Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan saanut jo kaksi koronarokotusta ?

Vierailija
30.06.2021 |

Muuttuiko päivittäisessä elämässä mikään, kun nyt kaikkien tietojen mukaan olet turvassa (vakavalta) koronatartunnalta.

Ja jos et ole saanut molempia rokotuksia, niin muuttuuko mikään rokotusten jälkeen ?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed lisää: eli erittäin varovainen, ikää 39 vuotta.

Vierailija
22/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen joutuu varomaan, ettei tartuta toisia. Samat varotoimet käytössä kuin tähänkin asti.

Et ole vastuussa toisten terveydestä. Jokainen aikuinen on itse vastuussa omasta terveydestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saatu perussairauden takia. Astra+Pfizer.

Vierailija
24/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo alkuvuodesta, töissä ei tarvitse enää niin paljon jännittää sitä tuleeko tartunta vai ei.

Vierailija
25/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen joutuu varomaan, ettei tartuta toisia. Samat varotoimet käytössä kuin tähänkin asti.

Eihän koronarokote estä tartuttamasta muita virussairauksia. Ihan kätevää suojata muita ja itseään näiden keinojen avulla, joihin on jo tottunut myös jatkossakin.

Miksi edes pitäisi olla kaupan jonossa kiinni edellisessä asiakkaassa kun kaupassa riittää jonotustilaa?

Vierailija
26/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen saanut. Olen perusterve 30v, en ole varsinaisesti varonut koronaa koko aikana. Mikään ei arjessa ole muuttunut, mutta matkoja olen taas uskaltanut suunnitella.

Miten sinä olet saanut jo? Työsi takia?

Syöpää sairastava 70- vuotias vanhempani saa toisen rokotteen vasta 26.7. Itse 49-vuotiaana saan vasta 24.8. Otimme rokotteet heti, kun oli mahdollista.

Kaikki eivät asu Helsingissä tai sielläpäinkään. Rokotetahdit ovat hyvin erilaisia eri puolilla Suomea. Täällä Päijät-Hämeessä 70-vuotiailla oli mahdollisuus ottaa ensimmäinen rokote jo muistaakseni maaliskuussa. Todellakin on jo saanut toisenkin, jos vaan on varannut ajan ensimmäiseen heti kun mahdollista. 

Vierailija
27/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vastuussa toisten terveydestä. Jokainen aikuinen on itse vastuussa omasta terveydestään.

No ei liene keneltäkään pois, jos omalta osaltani edes yritän auttaa muita ja minimoin riskit levittämiselle. 

t. eri

Vierailija
28/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Pietarista kotiutuneet Huuhkaja-fanit

Vierailija
29/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei liene keneltäkään pois, jos omalta osaltani edes yritän auttaa muita ja minimoin riskit levittämiselle. 

t. eri

Minä en uhraa tuollaisille ajatuksille sekuntiakaan. Vaan ajattelen, että he ovat toivottavasti itse suojautuneet tarpeeksi, jos suojausta tarvitsevat.

Senkin vuoksi jokaisen tulee ihan itse huolehtia omasta terveydestään, kun me toiset ihmiset emme voi mitenkään tietää, mitä kaikkia erityistarpeita joillakin toisilla ihmisillä voi olla! Siksi meiltä toisilta on kohtuutonta vaatia, että me taipuisimme joka ikisen erityistarpeita kohtaan! Koska vain henkilö itse ne erityistarpeensa tietää, niin siksi vain henkilön itsensä tulee huolehtia asianmukaisista toimenpiteistä.

Vierailija
30/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään piikkiä enkä tikkuja nenään enkä maskia ole pitänyt kahtaa tuntia kauemmin

Vierailija
31/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt ulkomailla vuosiin. Minulla ei ole tällä hetkellä edes voimassa olevaa passia, joten en edes pääsisi Venäjälle.

Vierailija
32/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensimmäistäkään enkä ota!

Vierailija
33/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Minä en uhraa tuollaisille ajatuksille sekuntiakaan. Vaan ajattelen, että he ovat toivottavasti itse suojautuneet tarpeeksi, jos suojausta tarvitsevat.

Senkin vuoksi jokaisen tulee ihan itse huolehtia omasta terveydestään, kun me toiset ihmiset emme voi mitenkään tietää, mitä kaikkia erityistarpeita joillakin toisilla ihmisillä voi olla! Siksi meiltä toisilta on kohtuutonta vaatia, että me taipuisimme joka ikisen erityistarpeita kohtaan! Koska vain henkilö itse ne erityistarpeensa tietää, niin siksi vain henkilön itsensä tulee huolehtia asianmukaisista toimenpiteistä.

Oletkin varmaan näitä, jotka hilluvat koronaisina ympäriinsä, koska "jokainen on itse vastuussa itsestään" eikä ole minun vastuullani, jos joku sairastuu. Ainakin kuulostat vahvasti samalta kuin he. 

Vierailija
34/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen saanut. Olen perusterve 30v, en ole varsinaisesti varonut koronaa koko aikana. Mikään ei arjessa ole muuttunut, mutta matkoja olen taas uskaltanut suunnitella.

Miten sinä olet saanut jo? Työsi takia?

Syöpää sairastava 70- vuotias vanhempani saa toisen rokotteen vasta 26.7. Itse 49-vuotiaana saan vasta 24.8. Otimme rokotteet heti, kun oli mahdollista.

Kaikki eivät asu Helsingissä tai sielläpäinkään. Rokotetahdit ovat hyvin erilaisia eri puolilla Suomea. Täällä Päijät-Hämeessä 70-vuotiailla oli mahdollisuus ottaa ensimmäinen rokote jo muistaakseni maaliskuussa. Todellakin on jo saanut toisenkin, jos vaan on varannut ajan ensimmäiseen heti kun mahdollista. 

Minun pääkaupunkiseudulla asuvat 70v vanhempani saivat toisenkin rokotteen kesäkuun alussa eli kyllä sielläkin on ihan normaalitahtiin saatu rokotteita. On vain ihmisiä, jotka eivät osaa katsoa tiedotteita eivätkä ymmärrä,miten aikoja varataan, milloin on oma vuoro yms. Minä ja mieheni olemme nelikymppisiä perusterveitä ja saamme toisen rokotteen parin viikon päästä (15.7.). Uudellamaalla asutaan.

Vierailija
35/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt ulkomailla vuosiin. Minulla ei ole tällä hetkellä edes voimassa olevaa passia, joten en edes pääsisi Venäjälle.

Mutta ajattelet silti samoin kuin nämä fanit. "Minä menen, koska minä voin. V¨tut siitä jos samalla tartutan satoja muita"

Vierailija
36/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi piikkiä ja elän kuin normaalistikin. Asuinmaassani ei ole enää mitään rajoituksia ja koronatilanne on hyvä.

Vierailija
37/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, riskiryhmässä, sytostaattihoito päällä, 46v, ja edelleen välttelen ihmisiä ja käytän maskia.

Vierailija
38/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäläisenä sain 2-moisenkin jo onneksi kesäkuun alussa. Astra+moderna. Nyt on ainakin villisti paremmat saumat jäädä henkiin jos korona iskee. Kaikki on plussaa jos vaihtoehtona on tukehtumiskuolema.

Vierailija
39/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyjyu kirjoitti:

En käytä noita rokotteita eli en levitä muunnoksia enkä tarvi maskiakaan koska immuniteettini estää minua vastaanottamasta muunnoksia

Tulit sitten suoraan foliohattujen kokoontumisajoista? 

Vierailija
40/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti se niin, että olen matkoilla. Koko kesän. Täällä on käytössä tiukemmat rajoitustoimet ja maskia käytetään joka paikassa. Ulkona yksin kävellessä ei tarvitse enää pitää, mutta monet pitävät silti.