Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kolesteroli on yli 6 niin mitä haittaa siitä on

Vierailija
19.09.2022 |

Vai onko mitään?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole jo aika paljon?

Vierailija
2/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole jo aika paljon?

Ihan ok se on.

Paitsi Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävämpää terveyden kannalta ei ole kokonaiskolesterolin määrä vaan LDL-kolesterolin määrä. Jos sinulla on lähisuvussa sepelvaltimotautia tai aivoinfarkteja, kannattaa pyrkiä saamaan oma kolesteroli normaalitasolle.

Vierailija
4/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se normaalitaso on? Minulla oli alle 5 ja tästä lääkäri piti minulle erittäin vihaisen saarnan.

Vierailija
5/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään haittaa.

Haittaa on siitä, jos se on ikääntyneenä liian matala.

Vierailija
6/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mulla on ollut 6,9 niin kauan, kun on mitattu. Mitään haittaa ei ole ollut. Suvussa ei sydänsairauksia. Isoisällä oli korkea kolesteroli myös, kuoli 89-vuotiaana, kun kaatui kotona.

N44

Vierailija
7/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se normaalitaso on? Minulla oli alle 5 ja tästä lääkäri piti minulle erittäin vihaisen saarnan.

Miksi?

Vierailija
8/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävämpää terveyden kannalta ei ole kokonaiskolesterolin määrä vaan LDL-kolesterolin määrä. Jos sinulla on lähisuvussa sepelvaltimotautia tai aivoinfarkteja, kannattaa pyrkiä saamaan oma kolesteroli normaalitasolle.

Se normaalitaso on lääketeollisuuden vienosta toivomuksesta määritelty tasolle, jolla 85% kansasta *tarvitsee* kolesterolilääkkeitä.

Matala kokonaiskolesteroli ennakoi pian saapuvaa kuolemaa. OK, yläsuuntaankin on rajansa, mutta numerolla 6 alkava oli Norjassa oikein OK ainakin 5 vuotta sitten. En tiedä kuinka siellä on sittemmin voideltu muutakin kuin suksia.

Vierailija
9/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonet täynnä rasvaa, ei sen kummempaa.

Vierailija
10/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään haittaa. Vasta yli 15 arvot on vaarallisia ja muutoksia kannattaa tehdä elämäntyyliin

Vierailija
11/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Että liian korkea? Tai sitten hänellä huono päivä ja purki sitä minuun?

Vierailija
12/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan merkittävää on hdl:n ja triglyjen suhde.

Vierailija
13/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään haittaa.

Haittaa on siitä, jos se on ikääntyneenä liian matala.

Tämä olisi hyvä jokaisen ymmärtävän. Kolesteroli nousee vanhemmiten luonnostaan ja ihan tarkoituksella.

Vierailija
14/46 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on siitä hapettuuko kolesteroli suoniin kiinni.Tämän voi estää antioksidanteilla ja painonhallinnalla,ei tupakkaa tai Alkoa.

Vierailija
15/46 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, alkoholi on liuotin, joten vähentää rasvaa koko elimistön osalta.

Vierailija
16/46 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea LDL iso riski, jos samanaikaisesti sairastaa diabetesta ja/tai korkeaa verenpainetta.

Vierailija
17/46 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö uskoa näitö energiahoitajia ja runsasta rasvan käyttöä opettavia ennemmin kuin lääketiedettä.

He ovat nyt repäisseet päästtään tiedon mitä korkeampi kolesteroli sitä terveempi ihminen.

Olen iäkäs, kol on terveen ihmisen viiteasrvojen alapuolella , diabeteksen takia painettuna.  Muisti toimii vielä hyvin.  Enkä usko olevani kuolematon kuten pekonin syöjät joilla  kolesteroli on korkealla, verenpainekin runsaan suolan takia mutta usko on vahva.

Vierailija
18/46 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen peruskoulun käynyt sometietäjä on viisaampi kuin lääkärit jotka ovat satoja lähettäneet pallolaajennuksiin.sometietäjä on käynyt kuuntelemassa vaihtoehtoisen lääketieteen tai ravintoneuvojan luennon ja vie ilosanomaa eteenpäin.  Kol 7 estää dementian.  

Vierailija
19/46 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se normaalitaso on lääketeollisuuden vienosta toivomuksesta määritelty tasolle, jolla 85% kansasta *tarvitsee* kolesterolilääkkeitä.

Matala kokonaiskolesteroli ennakoi pian saapuvaa kuolemaa. OK, yläsuuntaankin on rajansa, mutta numerolla 6 alkava oli Norjassa oikein OK ainakin 5 vuotta sitten. En tiedä kuinka siellä on sittemmin voideltu muutakin kuin suksia.

"Matala kokonaiskolesteroli ennakoi pian saapuvaa kuolemaa." Vähintään yhtä luotettava korrelaatio kuin LDL:n ja sydänkohtausten, punaisen lihan ja suolistosyövän välinen korrelaatio (tämänhän aina kiistätte). Mutta ei kai teiltä voi odottaa minkäänlaista objektiivisuutta tai edes johdonmukaisuutta. 

Vierailija
20/46 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän on siitä hapettuuko kolesteroli suoniin kiinni.Tämän voi estää antioksidanteilla ja painonhallinnalla,ei tupakkaa tai Alkoa.

Tämä. Siksi korkea LDL ei aiheuta kaikille ongelmia, mutta suurimmalle osalle kyllä. Sen täytyy hapettua eli härskiintyä, ja tätä on vaikea itse estää täysin. Siksi turvallisinta on pitää LDL matalana.