Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaisena huomaa kuinka suomalaiset ovat ahdasmielisiä!

Vierailija
01.07.2014 |

Ahdistaa välillä lukea netistä keskusteluja kuten tämä lasten korvien rei'itys. Paheksutaan ja verrataan ympärileikkaukseen/pahoinpitelyyn. http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288706148914.html Tässä nyt vain yksi esimerkki. Muita aiheita ovat maahanmuuttajat ja kotiäitiys.

Suomalaiset vaikuttavat todella ennakkoluuloisilta ja kaikkea massasta poikkeavaa karsastetaan. Ollaan jotenkin kylmiä ja negatiivisia. 

Olen itse muuttunut näiden parin vuoden aikana paljon, paljon parempaan suuntaan. Sainpas purkautua :)

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole vain tosiasia, että esim. verrattuna muslimimaihin tai USA:aan, on Suomen avarakatseisuus täysin toista. Samoin jos puhutaan katolisista maista. Korvakorut nyt ei kuitenkaan taida olla se tärkein juttu tässä aiheessa..

Vierailija
62/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, ulkosuomalaisena en ole kyllä aloittajan kanssa samaa mieltä. Suomalaiset ovat vielä iloista ja kohteliasta porukkaa. Menepä Baltiaan, Venäjälle tai vaikka Ranskaan. Hyh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:04"]Suomalaiset ahdasmielisiä..? 

Täällä on mm. homo ministeri, on ollut missikin ministerinä ja nainen presidenttinä. Kaikilla on samat ihmisoikeudet. "Ennakkoluuloisia ja kaikkea massasta poikkeavaa karsastetaan", anteeksi kuinka..? :D Käveletpä sitten Tampereen tai Helsingin katuja, niin huomaat että ihmiset ovat paljon värikkäämpiä kuin monessa muussa maassa Euroopassa tai yhtään missään! Löytyy trenditietoista, goottia, hippiä jne.. Eräät belgialaiset tuttavani kauhistelivat jopa sitä, kuinka täällä näkee niin paljon värjättyjä hiuksia :)

Mikäli korvienrei'itys on todellakin ulkosuomalaisten mielestä hyvä esimerkki ahdasmielisyydestä, niin kehottaisin katsomaan peiliin :) Suomalaisten suvaitsevaisuus ja asenne erittäin monia asioita kohtaan on todellakin paljon avarakatseisempaa. Näin sanoisin itse myös ulkomailla asuneena ja paljon reissanneena.

[/quote]

Korjaan suomessa ei kaikilla ole samat ihmisoikeudet esim homoseksuaalit totaalikieltäytyjät työttömät vanhukset lastensuojeluun joutuneet lapset ja nuoret jne.... Puhutaan lisää kun heräät huomaamaan naisen syrjinnän.

Vierailija
64/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

55, herata minut. Olen aina luullut etta ihmisoikeudet, tasa-arvot sun muut ovat Suomessa hyvalla mallilla. Mita ne ovat ne ihmisoikeudet jotka eivat toteudu ja miten ne eivat toteudu?

Vierailija
65/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 02:29"]

Eiköhän ole vain tosiasia, että esim. verrattuna muslimimaihin tai USA:aan, on Suomen avarakatseisuus täysin toista. Samoin jos puhutaan katolisista maista. Korvakorut nyt ei kuitenkaan taida olla se tärkein juttu tässä aiheessa..

[/quote] Ei minusta se ole mitaan avarakatsoisuutta etta ei pystyta elamaan erilaisten ihmisten kanssa. Jos ei ole syntyperainen, etninen suomalainen niin tyota on vaikea saada ja naapuriksi ei kukaan halua. Nimitellaan ihan julkisesti mita karkeimmilla pilkkanimilla ja huudellaan peraan kadulla. Tuollainen kaytos ei tulisi kuuloonkaan USAssa.

Vierailija
66/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:17"]

Olethan itsekin suomalainen, ap. Se, että satut asumaan ulkomailla, ei poista tätä faktaa. Siksi tuntuukin hassulta kuinka kritisoit suomalaisia ikään kuin ulkopuolisena.

T: toinen ulkosuomalainen

[/quote]Hoponlopot. Vaikka minakin olen (ulko)suomalainen olen  huomannut taalla a suessani kuinka ahdasmielisia suomessa ollaan. Vierailen suomessa kesa aikoina ja rakastan sen luontoa mutta silti tuntuu etta kipaisen eri maailmassa.....

Vierailija
67/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää ole ulkosuomalainen, mutta sama olen huomannut.

Varsinkin sen jälkeen kun muutin takaisin Suomeen, Se ahdasmielisyys tuntui todella voimakkaalta.

Jonkin verran se toki on lieventynyt ja ajan myötä kepeämpääkin ajatusmaailmaa on alkanut löytymään, edes pieninä pirskahduksina. Yleinen ilmapiiri on kuitenkin edelleen kovin raskas.

En tee vertauksiani kaikkiin maailman maihin enkä asuinympäristöihin, pelkästään niihin joihin minulla on kokemusta. Olen asunut K-Euroopassa 3 eri maassa suurissa kaupungeissa. Tiedän, että maaseudulla ja pikkukaupungeissa niissäkin maissa on ahdasmielisempi ilmapiiri kuin suurissa kaupungeissa.

Sekin käynyt mielessä että Suomen ankea ilmapiiri saattaa johtua isojen kaupunkien puuttumisesta.

Vierailija
69/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:10"]

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288708472457.html?pos=ksk-trm-life-ospu

[/quote]And your point is?

Vierailija
70/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:10"]

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288708472457.html?pos=ksk-trm-life-ospu

[/quote]And your point is?

[/quote] Että näin ymmärtäväisiä ja suvaitsevaisia toisen maan elämää kohtaan sitä ollaan esim. Usassa. Luulin mammain tajuavan ihan itse.

Vierailija
71/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:14"]

Ahdistaa välillä lukea netistä keskusteluja kuten tämä lasten korvien rei'itys. Paheksutaan ja verrataan ympärileikkaukseen/pahoinpitelyyn. http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288706148914.html Tässä nyt vain yksi esimerkki. Muita aiheita ovat maahanmuuttajat ja kotiäitiys.

Suomalaiset vaikuttavat todella ennakkoluuloisilta ja kaikkea massasta poikkeavaa karsastetaan. Ollaan jotenkin kylmiä ja negatiivisia. 

Olen itse muuttunut näiden parin vuoden aikana paljon, paljon parempaan suuntaan. Sainpas purkautua :)

[/quote]

Aika rajoittunut olet mielipiteinesi, et huomaa, että suurinta meteliä asiasta kuin asiasta pitävät aina vastustajat, sama mitä vastustavat. Suurin osa suomalaisista ei ole millään tavalla kiinnostunut keskustelemaan mainitsemistasi asioista, joten älä niputa kaikkia kansalaisia yhteen vastustajien äänekkään joukon kanssa.

En tiedä missä maassa asut, mutta laput silmillä olet saanut kulkea, jos et ole huomannut, että samanlaista sielläkin on. Ehkä olet vielä sen verran ulkopuolinen, etteivät nämä kriittisemmät mielipiteet tule sinun tietoosi. Näin kävi eräällekin julkkikselle, joka haukkui Suomen ja suomalaiset ensin lyttyyn muutettuaan toiseen maahan. Silmät aukesivat hänelläkin näkemään todellisuuden vähän myöhässä, kun lapsensa sai rasistiset haukkumiset niskaansa.

Vierailija
72/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:36"]

Olen samaa mieltä, olemme täällä niin kovin ahdasmieleisiä, vaikka suuri osa meistä väittää toisin... Itselläkin on aina tehnyt tiukkaa hyväksyä osa maahanmuuttajista, vaikka loppupeleissä suurinosa heistä tekee meille vain hyvää, lopulta. Suosittelisin monelle avioitumista muunmaalaisen kanssa, jotta edes kaikki ei sairastu tässä maassa sisäsiittoisuuteen ja sen tuomiin sairauksiin, kuten jo on olemassa.

[/quote]Ai niinkö? Verrattuna vaikka mihin maahan?

Kerropa mitä hyvää mamut tekee. Itsekin niitä tavannut joka päivä enkä huomaa mitään eritysitä hyvää heissä.

Miten helvetissä 5 miljoonan asukkaan maa voi olla sisäsiittoinen?

[/quote]

Minäkin ihmettelen että miksi pitäisi tehdä lapsia henkilöiden kanssa jotka jo ties kuinka monessa kymmenessä polvessa ovat lähisukulaisuudessaan korkeintaan serkuksia? Näitä kansoja esiintyy tietyn uskonnon harjoittajissa Lähi-Idästä itään päin. Pahimmassa tapauksessa suomalaiset kansantaudit ja julmettu sukurutsaus = hyvää geeniainesta? Not

[/quote]

Suhteellista tuo sisäsiittoisuus. Länsi-suomalainen ja itä-suomalainen eroaa geeneiltänsä enemmän toisistansa kuin englantilainen ja saksalainen. Ennen tuo saattoi olla ongelma kun oli pienet ympyrät. Nyt ei enää haeta samasta kylästä sitä puolisoa, vaan opiskelupaikkakunnilta. Suomalaiset geenit on mielenkiintoisia maalmanlaajuisesti tarkasteltuna ja kannattaisi oikeasti paneutua asiaan enemmän, eikä vetää junttimaisesti mutulla.

Vierailija
73/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoroskan mielestä on ahdasmielistä jos paheksutaan 15 vuotiaana laitettuja tatuointeja.

Vierailija
74/74 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 07:05"]

Minä en enää ole ulkosuomalainen, mutta sama olen huomannut.

Varsinkin sen jälkeen kun muutin takaisin Suomeen, Se ahdasmielisyys tuntui todella voimakkaalta.

Jonkin verran se toki on lieventynyt ja ajan myötä kepeämpääkin ajatusmaailmaa on alkanut löytymään, edes pieninä pirskahduksina. Yleinen ilmapiiri on kuitenkin edelleen kovin raskas.

En tee vertauksiani kaikkiin maailman maihin enkä asuinympäristöihin, pelkästään niihin joihin minulla on kokemusta. Olen asunut K-Euroopassa 3 eri maassa suurissa kaupungeissa. Tiedän, että maaseudulla ja pikkukaupungeissa niissäkin maissa on ahdasmielisempi ilmapiiri kuin suurissa kaupungeissa.

Sekin käynyt mielessä että Suomen ankea ilmapiiri saattaa johtua isojen kaupunkien puuttumisesta.

[/quote]

Voi kiesus...Vai olet asunut suurissa kaupungeissa ulkomailla ja sen perusteella teet arvioita. Asu Suomessa parissakymmenessä paikkaa ja huomaat miten suuret erot paikkojen välillä voi olla Suomessakin. Kaupunkien ja maaseudun välillä on joka maassa suuret erot. Pienejä juntteja nämä "ulkosuomalaiset".  Asuvat ulkomailla suurimmissa kaupungeissa ja vertaavat sen perusteella ihmisiä suomalaisiin. Kyllä minäkin olen ulkomailla asunut, mutta en lähde noin junttimaisiin yleistyksiin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan