Ajokortin hankkiminen iäkkäänä
Onko täällä muita, jotka ovat hankkineet ajokortin vanhemmalla iällä? Itse ajatellut vihdoinkin hommata kiesikortin taskuun, mutta mietityttää kuinka kannattavaa se on kun tänä vuonna täytän 25.
Kommentit (14)
Vanhemmalla iällä? Monet hankkivat vasta keski-ikäisenä. Eipä siinä mitään ikärajoja ole, jos auton tarvitsee niin kouluun vaan.
Luulin otsikon perusteella, että kyse oli ainakin kuusikymppisestä. Ja kyllä, kuusikymppisetkin hankkivat ajokortteja.
Luulin että olet 50 v. äitini hankki ajokortin 50-vuotiaana ja ajaa edelleen, ikää hänellä on 87.
Äitini ja minä saatiin ajokortti samoihin aikoihin.
Ajokortti pitäisi ajaa jo toisella asteella ja kaikille ilmainen.
Miten niin kuinka kannattavaa? Ajatteletko olevasi jo elämän ehtoopuolella, vai mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kuinka kannattavaa? Ajatteletko olevasi jo elämän ehtoopuolella, vai mitä tarkoitat?
No en ehkä vielä, mutta 40 on enää 15 vuoden päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nelikymppisenä et enää tarvitse ajokorttia, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nelikymppisenä et enää tarvitse ajokorttia, vai?
Tarkoitan että silloin alkaa elämän ehtoo olemaan käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että olet 50 v. äitini hankki ajokortin 50-vuotiaana ja ajaa edelleen, ikää hänellä on 87.
Äitini ja minä saatiin ajokortti samoihin aikoihin.
Ajokortti pitäisi ajaa jo toisella asteella ja kaikille ilmainen.
Niin minäkin luulin natsasi vasta 50 vuotiaana,äippä ja iska maksaa autokoulun.Nuori vasta olet! Hanki ihmessä, jos sinulla myös varaa omaan autoon? Pelkällä ajokortilla et tee mitään,ellet ryhdy ammatti autoilijaksi?Ei auton käyttö myöskään ilmasta ole.On vakutus maksut,pensa maksaa ja entäs kun sihen tulee joku vika? lisäksi löytty monta ystävää,pyytää ilmasta kyytiä sinne tänne.Kehtatko pyytää maksun siitä? Eivät tajua 10e.ei pitkälle pötkitä ja sillä 10 e,ei viikon aikan usean paikaan ajeta.Kun luulevat pensa on ilmasta ja riitää koko kukaudeksi, pyytäen kuskaamaan.Huomioimatta sinulla on omakin elämä ja menosi.Etet ole mikään posti auto!
Ei taida enää kannattaa. Oot jo menettänyt 7 ajovuotta ja kortista maksat saman kuin nuoret ja ajovuosia jäljellä vähemmän. Mene sillä bussilla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida enää kannattaa. Oot jo menettänyt 7 ajovuotta ja kortista maksat saman kuin nuoret ja ajovuosia jäljellä vähemmän. Mene sillä bussilla vaan.
Tätä oon juuri kelannutkin
No monet mun tutut jotka hankki kortin 18v eivät kuitenkaan ole ajaneet yhtään vuosiin.
Ei ajokorttia ole mikään pakko hankkia just 18v. Hankit sitte kun koet tarvetta sille tai olet hankkimatta.
Olen itse myös 25v. En ole tarvinnut korttia kun asun niin hyvien kulkuyhteyksien päässä hyvällä alueella. On meillä taloudessa kyllä puolisolla auto josta olen toki jonkin verran hyötynyt, mutta kyllä hänen autoilut lähinnä menee omiin juttuihin, hyvin harvoin tarvinnut minua mihinkään kuskata.
Nimenomaan lähitulevaisuudessa vasta kortille on käyttöä jos esim. Tulee perhettä niin lasten päiväkotiin/ harrastuksiin/kouluun viemiset ja oma asunto olisi kivempi jostain rauhallisemmalta alueelta niin sieltä tarvii auton, jotta pääsee töihin.
LOL Oot ihan v*n iäkäs