Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan saanut jo kaksi koronarokotusta ?

Vierailija
30.06.2021 |

Muuttuiko päivittäisessä elämässä mikään, kun nyt kaikkien tietojen mukaan olet turvassa (vakavalta) koronatartunnalta.

Ja jos et ole saanut molempia rokotuksia, niin muuttuuko mikään rokotusten jälkeen ?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki, monikin. Minä muiden muassa. Aavistuksen verran huolettomampi olo kyllä, mutta käyttäytymisessäni ei muutu mikään, ennen kuin Salmisen Mika antaa luvan. Maski naamalla kaupassa, kirjastossa ja apteekissa, ja jos julkista liikennettä joudun käyttämään, niin siellä, tottakai. Ystäviä tapaan vain ulkoterassilla.

Asun pääkaupunkiseudulla, jonne juuri saimme noita Pietarin tuliaisia, niin että minkäänlaiseen löysäilyyn ei nyt ole varaa.

Vierailija
2/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen joutuu varomaan, ettei tartuta toisia. Samat varotoimet käytössä kuin tähänkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja en ole saanut edes ekaa, koska vapaita rokotusaikoja ei ole.

Vierailija
4/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku 20% ole jo molemmat saanut. 

Vierailija
5/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä noita rokotteita eli en levitä muunnoksia enkä tarvi maskiakaan koska immuniteettini estää minua vastaanottamasta muunnoksia

Vierailija
6/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin noin hidasta on? Täällä Jyväskylässä tuli 37 täyttäneille (oma ikäluokkani) rokotusajat auki 7.6. ajan olisi saanut vaikka samalle päivälle. Oli monta aikaa mistä valita. Nyt rokotetaan jo 20 vuotta täyttäneitä. 

Vierailija
7/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen saanut. Olen perusterve 30v, en ole varsinaisesti varonut koronaa koko aikana. Mikään ei arjessa ole muuttunut, mutta matkoja olen taas uskaltanut suunnitella.

Vierailija
8/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta jo. Ei ole muuttunut mikään, on maskit, käsihygienia, turha väkijoukoissa liikuskelu pois, ei matkustelua.

Vierailija
9/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Variantteja pukkaa, auts.

Vierailija
10/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyjyu kirjoitti:

En käytä noita rokotteita eli en levitä muunnoksia enkä tarvi maskiakaan koska immuniteettini estää minua vastaanottamasta muunnoksia

Kiitos päivän nauruista!😂 Nauroin äänneen😂

Vierailija
11/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo huhtikuussa. Mikään ei muuttunut. Maskia käytän, kädet pesen huolella jne. Rokote kun ei suojaa muita minun mahdollisesti kantamaltani virukselta. 

Vierailija
12/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin noin hidasta on? Täällä Jyväskylässä tuli 37 täyttäneille (oma ikäluokkani) rokotusajat auki 7.6. ajan olisi saanut vaikka samalle päivälle. Oli monta aikaa mistä valita. Nyt rokotetaan jo 20 vuotta täyttäneitä. 

Keusote

Vierailija
13/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen saanut. Olen perusterve 30v, en ole varsinaisesti varonut koronaa koko aikana. Mikään ei arjessa ole muuttunut, mutta matkoja olen taas uskaltanut suunnitella.

Olet sitten vissiin terveydenhoitoalalla töissä? Kun ei kai perusterve tuon ikäinen ole muuten voinut vielä saada kahta rokotetta. Ainakaan Suomessa.

Vierailija
14/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut molemmat, keväällä. Moderna, eikä mitään oireita rokotuksista. Työskentelen hoivakodissa. Ei muuttanut käytännössä mitään, yhtä varovainen olen ollut koronan suhteen kuin aiemminkin.

Vierailija
15/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi rokotetta.  Ei ole muuttunut päivittäinen elämäni; käytän maskia kaupassa käydessäni, vältän joukkotapaamisia edelleenkin.

Vierailija
16/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jo huhtikuussa. Mikään ei muuttunut. Maskia käytän, kädet pesen huolella jne. Rokote kun ei suojaa muita minun mahdollisesti kantamaltani virukselta. 

Et ole vastuussa muiden terveydestä. Jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta terveydestään.

Vierailija
17/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä olet saanut jo? Työsi takia?

Syöpää sairastava 70- vuotias vanhempani saa toisen rokotteen vasta 26.7. Itse 49-vuotiaana saan vasta 24.8. Otimme rokotteet heti, kun oli mahdollista.

Vierailija
18/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isovanhempani ja toinen vanhempani ovat saaneet. Siten vaikuttaa muuttuneen, että uskaltavat tavata meitä lähisukulaisia huolettomammin. Yhtä isovanhempaa näin juuri ensimmäisen kerran sitten viime talven, muita olen tavannut ulkona pitkin vuotta, mutta nyt heidänkin luonaan voi käydä yökyläilemässä.

T. 26-vuotias sukurakas sinkku

Vierailija
19/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotusta, mietin että pitäisi ottaa jäykkäkouristusrokoitus, kun mennyt vanhaksi jo yli kymmenen vuotta sitten mutta olen hieman piikkikammoinen.

Mutta mitä täällä metsässä asuessa olisi hyvä olla edes tuo voimassa.

Kylillä en käy kuin kerran kuussa, ja ihmisiä en nää livenä muulloin.

N41

Vierailija
20/59 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten vissiin terveydenhoitoalalla töissä? Kun ei kai perusterve tuon ikäinen ole muuten voinut vielä saada kahta rokotetta. Ainakaan Suomessa.

Pikkupaikkakunnalla on hyvinkin voinut saada. Itse olen 36 ja toinen rokoteaika on parin viikon päästä. En ole ikinä ollut terveydenhoitoalalla tai sinne viittaavallakaan alalla töissä.