niin, että maksaisi suoraan.

[/quote]

No nyt ei asiakaspalvelussa ole osattu oikein neuvoa. Jos kaikki on kunnossa, kone maksaa erän suoraan eikä ilmoitus mene kenenkään virkailijan kautta. Piste.

Ellei kyseessä ole jokin tekninen vika, joka on tietenkin mahdollinen.

Muussa tapauksessa tilanteessa on jotain taustalla. 

Jossain tapauksissa, jossa asiakas kikkailee maksuerien kanssa, huolehditaan että maksuerät menevät kuten kuuluu. Mutta nämä ovat erikoistapauksia, jolloin asiakas on antanut virheellistä tietoa maksajalle esim työn aloittamisesta.

Suosittelen olemaan Kelaan uudelleen yhteydessä, laita vaikka s-posti tai verkkopalvelun kautta viestiä, tällöin saat kirjallisen vastauksen mikä mättää ja asia tutkitaan. Näille löytyy aina selitys!

Vierailija
25/25 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kun 25 sanoi, minä olen pari kertaa laittanut kysymyksen siitä palautesivun kautta, ja ovat jopa samana päivänä soittaneet ja selittäneet tilanteen, kerran tuli sähköpostia. Todella hyvin on nykyään toiminut systeemit verrattuna entiseen paperisotaan ja toimistolla jonottamiseen ja siihen että se tiskintakana oleva tyyppi kertoi asiat oikein tai sitten ei, tai jätti osan sanomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme